Gönderen: adalarpostasi | 02 Nisan 2013

ADALAR POSTASI-2710: sabret! faciaya ramak kaldı!…

sabret! faciaya ramak kaldı!…

kimden: UĞRAŞ SALMAN
kime: ADALAR POSTASI <adalar.postasi@gmail.com>
tarih: 2 Nisan 2013 17:13-17:17
konu: faciaya ramak kala

FACİAYA RAMAK KALA!…

Uğraş Salman, Ada sahillerinden bildiriyor: 

Adalar-Bostancı mopurunda faciaya ramak kala…

1

motor dairesinde bir sorun??

2

yolcuları yukarı almış, içerisi duman, gerisi yalan!! …

3

boğulmadan varsalar …

4

inince soracağım vardılar mı bostancı’ya …

*  *  *

kimden: AVNİ KURTULDU
yanıt: Yorum Yapmak İçin Yanıtlayın
kime: Adalar Postasi <adalar.postasi@gmail.com>
tarih: 2 Nisan 2013 22:14
konu: Avni Kurtuldu https://www.facebook.com/adalar.postasi bağlantısına yorum yaptı.

ben de o motordaydım!…

305904_580639601961415_1539036816_n

Motorun içini duman sarınca yolcular motorun açık olan uç kısmına dolduruldu. Duman sebebiyle alt ve üst katın irtibatı kesildi. Eğer yolcu sayısı fazla olsaydı açık kısımlar taşsaydı motorun iç kısmında kalanlar dumandan boğulabilirdi veya fazlalıklar patır patır denize dökülürdü. Yardım çok geç geldiği için alevler motoru sarmış olsaydı çoluk çocuk cayır cayır yanabilirdi ya da yüzme bilen bilmeyen herkes kendini buz gibi suların içinde bulurdu. Herkese geçmiş olsun toplumlar layık oldukları şekilde yönetilirler diye bir söz vardır ya aynen öyle ben de o motordaydım.

*  *  *

basında…

HaberAktüel, 2.4.2013 16:41:17
Teknede yangın paniği
http://www.haberaktuel.com/teknede-yangin-panigi-haberi-715120.html

Samanyolu, 2.4.2013 16:41
İstanbul’da faciadan dönüldü!
Adalar-Bostancı vapurunun motor kısmında yangın çıktı
http://www.samanyoluhaber.com/gundem/Istanbulda-faciadan-donuldu/981542

Sabah, 2.4.2013 17:22
İstanbul’da tekne yangını
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2013/04/02/tur-teknesinde-yangin

Akşam, 2.4.2013 17:24
İstanbul’da tur teknesi alev alev yandı
http://www.aksam.com.tr/guncel/istanbulda-tur-teknesi-yandi/haber-183031

ntvmsnbc, 2.4.2013 17:26
İstanbul’da tekne yangını
http://www.ntvmsnbc.com/id/25433021

soL, 2.4.2013 17:30
Adalar seferi yapan tur teknesinde yangın
http://haber.sol.org.tr/kent-gundemleri/adalar-seferi-yapan-tur-teknesinde-yangin-haberi-70805

Zaman, 2.4.2013 18:48
Yolcular dehşet anlarını anlattı
Yanan teknedeki panik kamerada
http://zaman.com.tr/gundem_yanan-teknedeki-panik-kamerada_2073207.html

cnnturk,2.4.2013 23:50:33
Bostancı açıklarında yangın
http://www.cnnturk.com/2013/turkiye/04/02/bostanci.aciklarinda.yangin/702706.0

Sabah, 3.4.2013
Denizde can pazarı
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2013/04/03/bogazda-can-pazari

*  *  *

ADALAR’A

MOPUR DEĞİL

VAPUR İSTİYORUZ!

bombardıman!

From: ADALAR POSTASI <adalar.postasi@gmail.com>
To: Kadir Topbas <baskan@ibb.gov.tr>, Ahmet Paksoy <info@ido.com.tr>, Binali Yildirim <binali.yildirim@tbmm.gov.tr>, Hasan Naiboglu <hnaiboglu@denizcilik.gov.tr>
Cc: Salih Keser <adalar@istanbul.gov.tr>, Mustafa Farsakoglu <mustafafarsakoglu@adalar.bel.tr>
Date: October 20, 2009 2:50 PM
Subject: adalara mopur degil vapur istiyoruz! (1058 imza…)

Kadir Topbaş / İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Saraçhane İstanbul
Tel: 0212 455 14 00-01
Santral: 0212 455 13 00
Faks: 0212 455 27 00
baskan@ibb.gov.tr
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Baskan/Pages/Iletisim.aspx
+
Ahmet Paksoy / İDO Genel Müdürü
İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERI SANAYİ ve TİCARET A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kennedy Cad. Yenikapı Hızlı Feribot İskelesi
Eminönü İstanbul
Tel: 0212 455 69 00
Faks: 0212 517 39 58
info@ido.com.tr
+
Binali Yıldırım / Ulaştırma Bakanı
TC ULAŞTIRMA BAKANLIĞI
Hakkı Turayliç Caddesi No:5
Emek Ankara
Tel: 0312 212 44 16-18
Faks: 0312 212 49 30
binali.yildirim@tbmm.gov.tr
+
Hasan Naiboğlu / Denizcilik Müsteşarı
TC DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI
Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No:128/A
Maltepe Ankara
Tel: 0312 232 38 60 / 2150
Faks: 0312 232 47 70
hnaiboglu@denizcilik.gov.tr

__________________________________

26.9.2009

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı
Sayın KADİR TOPBAŞ,

İstanbul Deniz Otobüsleri Genel Müdürü
Sayın AHMET PAKSOY,

TC Ulaştırma Bakanı
Sayın BİNALİ YILDIRIM,

TC Denizcilik Müsteşarı
Sayın HASAN NAİBOĞLU,

ADALAR’A
MOPUR DEĞİL
VAPUR İSTİYORUZ!

ADALILAR da İSTANBULLULAR da vapur yerine sefere konulan can güvenliği olmayan o uyduruk motorlarla yolculuk etmeyecek!

Şehir Hatları Vapurları’nın Kış Tarifesi’ne geçtiği 24.9.2009 Perşembe günü —ilgili tarifede bu minvalde herhangi bir ibare yer almamasına rağmen— vapurlarımızın yerine sefere konulan seyir dolayısıyla da yolcularının can güvenliği bulunmayan o uyduruk motorlarla değil emniyetli vapurlarımızla yolculuk etmek istiyoruz!

İlgisiz ilgililere, sorumsuz sorumlulara soruyoruz:

Her nasılsa T.C. Denizcilik Müsteşarlığı Marmara Bölgesi Müdürlüğü tarafından verilmiş “denize elverişlilik belgesi”yle tescil ve izinleri bulunan ya da bulunduğu söylenen ancak gerçekte Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunluluğu ve Sorumluluğu” maddeleri ve SOLAS “Denizde Can ve Mal Güvenliği” kapsamındaki kurallara uymayan dolayısıyla da seyir güvenliği bulunmadığından taşıdığı yolcuların can güvenliğini sorumsuzca tehlikeye atan sözkonusu motorların;

  • 24.9.2009 Perşembe günü itibariyle başlayan Şehir Hatları Vapurları’nın Kış Tarifesi’nde —bu minvalde herhangi bir ibare yer almamasına rağmen— Adalar–Bostancı hattında vapurlar yerine sefere konulması, kamuoyunun alenen kandırılması değil midir?
  • O günkü gün —ve elbette takip eden günlerde de— tarife uyarınca Heybeliada/Büyükada vapur iskelelerine gelen yolcular, tarifede yer aldığı üzere vapurla 45/30 dakikada Bostancı’ya geçecekleri yerde ancak 55/40 dakikada motorla Bostancı’ya varabildiklerinden; işlerine, okullarına, randevularına geç kalmışlardır. Bu kayıplar nasıl tazmin edilecektir?
  • Dahası tarifedeki seferlerin vapurla ve 45/30 dakikada Bostancı’ya varacakları belirtilmişken motorla yapıldığı takdirde 7:10/7:25 Heybeliada/Büyükada-Bostancı seferinin yolcuları biçare 5:45/6:00 seferine yetişebilmek üzere Adalar’ın değişik mevkilerinden kim bilir saat kaçta evlerinden çıkmak zorunda kalarak türlü hava muhalefetinde sabahın kör karanlığında iskeleye koşturacaklardır? Yaklaşık bir hesapla ortalama 4:00/4:30’da uyanmak da haliyle öğrenciler için mümkün ve verimli olmayacağından meydana gelecek çözümsüzlüğe, müsebbibi İDO nasıl bir çözüm üretmeyi düşünmektedir? Ailelerin biçare Adalar’dan taşınmasına dahi neden olan/olacak böylesi bir mağduriyet İDO tarafından nasıl tazmin edilecektir?
  • Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunluluğu ve Sorumluluğu” maddeleri kapsamındaki esas kurallara uymayan dolayısıyla da seyir güvenliği bulunmayan motorların, hava muhalefeti ve benzeri nedenlerle kaza yapması durumunda —çoğunda yeterli sayıyı bırakın, can yeleği dahi bulunmamaktadır— sorumluluk kimin olacak ve nasıl tazmin edilecektir?
  • Vapurların dahi sefere çıkamadığı hava ve deniz muhalefetinde motorların para için her türlü riski alarak ve yolcusunu da riske atarak sefer düzenlemelerine izin verilmesi ya da engel olunmaması İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır? 8 Nisan 2007 tarihinde Boğaz trafiğinin sis nedeniyle trafiğe kapanmış olmasına rağmen Eminönü-Üsküdar arasında yolcu taşımaya devam eden İDO’ya bağlı TURYOL bünyesinde çalışan “Urfalı Cemal” adlı motorun Boğaz’dan transit geçiş yapan “Adil Kaptan” adlı kum kosterine çarparak kaza yapmasının ve dahası motorda yeterli can yeleğinin olmayışının nelere mal olduğu (1 ölü, 47 yaralı) ne çabuk unutulmuştur!
  • İskeleye ancak burundan yanaşabilen, üst kata çıkan merdivenleri son derece dik olan motorlara inip binmek zaten son derece güç olmakla birlikte olası bir kazanın sorumluluğunu hangi kişi/kurum alabilecek? Can kaybına dahi neden olabilecek zarar nasıl tazmin edilecektir?
  • Yaşlı, engelli ve hasta vatandaşlar vapurlara inip binebilirlerken vapur yerine sefere konulan bu motorlara binemeyeceklerdir. “Kamu yararına eşit hizmet” böyle mi olur?
  • Az sayıda yolcu alabilen motorların kapalı salonlarına Adalar yolcusu sığmamakta biçare üst kattaki açık alanda oturmak mecburiyetinde kalınmaktadır. Peki kışın ne olacak? Karda kışta motorun üst katında zatürree mi olacağız? Hastalanan Adalılar’ın sağlık masraflarını İDO Genel Müdürlüğü mü verecek? Bu mağduriyet nasıl tazmin edilecektir?
  • Motorların oturma yerleri dar, tuvaletleri küçük ve yeterli değildir. Adalılar ve tüm İstanbullular attan inip eşeğe binmek misalinde üstelik de bu çağda neden böylesine ilkel ve uyduruk ulaşım araçlarına mahkum edilmektedir?
  • Motorları kullanan “kaptan”ların yetersizliği ve acemiliği, hatta bazen neredeyse 18 yaşından küçüklerin eline bırakılması İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır?
  • Kaptan köşkünde disko müziginin sonuna kadar açılarak yolculara rahatsızlık vermek suretiyle laubali ve sorumsuz bir şekilde yolculuk yapılması da İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır?
  • Vapurlarda BELTUR tarafından işletilmekte olan büfelere kıyasla motorların büfeleri son derece pahalıdır. Neden ve asıl ne hakla?
  • Her ne kadar belli bir standardı yoksa da motorların yolcuları adeta serseme çeviren motorlarının asgarî ve azamî desibeli kaçtır? Bu sesin insan sağlığı üzerindeki etkisi nedir?
  • Yan ve arka egzozlarından özellikle de iskeleye yanaşıp kalkarken çıkan dumanın içeriği ve insan-çevre sağlığı üzerindeki etkisi nedir?
  • Az sayıda yolcu alabilen dolayısıyla çok sayıda sefer yapılmasını gerektiren haliyle manasız bir deniz trafiğine ve israfa neden olan motorları vapurlar yerine sefere koyan İDO’nun yalnızca kendi kese/kasasını gözetirken “kamu yararı”nı hiçe saymaya hakkı var mıdır?
  • Türkiye Denizcilik İşletmeleri’nden “kamu yararına hizmet vermek” şartıyla vapurları devralmış olan İDO’nun: “Yapılan saha araştırmalarının ve anketlerin, potansiyel yolcu sayılarının, çalışan hatların günlük, aylık, yıllık yolcu ve araç sayılarındaki değişimlerin takip edilerek incelenmesi sonucu; yolcu sayısındaki değişimler azalma eğiliminde olduğundan, gerekli düzenlemelerin yapılması ve seferlerin vapur yerine motorlarla yapılması kararı,” minvalindeki mesnedsiz ve dahasi usulsüz türlü zirvayı beyan etmeye usulen/hukuken hakkı var mıdır?
  • Kışın Adalar’da her ne demekse “yoğunluk” olmadığı bahanesiyle vapurlar yerine motorları sefere koyan İDO’nun “yoğunluk”tan kastı nedir? İGDAŞ yeterli nüfus olmadığı için mi Adalar’a doğal gazı getirmiştir? Adalar’da “yoğunluk” bu kış mı azalmıştır? Yoksa geçen senelerde gereği gibi ihtiyaca yönelik olarak tasarlamadığınız vapur seferleri arasına kasten koyduğunuz motor seferleri mi vapur yolcusunu çalarak sayısını azmış gibi göstermiştir? Bu haksız ve manasız rekabet değil midir?
  • TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Yüksek Kurulu’nun 31.3.1984 tarihli 2234 numaralı kararı uyarınca “Doğal ve Kentsel SİT Alanı Bütünü” ilan edilmiş olan İstanbul Adaları’nda, “görüntü” ve “gürültü” kirliliği nedeniyle her iki SİT kapsamına da aykırı olan motorların sefere konulması gayri kanunî değil midir?
  • 1840’lardan beri vapurlarla ulaşımın sağlandığı Adalar’a 2000’lerde vapur yerine uyduruk motor seferleri koymanız, son yerel seçimlerde oylarımızı niçin hakketmediğinizi bir kez daha ayan beyan ortaya koymaktadır!

Yukarıdaki sorularımızın her birine —bugüne değin benzer başvurularımıza vermiş olduğunuz baştansavma basmakalıp uyduruk açıklamalar yerine— hak hukuka dayanan, bilimsel ve gerçek cevaplar vermenizi;

Adalar-Bostancı-Kartal arası da dahil olmak üzere İstanbul Boğazı’nda çesitli hatlarda İDO ve Denizcilik Müsteşarlığı denetiminde işletilen, “yüzerkondu” motorların tümüyle seferden alınarak şehir hatları vapurlarıyla ulaşımın sağlanması için gereğinin gereği gibi yapılmasını;

Ayrıca sözkonusu motorların arasında Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunluluğu ve Sorumluluğu” maddeleri ve SOLAS “Denizde Can ve Mal Güvenliği” kapsamındaki esas kurallara ŞAYET UYGUN OLANLAR VARSA, bunların bir listesinin açıklanmasını ve de her türlü hukukî hakkımız saklı kalmak koşuluyla gelişmeler hakkında tarafımıza ivedilikle bilgi verilmesini arz ederiz.

Kaygılarımızla,

ADALAR POSTASI

adalar.postasi@gmail.com

htpp://adalar-postasi-guncel.blogspot.com

Emine Çiğdem Tugay, Handan Altıneller, Şirin Ünal Kahraman, İpek Yagal Gül, A. Armağan Portakal, Davut Berker, Tuba İlkmen Şenay, Pınar Örtel, Yaşar Özürküt, Recep Yarlığan, Yasemin Baran, Tugay Kartal, Arif Pırnal, Begüm Yavuz, Fethi Okyar, Selda Arkan, Pınar Turhan, Ayşe Çağlar (Prof. Dr.), Birsen Sezgün, Sasa Vasiliadiz, Selah Özakın, Aris Kyriazis, Pınar Satıoğlu, Hakan Satıoğlu, Arif Çağlar (Dr.), Gökhan Akçura, Oya Koca, Orhan Bursalı, Sara Beşkardeş, M. Cemal Beşkardeş, Ali Fuat Beşkardeş, Ahmet Can Beşkardeş, Zehra Taşman, Fatma Samiye Beşkardeş, Selma Kurdakul, Cem Ertekin, Ömer Faruk Beşkardeş, İzzet Beşkardeş, Fatma Artunkal, Mercan Bursalı, Meryem Bursalı, Nisan Özdoğan, Seza Artunkal, Akgül Baylav, Cahit Baylav, Ayşe Bilgin, Ali Bilgin, Kerem Khan, Uğraş Salman, Mehmet Selim Tugay, Canan Alioğlu, Engin Damcı, Nesrin Yazıcı, Mehmet Onaner, Muharrem Demir, İsmail Serdar Demir, Alper Dizdar, Ender Eren, Ersin Güneralp, Seda Zobaroğlu, F. Nur Çakmak, M. Berken Çakmak, Musa Çakmak, Nesimi Büyükbabani (Prof. Dr.), Melek Kızıldağ, Arif Kızıldağ, Aziz Kızıldağ, Keklik Kızıldağ, Deniz Kızıldağ, Derya Kızıldağ, Çağlar Kızıldağ, Menteş Azuz, İlkay Kurdak, Istatis Arvanitis, Kenan Yüksel, Sibel Yüksel, Sinan Yüksel, Aykut Yüksel, Gamze Yüksel, Gülsevil Tüzün, Işık Meriç, Kaya Onur, Gönül Kurtkan, Kuten Kurtkan, Alanur Kurtkan, Altuğ Kurtkan, Sezin Kurtkan, Feride Özmat, Mustafa Özmat, İsmail Özsürücü, Nevin Özsürücü, İrem Özsürücü, Berkay Özsürücü, Nirva Özsürücü, Vildan Kaçar, Mete Kaçar, Ayşe Şive, Baturer, Avni Baturer, Burcu Özgültekin, Doğan Özgültekin, Deniz Özgültekin, Ayda Arel (Prof. Dr.), Selçuk Gül, Şebnem Aksan (Prof. Dr.), Nevin Arpaçay, İsmail Baysal, Sema Baysal, Gökhan Baysal, Ataol Behramoğlu, Hülya Behramoğlu, Barış Behramoğlu, Eren Sagay, Bingül Durbaş, Füsun Başer, Ron Rose, Emma Rose, Kerim Rose, Tiraje Dikmen, Dilek Zaptçıoğlu, Jurgen Gottschlich, Nilgün Cerrahoğlu, Ali Şenalp, Esen Çamurdan, Mine Baysan, Celâl Karaca, Ahmet Tanrıverdi, Hüsnü Fikri Karaman, Nurettin Karaman, S. Ufuk Tatlı, Nazaret Gezer, Mircan Göçer, Nuran Çelik, Levon Çelik, Uğur Ademoğlu, Harun Keşiş, Mustafa Altıneller, Can Altıneller, Cem Altıneller, Stelki Triyandafilidis, Ömer Faruk Şenay, Yurdanur İlkmen, Oğuz Argon, Eda Yurdakul, Nur Kızıltuğ, Celâl Kızıltuğ, Esra Kızıltuğ, Selçuk Kızıltuğ, Dilek İçinsel, Nezih Bayraktar, Ayşegül Bayraktar, Damla Bayraktar, Asuman Demir, Serap Güre Şenalp, İrini Notis, Diamandis İliadis, Uğurhan Öksüm, Efe Rıfat Öksüm, Umut Deniz Öksüm, İnciser Sayın, Emine Tosun, Zeynep Kalender, Serap Erdem, Hülya Balkay, Necdet Balkay, Bülent Baviker, Metin Karadağ, Rabia Gürol, Ayşegül Beton, Filiz Tokcan, Ceylan Yüceoral, Işık Yüceoral, Selen Tokcan, Sema Miller Çamurdan, Kâmil Masaracı, Yeşim Bayrak, Elif Acar, Hakan Senemoğlu, Semiha Baltacı, Baki Nedim Baltacı, Rezan Peya Gökçen, Tülay Çellek, Erendiz Özbayoğlu (Prof. Dr.), Sakine Fındık, Neşe Kıldacı, Murat Özen, Kâzım Şakar, Mustafa Gök, Mustafa Erol Yazman, Mustafa Araç, Ramazan Özen, Osman Yürük, Turgay Şakar, Zeynel Çelik, Ender Özbey, Yako Nigri, Melih Ürkmez, Ömer Ürkmez, Hacer Ürkmez, Hakkı Gezgin, Lütffiye Gezgin, Ali Murat Gezgin, Mahmut Bağrıyanık, Osman Yazıcı, Erol Çelik, İbrahim İşleyen, Sandy Ongan, Gülçin Delice, Satı Kıbıç, Cemal Uluca, Halil Özen, Şaban Güney, Ümit Ünal, Kemal Şakar, Hüseyin Çelik, Perihan Şakar, Leyla Demirkol, Derviş Güler, Galip Uçan, Salih Kuru, Musa Kâzım Biçer, Erkan Araç, Erol Kösciler, Hasan Kösciler, Gencay Ünal, Ali Tunç Şenbir, Mustafa Kerşit, Yücel Yıldırım, İsmail Gül, Murat Akdemir, Bayram Kaya, Osman Özen, M.Ali Vural, Hüseyin Aydın, Nazmi Arslan, Kadir Duman, Funda Gök, Necmettin Yödem, Cafer Şakar, Ruhser Şakar, Neslihan Şakar, Fatma Şakar, Rahime Aydın, İrem Aydın, Gülabi Şakar, Kemal Şakar, Leyla Şakar, İbrahim Yazganoğlu, Tuğrul Akoğlu, Sabri Poyraz, Hayrettin Kızılkaya, Celal Arpa, Tanla Özer, Selma Kösoğlu, Mahmut Öztürk, Seta Sahakyan, Fatma Ekşi, Gülsun Gürol, Ferhat Pehlivan, Filiz Altınbaş Yılmaz, Güney Kurdak, Deniz Kurdak, Mehmet Gözgücü, Ferda Erdinç, Hande Solakoğlu, Buket Uzuner, Murat Adalı, Süleyman F. Başaka, Sara Bahar, Nalan Cezer, Zübeyde Duran Dizdar, Feryâl Orhon Basık (Prof. Dr.), Celâlettin Basık, Birge Elif Basık, Makbule Orhon, Eşref Tümer, Adnan Mete, Can Öroğlu, Semra Öroğlu, Kıvanç Öroğlu, Güvenç Öroğlu, Dimitri Koçias (Taki), Nilgün Karsan, Başar İsmail Çetinelli, Kemal Çetinelli, Hüseyin Ateş, Kadir Çınar, Yusuf Çetin, Hüseyin Ünal, Kemal Satık, Müslüm Işık, Hüseyin Demir, Bayram Çiftçi, Yakup Şahin, Ekrem Hacı, M. Nuri Şahin, Hasan Işık, Rafel Çalışkan, Ahmet Emre, Sıracettin Şahin, Selahattin Altundağ, Turan Gürsözlü, Doğukan Kaynak, Hakan Gürsözlü, Kutbettin Atayan, Dursun Çelik, Turgay Çelik, Emrah Dursun, Zafer Aslan, Salih Çiçek, İsmail Hallaçoğlu, Nazmi Yüncü, Burhan Çiçek, İlyas Tetik, Siyami Tekin, Adem Söylemez, Rıza Girginer, Nedim Camer, Yavuz Üstünel, Aziz Tomar, Suat Kirpik, Özkan Çolak, Recep Altunbaş, Mura Çevik, Selahattin Şahin, Recep Şahin, Herekel Tokatlı, Alaaddin Karsan, Ersoy Tümay, Mustafa Atılgan, Nihat Atılgan, Murat Atılgan, Erdoğan Demir, Kâmil Dala, Göltan Getek, Kemal Kumlutepe, Kemal Şahin, Akın İdigül, Fikret Gedik, Salih Yakut, Mustafa Çalışkan, Engin Vay, Ayşe Yıldırım, Birsen Gürdağ, Esma Çetin, Münire Kocatepe, Veysel Öner, Rabia Sezer, Tuncay Duman, Atakan Söğüt, Tekin Söğüt, Süleyman Söğüt, Cafer Distas, Rüstem Kaya, Melahat Koç, Sertaç Dokuzer, Nureser Koç, Şaheser Özbalçık, Taceser Ergül, Şaziment Çolak, Fatma Küçüker, Burhan Yalçınçıray, Fikriye Akkemik, Mücella Ceylan, Mehmet Ceylan, Gönül Coşkuner, Remziye Çiftçi, Veli Çiftçi, İlker Çiftçi, İzzet Özacar, Güler Sarıgül, Ergün Sarıgül, Mustafa Güncan, Halil Çelen, Necdet Simdim, Hürriyet Yılmaz, Fevzi Miletli, Deniz Vaylayan, Meliha Barışkan, İsmail Yıldemir, Mustafa Gültekin, Eyüp Gültekin, Sevim Oğuz, Aysel Yazgu, Ruhugül Yaşar, Esra Tokmak, Hakan Zeyrek, Ayşe Tokmak, Nebahat Erdoğan, Sofia Koredis, Kamil Ceylan, Mualla Ceylan, Emine Miletli, Sabahat Bilensoy, Ender Varlık, Emine Kanbur, Nermin Yılmaz, Nilgün Koçtaş, Aynur Koçtaş, Aynur Bostan, İrem Erman, Aysel Sözer, Sami Başat, Kadir Dönmez, Gül Ersan, Nezmi Başbozkent, Ali İçin, Gürel Çoban, Zuhal Çetin, Vural Bereket, Eşref Arlı, Ayla Dönmez, Seyfetullah Taş, Kutbettin Taş, Murat Güneş, Yusuf Öztürk, Sema Damcı, Nefise Kayar, Güven Önen, Celal Önen, Fehime Merttürk, Günaydın Merttürk, Behçet Merttürk, A. Nazif Aydın, Sevgi Kunal, Habibe Terzi, Cesim Karasu, Turan Karasu, Serekan Erol, Serdar Karasu, Feyyaz Karasu, Rafet Karasu, Fırat Karasu, Erdal Karasu, Yusuf Öztürk, M. Emin Taş, Mehmet Taş, Abdülbaki Taş, Şefik Taş, Veysel Karasu, Ferman Aksu, Taner Erol, Mert Pala, Yavuz Çelik, Fadime Himmet, Hatice Özacar, Kadriye Sevin, Ünal Çelik, Tolga Itmeç, Yasemin Itmeç, Nevriye Yıldırım, Işıl Türk, Ayşe Eryaz, Bülent Er, Lale Göral, Asiye Özkan, Gönül Atak, Aydın Senbir, Cihan Talay, Esin Özbay, Kâzım Önel, Sercan Önel, Güler Dilmaç, Nurcan Arız, Yaşar Turan, Haşim İnatlı, Nurcan Karadağ, Şerife Can, Fesih Zencir, Atilla Kılıç, İsmet Sert, Ayten Atılım, Mustafa Levent, Kamil Orhan Güngör, Kezban Avşar, Cihat Yılmaz, Selami Vural, Yaşar Öner, Doğan Önder, Osman Levent, Davut Yıldırım, Ramazan Gencer, Haskız Albayrak, Fatma Başçılar, Burhan Deniz, Fidan Bozkırt, Turan Pala, Hava Özkaradeniz, Emin Özkaradeniz, Kemal Anaç, Celâl Anaç, Aysel Ay, Sinan Karasu, Safiye Çelik, Çetin Evdiz, Yaşar Türkmen, Fethi Yeşil, Ayşe Boz, Oya Özdemir, Neslişah Demirel, Akın Demirel, Kahraman Özdemir, Alaaddin Merttürk, Reyhan Merttürk, Ayşe Yanık, Hamide Günay, Fatma Şen, Tahsin Karataş, Gülçiçek Taşdemir, Aysun Duman, Büride Kayhan, Yuana Tukatlı, Nermin Ateş, Şevket Gülyar, Güzide Sarıbayraktar, Öznur Özana, Emine Mete, Sonay Balcılar, Fidaye Balcılar, Leyla Dönmez, Cemile Atalay, Hülya Kazancı, Murat Arlı, Vahdettin Zeren, Y. Aykut Çalık, Mukaddes Çalık, Erhan Bayram, Metin Bayram, Erdal Özkaynak, Mevlût Erdoğan, Ahmet Ünsal, Zehra Gürçay, Sebahattin Saraman, Tahsin Atılgan, Abdullah Atılgan, Abdullah Tuğlu, Hüseyin Tuğlu, Hamdi Güreş, Ansude Baytaş, Erol Baytaş, Pelin Baytaş, Tekin Zencir, Kalender Öney, Döne Türk, Seran Kahvecioğlu, Saliha Öcal, Gülsüm Emzikli, Ayla Karsan, Cemalettin Pelit, Serdar Özlük, Feyyaz Karasu, Mustafa Kaymaz, Yaşar Turgut Alp, Vilma Agopyan, Gülsüm Ok, Mine Kuşadalı, Fatma Yeğiner, Fatma Turna, Nebahat Çelik, Azmi Demir, Sevgi Altın, Emine Yılmaz, Murat Yılmaz, Zübeyde Balcı, Bahar Honet, Emine Akgün, İsmail Balcı, Kezban Koçyiğit, Gökhan Kaplan, Bekir Peker, Okan Aydın,Gunnar Köhne, Adnan Fındık, Deniz Fındık, İlyas Güler, Fatma Güler, Rıza Güler, Nilgün Güler, Seçkin Güler, Abidin Güler, Dawn Güler, Evrim Güler, Elyana Emilya Güler, Özlen Tümer (Dr.), Kubilay Beyhan, Reyhan Oksay, Zeynep Alemdar, Murat Tandoğan,Gonca Baviker, Ersin Saran, Tanya Özkan Saran, Bakır Yeğenoğlu, Gülhan Çakır, Hasan Yazıcı, Nejat Kâmil, Cemal Şakar, Mithat İlikçi, Berç Yazmacıyan, Ömür Güner, Mine Levent, Döndü Şener, Muhammet Tanık, Şeküre Çelen, Bircan Çelen, Cenan Kılınç, İsmail Tanrıverdi, Aynur Tanrıverdi, Azra Tanrıverdi, Fevzi Yorulmaz, Sevim Yorulmaz, Cenk Yorulmaz, Ayşın Baykan, Melda Çift, Aymelek Erdemir, Nursevil Özel, Aget Gülçiçek, Necla Kıncı, Altan Kılınç, Ramazan Temel, Eldebran Akünal, Ayten Sabis, Şeyma Dal, Şule Halatçı, Meral Ataç, Avni Kurtuldu, Selen Koca, Cüneyt Kurtuldu, Yeşim Ortaç, Zeynep Külek, Eser Ertuğrul, İhsan Şimşek, Peker Seyhan, Mithat Seyhan, Melahat Bayraktar, Tülin Halit, Habibe Çaşkurlu, Uğur Çaşkurlu, Ümit Tekin Önsal, Melike Önsal, Özlem Özvarış, Nesimi Özvarış, Recep Demirak, Selvinaz Demirak, Heylin Seyhan Sezginsoy, Yeşim Garip, Fadıl Teper, Nevhide Teper, Vildan Hanım, Beki Molho, Refail Molho, Sara Molho, Coya Motola, Moiz Motola, Natan Fermon, Diana Motola, Adel Katz, İshak Katz, Sima Molho, Burçak Demirok, Gülsen Bakiler, Ezel Garip, Kubilay Ertuğrul, Füsun Güneygül, Zuhal Kalender, M. Onur Emral, Serdal Yaşar, Kâmil Şahin, Muhammet Ali Çeniz, Galip Uçan, Sadık İmamoğlu, Hadiye Adakan, M. Emin Kelen, Turgay Önal, Yorgo Yorgiyadis, Saadet Öztürk, Serdar Coşar, Fatma Coşar, Hera Avedian, Tahsin Çiftçi, Selahattin Orhan, Kâmil Akın, Fehmi Akkaya, Arzu Savatlı, Hasan Savatlı, Tuğba Aküzüm, İsmail Aküzüm, Rahime Aydın, Şaban Tanık, Selçuk Toşdu, Fanayoti Nikolaidas, Batuhan Tanık, Şeyma Baharoğlu, Alin Uzman, Halim Güngör, Semra Has Çırpıcı, Arif Bozuçurum, Tuğçe Karsan, Tahsin Çiftçi, Ergün Sarıgül, Güler Sarıgül, Gülsen Aydemir, Gürsel Kaya, Abdullah Yıldırım, Yakup Sevinç, Salvo Bener, İris Kürkçübaşı, Erdoğan Güneş, Serhat Yüksel, Banu Yıldız, Neamo Kanitler, Armen Alacef, Özgür Bozkurt, Alman Bahar, Aslan Şirin, Duygu Çakır, Nazlı Denli, Tiginçe Oktar (Prof. Dr.), Taylan Karaduman, Hayati Önel, İlyas Yıldırım, Engin Paşa, Bereo Kuyumcu, Maria Maltezos, Lena Shulte, Mihal Manara, Noula Manara, Yasemin Yılmaz, Kâmil Yılmaz, Stelyo Karayani, Nursu Dönmez, Hatice Karakaş, Mikail Paşa, Serdar Köşker, Edibe Köşker, İlyas Yirmi, İspir Carcar, Simon Köşker, Ayfer Köşker, Erol Günay, Ferda Ertürk, Hamdi Çelik, Bülent Albayrak, Berker Albayrak, Reyhan Albayrak, Sabri Ertekin, İsmail Yıldırım, Sara Köşker, Mihail Köşker, Sultan Dilmaç, Fatma Dilmaç, Orhan Dilmaç, Fetma Dilmaç, Duygu Sütçü Girit, Olgaç Sütçü, Nafiye Dilmaç, Ramazan Dilmaç, Deniz Koç, Ozan Dilmaç, Okan Dilmaç, Sasi Nikolaidis, Yani Nikolaidis, Sotiriya Papadoplus, Mariya Coli, Naciye Dilmaç, Mariya Paşa, Hülya Yirmi, Ayşe İmil, Sotici Hacıyanakos, Kostandi Talyaduro, Vasil Lemopulo, Kâmuran Yalınca, Andın Lauter, Leman Taşkın, Güldane Milas, Rika Pandelara, Elçin Durmuş, Ayhan Aktaş, Suyun Tülbençi, Paulos Pandelara, Enzi Durmuş, Efe Durmuş, Aygin Güraslan, Emre Kayıkçı, S. Selen Sağlam, Özdemir Feyizoğlu, Zeynep Güzeldoğu, Ulaş Güzeldoğu, Talin Etyemez, Manuk Etyemez, Serda Etyemez, Fatoş Kendir, Janet Bilmen, Raffi Etyemez, Arman Etyemez, Zabel Etyemez, Tunç Öner, Ari Etyemez, Natali Etyemez, Ayk Etyemez, Annik Ableoğlu, Pier Ableoğlu, Ender Merter, Işıl Merter, Tankut Merter, Gökcin Merter, Handan Yalvaç Kaplan, Sofi Mitarakis, Özlem Kırval, Latif Sönme, Erol Günay, Sabih Gürce, Vasil Stavrapulo, Mümtaz Lumioscu, Gökalp Demir, Serdar Acı, Asalettin Ayrancı, Yalım Eralp, A. Nail Eti, Handan Eliz, Kemal Eliz, Hikmet Eliz, Hayrunisa Eliz, Selma Eliz, Kutsal Eliz, Eser Eliz, Ebru İnanç, Gültekin İnanç, Gülseren İnanç, Şeniz Demir, Doğan Demir, Derya Coşgun, Eda Altın, Elena Karadeniz, İdil Yanar, Gökhan Yanar, Ali Murat Gergin, Özen Çeliktemel, Ayten Ateş, Gül Malkoç, Hanna Yumurta, Nermin Çeliktemel, Mehmet Çeliktemel, Hızır Balcı, Ferzan Yıldırım, Melike Cerit, Efterya Yalmacı, Muharrem Yıldız, Celâl Karagül, Şeref İpekçi, Mustafa Savaş, İbrahim Çelgin, Recep Özen, Ayhan Arlı, Faruk Erişgin, Mehmet Şinik Elmas, Sedat Elmas, Beki Kalaoza, Eliya Levi, Amarya Levi, Ceni Benbase, Lara Pilavzade, Fatoş Sedetmen, Maria Cassa, Muzaffer Sedetmen, Şaduman Ünver, Efsane Celayi, Mehmet Makin Durak, Şeyma Eliz, İbrahim Hakkı İsaoğlu, Derya Mermertaş, Ebru Özen, Özlem Dalkılıç, Behçet Özen, Fikriye Öcal, Hakkı Kapan, Betül Keçeci, Esra Kılıç, Ezgi Yıldırım, Murat Ay, Halis Yılmaz, Ali Haliloğlu, Derya Cengiz, Mustafa Kerşit, Fatih Kelen, Özhan Özgün, Ayşegül Kakaliçoğlu, Kadir Ağbaba, Rıza Gülkanat, Osman Kad, Hayrettin Kızılkaya, Şeref Taş, Memet Demir, Gonca Elmas, Nermin Ayder, Ekrem Ayder, Özgü Ayder, Ali Özdemirler, Ahmet Şekerci, Bahar Cengiz, Zeynep Cavıldak, Suna Bıçakçıoğlu, Tülin Yazgan, Dilek Derman, Gönül Coşkuner, Ayhan Culum, Koray Kakaliçoğlu, Selahattin Koç, Can Kaplan, Orkun Tanrıkulu, Atilla Becan, Canan Kaplan, Zafer Acar, Ulviye Koç, Mustafa Koç, Mustafa Türkoğlu, Nebahat Kakaliçoğlu, Pınar Eliz, Hayrünnisa Eliz, Kutsal Eliz, Cavit Ülkü, Kemal Cebeci, Hüseyin Aksoy, Kenan Karakaş, Bülent Demirörs, Ayşe Bilgiç, Ahmet Hasip Bilgiç, Bahar Bilgiç, Dilara Eliz, İsaret Sura, Hasan Kafagil, Mehmet Tuhsol, Sallahi Aslan, Cemal Adnan Ginçay, Affan Ginçay, Hakan Kuru, Ahmet Sokullu, Kuzey Zobu, Musa Sarıgul, Toğyan Akdağ, Emel Akdağ, Murat Atay, Ergin Özdemir, Sadık Doğan, Yılmaz Akbulut, Gönül Dinler, Cabbar Doğan, Turgut Erdoğan, Gönül Serin, Abdullah Kalın, Gözde Acır, Mehmet Serin, Kevser Kocabaş, Hamza Şahin, Ebru Şahin, Muhittin Yıldırım, Bedriye Yıldırım, Bülent Atmaca, Tanay Garip, Nafi Haleva, Sevgi İmam, Songül Arcı, Tayfun Dinler, Bülent Akpolat, Mehmet Okumuş, Ahmet Okumuş, Hatice Özacar, Rıza Gülban, Orkun Tünay, Ayhan Karadeniz, Nebahat Karadeniz, Murat Serin, Sebahattin Koç, Soner Kurtses, Şevket Kahraman, Volkan Kaya, Sinan Özer, Yıldırım Koca, Firdes Barış, Ayla Erdik, Apti Erdik, Senem Şimşek, Emrah Şimşek, Renan Bilek, Manolya Bilek, Hakan Çelen, Azmi C. Kaynak, Selin Acar, Oya Özdemir, Hüseyin Çetin, Mehmet Erdik, Gülnaz Uzunyol, Ziya Ünver, Ali Akpolat, Makbule Armağan, Güzel Aydın, Hülya Akpolat, Melek Akpolat, Erdinç Tanrıverdi, Erten Yıldırım, Duygu Armağan, Menekşe Kiraz, İsmail Sarıkaya, Mehmet Şin, Nur Çelik, Ali Özdemirler, İffet Özdemirler, Veysel Almaz, Metin Akgün, Hatice Tokdemir, Gizem Tokdemir, Seda Bakır, Umut Varış, Zeynel Karakuş, Orhan Odabaşı, Roberto Calich, Didem Edman, Ali Erol, Neriman Erduman, Memduha Kuban, Sezai Yavuz, Enif Yavuz, Nurcan Aslan, Şerife Özdemir, İlgün Boran, Necle Çelikbaş, Ümit Çelikbaş, Banu Akçaoğlu, Hasan Selışık, Nazife Kırımlıoğlu, Babür Kırımlıoğlu, Can Kırımlıoğlu, Fatma Safvet Özdil, Pakize Kemik, Nino Varon, Harika Tiniş, Füsun Çelikbilek, Sabiha Çelikbilek, Ferşan Başaka, Süleyman Başaka, Orçun Başaka, Gül Tündoğan, Şenol Dilmaç, Volkan Dilmaç, Nusret Uzunyurt, Emel Dilmaç, Ayşe Söbütay, Emine Demirkaya, Ali Yüksel Meriç, Ülkü Özer, Ahkar Zapetan, Kiper Pehlivanzade, Demet Kavala, Murat Kavala, Enes Gülce, Mehmet Tertipli, Pırıl Şenyurt, Yeşim Mumcuoğlu, Esra Uğursay, Banu Şilte, Kadir Demircan, Meryem Yankol, Mehmet Altan Kaya, Burak Akpınar, Seçil Yavuz Akpınar, E. Arzu Akmeriç, Özgür Varlı, Levent Kılıç, Erhan Keseli, Levent Bulusan, Abdülbasit Gülsen, Burak Özgen, Ahmet Yılmaz, Pınar Can Kaya, Mihriban Karu, Duygu Atayurt, Sarp Aykut, Nahit Karslı, Tan Uras, H. Sevgi Özgen, Altan Özgen, Burcu Özgen, H. Cahit İlkmen, Bedriye İlkmen, M. Emin İlkmen, Şebnem İlkmen, Nisan İlkmen, Ahmet İlkmen, Suzan McClusky İlkmen, Erhan İlkmen, Yasemin Sohtorik İlkmen, Mustafa Mestanlar, Fikriye Mestanlar, Mehmet Mestanlar, Ömür Mestanlar, Mustafa Gevrek, Ayşe Gevrek, Yasemin Sönmez, Rozi Asa, Metin Berk (Dr.), Osman Bahadır, Zafer Ataylan, Nuran Ataylan, Utku Ataylan, Ezgi Ataylan, Ebru Şendoğan, Ayten Sendoğan, Ayfer Yavi, Erkal Yavi, Melis Akıllı, Sezen Çavdar, Kerem Çavdar, Nurşen Dönmez, İlgi Adalan, Şebnem Pekcan, Murat Pekcan, Nilgün Gömüç, Adnan Göker, Vedia Göker, Levent Göker, Cihangir Dönmez, Benkitül Dönmez, Altuğ Dönmez, Deniz Dönmez, Erhan Öztürk, Saadet Büyükengiz, Server Güzey, Arzu Kılıçöz, Altan Hüseyin, Betül Karaca, Ece Karaca, İ. Cem Yenigül, Fatma Subaşı, Aleksandra İliadis, Meryem Koray (Prof. Dr.), Hatice Yavuz, Gürol Kaymak, Özgür Kaymak, Olcay Başeğmez, Nursel Gülenaz, Deniz Kandiyoti (Prof. Dr.), Angela Berzeg, … (28 Ekim 2009 Çarşamba günü 19:33 itibariyle toplanan 1148 imza…)

*  *  *

ido açıklaMA’sında… adalılar’ın arzuhalindeki soruların cevabı nerede?

From: ADALAR POSTASI <adalar.postasi@gmail.com>
To: Kadir Topbas <baskan@ibb.gov.tr>, Ahmet Paksoy <info@ido.com.tr>, Binali Yildirim <binali.yildirim@tbmm.gov.tr>, Hasan Naiboglu <hnaiboglu@denizcilik.gov.tr>, Salih Keser <adalar@istanbul.gov.tr>, Mustafa Farsakoglu <mustafafarsakoglu@adalar.bel.tr>
Cc: BASIN, ADALAR POSTASI <adalar.postasi@gmail.com>, adalarkoruma@adalarkoruma.org
Date: October 22, 2009 12:45 AM
Subject: ido açıklaMA’sında… adalılar’ın arzuhalindeki soruların cevabı nerede?

22.10.2009

İLGİSİZ İLGİLİLERE SORUMSUZ SORUMLULARA,

GÜN AŞIRI ‘BOMBARDIMAN’ YAPTIĞIMIZ
ADALAR’A MOPUR DEĞİL VAPUR İSTİYORUZ!” BAŞLIKLI
21 EKİM 2009 ÇARŞAMBA GÜNÜ 19:19 İTİBARİYLE 1107 İMZALI
EKTEKİ ARZUHALİMİZDE;

“SORULARIMIZIN HER BİRİNE —BUGÜNE DEĞİN BENZER BAŞVURULARIMIZA VERMİŞ OLDUĞUNUZ
BAŞTANSAVMA BASMAKALIP UYDURUK AÇIKLAMALAR YERİNE—
HAK HUKUKA DAYANAN, BİLİMSEL VE GERÇEK CEVAPLAR VERMENİZ”İ ARZ ETMEMİZE RAĞMEN,

ÇOĞU HAYATî SORU CEVAPSIZ BIRAKILMIŞ NE YAZIK Kİ!

1. “ADALAR’A MOPUR DEĞİL VAPUR İSTİYORUZ!” BAŞLIKLI DİLEKÇEMİZDEKİ TÜM SORULARIMIZA,

2. SÖZKONUSU DİLEKÇEYE VERMİŞ OLDUĞUNUZ açıklaMA’ya dair metin üzerinde [KÖŞELİ PARANTEZ İÇİNDE] YER ALAN TÜM SORU ve DEĞERLENDİRMELERİMİZE;

HER TÜRLÜ HUKUKÎ HAKKIMIZ SAKLI KALMAK KAYDIYLA, BİLGİ EDİNME KANUNU UYARINCA
BAŞTANSAVMA BASMAKALIP UYDURUK AÇIKLAMALAR YERİNE
“HAK HUKUKA DAYANAN, BİLİMSEL VE GERÇEK CEVAPLAR VERMENİZ”İ BİR KEZ DAHA ARZ EDERİZ.

Kaygılarımızla,

ADALAR POSTASI adına
EMİNE ÇİĞDEM TUGAY
adalar.postasi@gmail.com
)O(

+

İDO’nun açıklaMA’sına dair [KÖŞELİ PARANTEZ] içindeki soru ve değerlendirmelerimiz şöyle:

From: SSair@ido.com.tr
Subject: İDO Bilgi
Date: October 20, 2009 2:58:15 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

Sayın Yolcumuz,

Öncelikle düşüncelerinizi bizimle paylaşarak sizlere sunduğumuz hizmetin [!?] iyileştirilmesine katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederiz.

Şikayetlere konu olan motorlar Türk Lloyd’unun belirlemiş olduğu standartlara

[BİLGİ EDİNME KANUNU UYARINCA SÖZKONUSU TÜRK LLOYD’u STANDARTLARININ BİR KOPYASINI RİCA EDERİZ.]

göre üretilmekte [!?] ve aynı şekilde SOLAS kurallarına

[BİLGİ EDİNME KANUNU UYARINCA SÖZKONUSU SOLAS KURALLARI’nın BİR KOPYASINI RİCA EDERİZ.]

uygunluğu da Liman Başkanlığı tarafından denetlenmektedir. Bu denetimden geçemeyen motorlar sefere çıkamamaktadır. Ancak söz konusu motorlar yıllardır İstanbul halkına hizmet [!? HEZİMET] vermekte ve Sarıyer – Boğaz, Eyüp – Üsküdar, Beşiktaş – Üsküdar, Kadıköy – Eminönü – Karaköy gibi hatlarda da

[BOĞAZ VAPURLARI İDO TARAFINDAN VAN GÖLÜ’ne GÖNDERİLMİŞ OLDUĞUNDAN, HALKIN TEPKİ ve MEMNUNİYETSİZLİĞİNE RAĞMEN]

sefere çıkmaktadır. Motorların denize elverişlilik belgeleri

[BİLGİ EDİNME KANUNU UYARINCA ADALAR-BOSTANCI HATTINDA SEFER YAPAN SÖZKONUSU TÜM MOTORLARIN DENİZE ELVERİŞLİLİK BELGELERİNİN BİR KOPYASININ TARAFIMIZA İLETİLMESİNİ RİCA EDERİZ.]

mevcut olup, sefer çıkmalarında herhangi bir sakınca [VAPUR SEFERİNİN yerine MOTOR’un SEFERE ÇIKMASI HARİCİNDE] bulunmamaktadır. İDO’nun, yukarıda belirtilen belge ve izinlere sahip olmayan motorları çalıştırmasının mümkün olmadığını ve yine yukarıda belirtilen hatlarda da motor seferleri kullanıldığını belirtir, bu uygulamaların filo kullanımını olumlu [!?] [MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ OLUMSUZ] şekilde etkilediğini sizlerle paylaşabiliriz.

İDO, tarifelerin açıklamalar kısmının 2. Maddesinde de belirtildiği gibi yolcu talepleri [!? 8000 küsur Adalı’nın vapur talebi??] ya da diğer sebeplerle mevcut tarifelerde

[!? ARAÇLARDA DEĞİL SEFERLERDE ZAAR, VAPUR TARİFESİ’nde MOTOR SEFERLERİ’nin işi ne?]

değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Bu doğrultuda “Yapılan saha araştırmalarının ve anketlerin,

[!? HANGİ TARİHLER ARASINDA KAÇ KİŞİYLE YAPILMIŞTIR? NOTER MİSALİ RESMİ BİR DAYANAĞI VAR MIDIR? İDO’NUN PALAVRASI MIDIR? BİLGİ EDİNME KANUNU UYARINCA BİR KOPYASININ TARAFIMIZA VERİLMESİNİ RİCA EDERİZ.]

potansiyel yolcu sayılarının, çalışan hatların günlük, aylık, yıllık yolcu ve araç sayılarındaki değişimlerin

[!? BİLGİ EDİNME KANUNU UYARINCA BAHSİ GEÇEN İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN BİR KOPYASININ TARAFIMIZA VERİLMESİNİ RİCA EDERİZ.]

takip edilerek incelenmesi sonucu

[TAMAMİYLE İSTİNADSIZ AÇIKLAMALAR!]; yolcu sayısındaki değişimler azalma [!?] eğiliminde olduğundan [DAHA DOĞRUSU SEFERLER ARASINDAKİ KOORDİNASYONU ASLA SAĞLA(YA)MADIĞINIZ YETMEZMİŞ GİBİ MOPUR SEFERLERİNİ DE KASTEN VAPUR YOLCUSUNU AYARTIP ÇALACAK BİR ŞEKİLDE DÜZENLEDİĞİNİZDEN],

gerekli düzenlemelerin yapılması ve seferlerin vapur yerine motorlarla yapılması kararı” alınmıştır. Ve yine bu doğrultuda milli servetimiz [İDO’nun 2008 YILI TİCARİ BİLANÇO KÂRI 9 .043.864-TL’dir. KANUNEN KABUL EDİLEMEYEN GİDERLERİ İSE 376.464.048-TL’dir. AYRICA SPONSORLUK GİDERLERİ DE 49.728.964,97.- TL.’dir. TABİİ BU BEDELLERİN de KİMLERE, HANGİ HİZMET ve DEĞERLER KARŞILIĞI ÖDENDİĞi TARAFIMIZCA MEÇHULDÜR! HAL VAZİYET BU MİNVALDEYKEN SÖZDE “KAMU YARARI”NA MİLLİ SERVETTEN BAHSETMEK PEK İNANDIRICI OLMASA GEREK!] sayılan ve İstanbulluların tamamına ait olan vapurların, daha yoğun hatlara kaydırılarak

[Bu açıklaMA KAZARA YANILGIYA NEDEN OLMASIN DİYE İŞİN ASIL ASLI ASTARINI BEYANLA: “VAPURLARIMIZI VERMİYORUZ!” KAMPANYASI’ndan İLHAMLA ZAAR İDO’dan “HER BELEDİYEYE ve İSTEYENE BİRER İKİŞER VAPUR VERİYORUZ!” KAMPANYASI DERKEN AK(P)li EVVEL BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARININ BİR SEÇİM YATIRIMI OLARAK “HAYDEEE VAPURLARIMIZI ALIYORUZ!” KAMPANYASIYLA, “MİLLİ SERVETİMİZ OLUP İSTANBULLULARIN TAMAMINA AİT OLDUĞU”NU BELİRTTİĞİNİZ VAPURLARIMIZI: SAMSUN’a ‘YALOVA’ (restoran); YALOYA’ya ‘İNKILAP’ (nikâh salonu); VAN’a ‘SÜTLÜCE’, ‘DEFTERDAR’, ‘KÂĞITHANE’, ‘YENİ YAVUZ’; MUDANYA’ya (BCR A.Ş.) ‘TURAN EMEKSİZ’ (yuzen otel), HALİÇ ÜNİVERSİTESİ’ne ‘ALİ İHSAN KALMAZ’, RAHMİ M. KOÇ MÜZESİ’ne ‘FENERBAHÇE’ (2010’da ŞEHRE KÜLTÜREL ve TURİSTİK BİR DEĞER KATMASI İÇİN), YALOVA’ya ‘BÜYÜKADA’ (YALOVA BELEDİYESİ İŞLETMESİNDE ADALAR SEFERİ YAPMAK ÜZERE VERİLDİ BİR İKİ SEFER SONRASI BU HEVES DE UÇUP GİTTİ!…) NEDEN PEŞKEŞ ÇEKTİNİZ?],

söz konusu hatta yaşanan yolcu sayısındaki azalma doğrultusunda 600 kişi kapasiteli motorları çalıştırıp, kaynak kullanımında optimizasyon [!?] düşüncesi ile konuya proaktif bir çözüm [!?] getirmiştir. [BU SÖZLERE KİMSELER İNANMAZ, KİMSELER KANMAZ!]

Bunun yanında söz konusu motorların tarifeye uyumda [!?] da vapurla benzer performans [!?] gösterdiği ve sefer saatlerine [!?] tarifeye [!?] uygun bir şekilde [!?] uyum gösterdiği [!?] tarafımızca saptanmıştır.

[BÜYÜKADA-BOSTANCI SEFERİNİ 30 DAKİKADA YAPAN VAPURLARA GÖRE BASILAN TARİFE NAFİLE! ZİRA MOPURLAR AYNI MESAFEYİ 40 DAKİKADA KATEDEBİLMEKTEDİR. AYRICA ANCAK BAŞTANKARA İSKELEYE YANAŞABİLDİKLERİNDEN YOLCUNUN İNİP BİNMESİ DE TÜRLÜ GÜÇLÜKLE BİR HAYLİ ZAMAN ALMAKTA HALİYLE ÇALIŞANLAR İŞLERİNE, ÖĞRENCİLER OKULLARINA GEÇ KALMAKTA, ZATEN HER NASILSA ve NEDENSE ASLA KOORDİNELİ OLAMAYAN DENİZ OTOBÜSÜ SEFERİNE EVVELCE YETİŞMEK ÜZERE BİR UMUT TABANA KUVVET KOŞANLAR ARTIK BİÇARE SALINARAK HAVALARINI ALMAKTADIRLAR!]

Yine aynı şekilde hasta, yaşlı ve engelli vatandaşlarımızın bu seferlere zorlanmadan [!?] geçiş yapabilmeleri için iskelelerimizde iyileştirme [!?] çalışmaları gerçekleştirilmiş ve rampalar eklenerek yolcularımızın seferlere kolaylıkla [!?] dahil olmaları sağlanmıştır.

[BU SÖZDE İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI GERÇEKLEŞTİRİLİNCEYE DEĞİN TARİFE UYARINCA VAPURA BİNMEK ÜZERE VAPUR İSKELESİNE GELEN HASTA, YAŞLI VE ENGELLİLER “MOPUR” ENGELİYLE KARŞILAŞTIKLARINDAN ANCAK KARGA TULUMBA BİR ŞEKİLDE MOPURA ALINMAK SURETİYLE SERSEFİL OLDUKLARININ FOTOGRAFI ŞU LİNKTE: http://2.bp.blogspot.com/_o8uj35AMFaU/SsESnMmO2ZI/AAAAAAAADHY/lqCbMGRkk94/s1600-h/9.jpg]

Konu hakkında yapılan basın açıklaması aşağıdaki gibi olup, konu hakkında bazı rakamlar da sunmaktadır.

Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla,
İDO Müşteri Hizmetleri.

+

Basın Açıklaması 29.09.2009

“Ada vapurlarının kaldırılması kesinlikle söz konusu değildir”

[PEKİ YA ADA VAPURLARI’nın YERİNE SEFERE ‘MOPUR’ KONULMASI NEDİR?]

Sayın Basın Mensubu,

İDO’nun 2009 Kış Tarifesi kapsamında, güçlendirerek [!?] sefer sayılarını artırdığı [!?] Adalar hattı hizmetine [!? HEZİMETİNE] ilişkin, kamuoyuna doğru bilgiye dayanmayan [!?] bazı ifadelerin yansıdığı gözlemlenmiş; bu nedenle sağlıklı bilgilendirME [!?] adına açıklaMA [!?] yapma gereği doğmuştur.

Öncelikle, Ada Vapurları’nın kaldırılması kesinlikle sözkonusu değildir, bu konudaki görüş ve değerlendirmeler yanlış bilgiden kaynaklanan spekülatif yaklaşımlardır. Bu sürece konu edilen Adalar- Bostancı hattının tekne seferleri ile güçlendirilmesine [!? VAPUR YERİNE SEFERE MOTOR KONULMASINA TÜRKÇE’de GÜÇLENDİRME Mİ DENİLMEKTE?] ilişkin planlaMA aşağıdaki gibi olmuştur:

Filosundaki farklı tipteki deniz araçlarını, deniz koşulları, yolcu sayıları ve taleplerinin birbirleriyle uyumunu [!?] esas alarak optimize eden [!?] İDO, diğer hatlarda olduğu gibi Adalar hattında da öncelikle bir kamuoyu araştırması [!?] ile

[!? BU KAMUOYU ARAŞTIRMASI HANGİ TARİHLER ARASINDA KAÇ KİŞİYLE YAPILMIŞTIR? NOTER MİSALİ RESMİ BİR DAYANAĞI VAR MIDIR? BİLGİ EDİNME KANUNU UYARINCA TARAFIMIZA BİR KOPYASININ VERİLMESİNİ RİCA EDERİZ!]

yolcu beklentilerini [!? YOLCULAR MOTOR değil VAPUR BEKLEMEKTEDİRLER!] ölçümlemiştir.[!?] Bu saha araştırmalarında, [!?] Ada yolcuları yüzde 76 gibi yüksek bir oranla, ‘seferlerin arttırılarak vapur yerine yolcu motorlarıyla sefer yapmayı tercih eder misiniz?’sorusuna olumlu yanıt vermiştir. [!? 8000 KÜSUR ADALI MOTOR değil VAPUR İSTEMEKTEDİR!]

Bu veriler [!?] ışığında İDO, Ada hattında hizmet veren 5 vapur hattını, 4’e indirerek; söz konusu 1 vapur hattını, yolcu kapasiteleri 400 ile 600 olan yolcu tekneleri ile sık sefer yapılan bir hatta dönüştürmüştür. 40 metre uzunluğundaki büyük tekneler, Denizcilik Müsteşarlığı tüzüklerine uygun [!?] inşaa edilmiş, ehliyetli personel tarafından sevk ve idare edilen, yetkin ve klaslı teknelerdir. Teknelerin her biri, İDO’nun diğer deniz araçları gibi [!?] konforlu [!?] ve güvenli olup [!?], tüm hava koşullarında [!?] seyahat ehliyetine sahip,

[8 Nisan 2007 tarihinde Boğaz trafiğinin sis nedeniyle trafiğe kapanmış olmasına rağmen Eminönü-Üsküdar arasında yolcu taşımaya devam eden İDO’ya bağlı TURYOL bünyesinde çalışan “Urfalı Cemal” adlı motorun Boğaz’dan transit geçiş yapan “Adil Kaptan” adlı kum kosterine çarparak kaza yapmasının ve dahası motorda yeterli can yeleğinin olmayışının nelere mal olduğu (1 ölü, 47 yaralı) ne çabuk unutulmuştur!]

İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışı ile tamamen örtüşen deniz araçlarıdır.

[İŞTE açıklaMA’daki EL-HAK TEK DOĞRU TARAF! HAKİKATEN ‘MOPUR’LAR İDO’NUN GENEL KRİTERLERİ ve KALİTE ANLAYIŞIYLA TAMAMEN ÖRTÜŞEN DENİZ ARAÇLARIDIR! BOZUK SAAT BİLE GÜNDE İKİ KEZ DOĞRUYU GÖSTERİR! İDO EN NİHAYETİNDE BİR KEZ DE OLSA DOĞRU SÖYLEMEYİ BAŞARMIŞTIR! KUTLARIZ!]

Kuşkusuz araştırma sürecinde, Ada yolcularına sık sefer ile daha fazla ulaşım [!?] alternatifi sunmanın yanında, işletmenin ekonomik verimlilik esasları

[TDİ’den ‘KAMU YARARINA İŞLETMEK’ KAYDIYLA NEREDEYSE BEDAVAYA ALDIĞINIZ İŞLETME VE VAPURLAR’DAN TEK AMACINIZ KÂR ETMEK OLUP DENİZ OTOBÜSLERİNDEN ZARAR EDİYORKEN 2009’DA ALLAYIP PULLAYIP ‘DÜNYANIN EN ÇOK YOLCU TAŞIYAN DENİZCİLİK ŞİRKETİ’ ETİKETİYLE SATIŞA ÇIKARTMAK ASIL AMACINIZ!]

da dikkate alınmıştır. 1200 ila 2 bin kişi kapasiteli vapurlarımızın, Ada hattında doluluk oranına bağlı ekonomik zararı aşağıdaki gibidir:

Kış döneminde günlük ortalama taşınan yolcu sayısı; 108 yolcu

Söz konusu hattın yıllık zararı 7.4 milyon TL

[HAZIR SÖZ RAKAMLARDAN AÇILMIŞKEN: İDO’nun 2008 YILI TİCARİ BİLANÇO KÂRI 9 .043.864-TL’dir. KANUNEN KABUL EDİLEMEYEN GİDERLERİ İSE 376.464.048-TL’dir. AYRICA SPONSORLUK GİDERLERİ DE 49.728.964,97.- TL.’dir. TABİİ BU BEDELLERİN de KİMLERE, HANGİ HİZMET ve DEĞERLER KARŞILIĞI ÖDENDİĞi TARAFIMIZCA MEÇHULDÜR! HAL VAZİYET BU MİNVALDEYKEN, ASLOLAN “KAMU YARARI”NA İŞLETMEKKEN 7.4 MİLYON ZARARIN LAFI MI OLUR?]

Adalar hattında sefer başına ortalama 100 civarı yolcu ile sefer yapan vapurlarımızın, sabah ve akşam en yoğun saatlerde dahi- iskelemizdeki elektronik sayaçlarca da kayıt altına alınan- doluluk oranı 200’ü geçmemiştir.

[BU RAKAMLARDAKİ HİLE İSE ŞÖYLE: BİR TÜRLÜ VERİMLİ ve KOORDİNELİ DÜZENLEYEMEDİKLERİ VAPUR SEFER SAATLERİ ARASINA TUZAKLI BİR BİÇİMDE KASTEN KONULAN MOTOR SEFERLERİNİN, VAPUR YOLCUSUNU ÇALMASIYLA…]

Kamu hizmeti yaklaşımını hassasiyetle koruyan [!?] ve ekonomik zorunluluklar [!?] karşısında olabildiğince özverili [!?] davranan bir ticari işletme

[Mİ? KAMU İŞLETMESİ Mİ? İŞTE ASIL MESELE!]

kimliğiyle İDO’nun, titiz araştırmalara [!?] dayanmayan planlamaları, bir teknik işletme [!?] kimliği ile de hayata geçirmesi söz konusu olamaz.

[HAYDEEEE! YOK MU ALAN? TAZE GELDİ… HARAÇ MEZAT SATILIK İDOOOOO!]

100 gemiyi aşan filosu ile günde 1300 sefer yapan “Dünyanın En Büyük Yolcu Taşımacılık Şirketi” [!?] unvanına sahip İDO’nun, günü birlik planlamalar [!?] ile hareket etmesi mümkün değildir.

Nitekim, iyi niyetli ve kamu yararı gözeten [!?] bir düzenleme olan Adalar arası “Ücretsiz” ulaşım imkanı da,

[BU BİR “İMKAN”DAN ZİYADE ZATEN VAROLAN, EMSALLARİ MİSALİ OLMASI LÜZUM EDEN VE ADALILAR’DAN ZORAKİ (Ç)ALINAN BİR HAKTI VESSELAM!?] yine Ada halkının menfaatleri doğrultusunda planlanan [HAVUÇ! YEM! NE DERSENİZ ARTIK! VAH Kİ VAH YUTACAKLARA!]

bir uygulama olup, İDO’nun yukarıda ifade edilen “kamu yararını esas alan” [!?] iyi niyetli yaklaşımının [!?] en somut [!?] göstergesidir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

İDO Genel Müdürlüğü

*  *  *

ADALAR’a MOPUR DEĞİL VAPUR İSTİYORUZ! Kampanyası’na dair:

ADALAR POSTASI-2313 (24.9.2009): neden biz vapurumuza binemiyoruz? vapur yerine motor!

ADALAR POSTASI-2314 (25.9.2009): yazın yoğunluk var diye kışın ise yoğunluk yok diye ha babam o adi motorları çalıştırıyorlar…

ADALAR POSTASI-2315 (28.9.2009): adalılar’dan teknelere tekme…

ADALAR POSTASI-2316 (30.9.2009): artık adalar’dan bir yar gelmez bizlere! nasıl gelsin ki?

ADALAR POSTASI-2317 (1.10.2009): “adalara mopur değil vapur istiyoruz!” kampanyasına imzanızı istiyoruz!

ADALAR POSTASI-2318 (3.10.2009): ne yazık ki tek imzam var, yoksa yüz tane imza verirdim bu kampanyaya…

ADALAR POSTASI-2319 (4.10.2009): şimdi adalılar vapurlarını istiyorlar geri, ben de anılarımı…

ADALAR POSTASI-2320 (5.10.2009): hepimiz “tayyip” degil “talibiz”!.. “mopur”a degil “vapur”a…

ADALAR POSTASI-2321 (7.10.2009): …….vapurseverfırtınası… )O( …isanitrifrevesrupav…….

ADALAR POSTASI-2324 (12.10.2009): ‘vapur’ yerine ‘mopur’a mecbur bırakılan adalılar, 14-17 ekim’deki interferry konferansı’nın kapısına dayanmalılar!

ADALAR POSTASI-2326 (15.10.2009): adalılar şeytanın bacağını kırıp pabucunu ido’ya fırlattılar…

*  *  *

MOPUR KAZA-ARIZALARI’na dair:

ADALAR POSTASI-2469/1 (24.7.2010): kazalı belâlı mopur kazası…
/
1- Mavi Marmara Yolcu Taşıyıcılar Kooperatifi’ne bağlı, 23:35 Büyükada- Bostancı seferini yapan ‘Caner Kaptan 2’ isimli tekne, saat 24:00’te Bostancı İskelesi açıklarında, iskeleye yanaşmaya çalışırken bilinmeyen bir cisme çarparken, şiddetli sarsıntı oldu! Yolcuların, teknedeki can yeleklerine ulaşmasındaki zorluklar nedeniyle…

*

ADALAR POSTASI-2470/1 (25.7.2010): “teknelerin her biri, ido’nun diğer deniz araçları gibi konforlu ve güvenli [!?] olup” can yeleğine dahi ihtiyaç yoktur!…
/
1- İlgisiz ilgililere, sorumsuz sorumlulara sormuştuk: “Lloyd ‘Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunluluğu ve Sorumluluğu’ maddeleri kapsamındaki esas kurallara uymayan dolayısıyla da seyir güvenliği bulunmayan motorların, hava muhalefeti ve benzeri nedenlerle kaza yapması durumunda —çoğunda yeterli sayıyı bırakın, can yeleği dahi bulunmamaktadır— sorumluluk kimin olacak ve nasıl tazmin edilecektir?”

El-cevap: “Teknelerin her biri, İDO’nun diğer deniz araçları gibi konforlu ve güvenli olup, tüm hava koşullarında seyahat ehliyetine sahip, İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışı ile tamamen örtüşen deniz araçlarıdır…” ki can yeleğine dahi ihtiyaç yoktur! Seyreyleyin hâl-i perîşânımızı… İDO’nun Adalar-Bostancı vapur seferi yerine koyduğu —kayalıklara bindirerek batma tehlikesi geçiren— teknede can yeleği yoktu!…

*

ADALAR POSTASI-2471/1-6 (26.7.2010): ‘derya içinde olup da deryayı bilemeyen ol mahilerin’ okuması gerekiyor galiba…
/
1- Şirin Kahraman: “Bir Adalı olarak mecburiyetten motora binmek zorunda kalmayı kendime sindiremiyorum! Neden mecburum anlamıyorum…”

2- Talin Etyemez: “Çok büyük kazalar yakınımızda ne yazık ki. Cumartesi gecesi, saat 00:45’te Büyükada’dan kalkan Kuzey Kaptan motorunda diğer adalardan ve Burgaz’dan binen yolcularla toplam 500’ü aşkın insanın çoğu ayakta kaldı. Bir vapur olsa böyle mi olurdu?…”

3- İ. Cem Yenigül: “Yazıklar olsun… Söyliyecek söz yok! Adalar’da oturan binlerce vatandaşa vapuru çok gören zihniyetin…”

4- Zihni Alper Ünsan: “Motorların emniyetsiz şekilde seyirleri, yaratılan hat rantı ve yaşanan kazanın kendisi bile başlı başına protesto nedenir zaten…”

5- Emine Çiğdem Tugay: “Keşke bir dolu Adalı, Adalar-Bostancı vapur seferleri yerine konulan zoraki motor seferleri’ne can havliyle süresiz eylem niyetine can yeleğiyle binse bundan böyle..”

6- Neşe Kıldacı: “SoL Gazete’de yayımlanan ibret verici bir yazı. Gerçi grup üyelerinin yabancısı oldukları bir durum değil ama bindikleri motorların batma tehlikesi geçirmesine ve can yeleği bulamamalarına şaşıran ‘derya içinde olup da deryayı bilemeyen ol mahilerin’ okuması gerekiyor galiba. Derin mi derin kaygılarımla…”

*

ADALAR POSTASI-2472/1-6 (2 7.7.2010): az daha sessiz kalırsanız… saltanat kayıkları yanaşacak iskelelerinize!…
/
1- Celal Karaca: “Açılımların moda olduğu bu zamanda ‘Vapur açılımı isteyen Adalılar’ diye tarihe geçmenin tek yolu…”

2- Deniz Tüfekçi: “Bu kararı alan siyasi otorite AKP yönetimidir. AKP Adalar İlçe Örgütü başta olmak üzere, AKP İl yönetimi, Anakent Belediye Başkanlığı, İDO yönetimi, Ulaştırma Bakanlığı ve Başbakan bu işin içindedir. Sorun bunlar kanalıyla çözüme ulaştırılır. Siyasetin beslendiği tek şey oy’dur. Adalar’da AKP yok olmak istemiyorsa bu işi çözmek zorundadır. Belediye başkanı, CHP İlçe ve İl Yönetimi devreye sokulmadıkça çözüm hızlanmaz…”

3- Emre Özkanlar: “Mopur protestosu nafile kere nafile…”

4- Selah Özakın: “Adalar’daki ulaşımın ilkelleşmesinden, motorlu araçların yaygınlaşmasından, Adalar’ın doğal dokusunun hacamat edilmesinden rahatsız mısınız?… O zaman ne duruyorsunuz?…”

5- Adalar-Bostancı arasında sefer yapan motorun kayalıklara çarpması üzerine Ada sakinleri isyan etti. Küçük motorların uzun yol için tehlikeli olduğunu söyleyen vatandaşlar, eski büyük vapurları geri istiyor…

6- Avedis Hilkat: “25 Temmuz 2010 Pazar günü İstanbul’da yaşayanların bir şekilde mopur, İDO ve diğer ulaşım araçlarıyla Adalara akın etmesi biz Adalıları inanın canından bezdirdi!…”

*

ADALAR POSTASI-2473/1-6 (28.7.2010): çanlar adalar-bostancı mopur yolcuları için çalıyor…
/
1- İDO: “Bu kapsamda Başkanlıkça, Deniz Trafik Kontrol Merkez ve İstasyonları çalışma usul ve esasları talimatı çerçevesinde Adalar-Bostancı hattında çalışan yolcu motorları hizmete yönelik çalışmaları sürdürülmektedir…”

2- Kebir Ünal: “Adalılar ses getirecek bir protesto düzenlemedikçe kurtulamayacaklarına inandığım motorlardan kurtulmak için sanırım daha büyük bir felaketin yaşanmasını bekliyorlar. Ancak o zaman…”

3- Çanlar Adalar-Bostancı mopur yolcuları için çalıyor! Anlayana sivrisinek saz anlamayana çan falan az!

4- Adalar-Bostancı teknelerinin yanaştığı iskelelerde engelliler büyük zorluk çekiyor!…

5- Özlem Yüzak: “Koca hipermarketleri, adım başı kebapçıları açtılar. Sevimsiz oteller diktiler. Cam su damacanalarının yerini sağa sola atılan plastik su şişeleri aldı. Güzelim vapurları çekip yerine korkunç bir gürültü ile çalışan, can güvenliği olmayan yolcu motorlarını yerleştirdiler. Turizmin en vahşisine, kapitalizmin en acımasızına açtılar kapıları. Motorların anonsları, kornaları ve motor gürültüsü nedeniyle Ada sahilleri oturulmaz halde artık. Her sabah çekirge sürüsü gibi akın ediyor insanlar, ellerinde poşetlerle, mangallarla…Yayılıyorlar, yiyor içiyor ve gün batımında bütün çöplerini bırakıp dönüyorlar. Çoğu ayak bastıkları adanın tarihini, kültürünü, SİT alanı özelliğini, nasıl koruması gerektiğini bilmiyor, ilgilenmiyor bile…”

6- Emre Özkanlar: “Heybeliada İDO İskelesi’nde ‘biletsiz geçme’ nedeniyle çıktığı iddia edilen kavgayı ayırmak isteyen sivil polis öfkeli kalabalık tarafından feci şekilde dövülmüş…”

*

ADALAR POSTASI-2520/5 (1.12.2010): ido’nun genel kriterleri ve kalite anlayışıyla tamamen örtüşen deniz araçları…
/
5- Emine Çiğdem Tugay: “29 Kasım 2010 Pazartesi günü 15:35 Büyükada’dan hareketle Heybeliada-Bostancı seferini yapacak olan ‘İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışıyla tamamen örtüşen deniz araçları’ndan Demokan motoru ve yolcularının başına gelenlerin resmidir!…”

/

Adalar’da ulaşım trajikomedisi-1!

29 Kasım 2010 Pazartesi günü 15:35 Büyükada’dan hareketle Heybeliada-Bostancı seferini yapacak olan “İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışıyla tamamen örtüşen deniz araçları”ndan Demokan motoru ve yolcularının başına gelenlerin resmidir!
)O(

15:37:31
yolcuları alıp hareket saatinden 2 dakika gecikmeli olarak iskeleden ayrılıyor!
 15:41:44
yolcu almak üzere yeniden iskeleye yanaşıyor!

15:42:58
iskeleden ayrılıyor!
15:43:27
sola yatarak iskeleye yanaşıyor!
15:43:47
sağa yatarak iskeleye yanaşıyor!
15:44:37
hareket saati çoktan geçti gerçi ya kaç yolcu alsa kârdır! 
kaptan hoparlörden sesleniyor: “teker teker gelin,”
15:44:58
yolcu almaktayken yan yatıp iskeleden ayrılıyor, 
denize düşen olmaması mucize!
15:45:00
bir sağa… yalpalıyor…
15:45:03
bir sola yalpalıyor derken devrildi devrilecek…
İDO Müşteri Hizmetleri (14 Ekim 2009 16:27): Teknelerin her biri, İDO’nun diğer deniz araçları gibi [!?] konforlu [!?] ve güvenli olup [!?], tüm hava koşullarında [!?] seyahat ehliyetine sahip, İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışı ile tamamen örtüşen deniz araçlarıdır.
15:47:19
iskeleden uzaklaşıp tekrar yanaşmaya çabalıyor!
15:48:09
kalan yolcuları da almak azmiyle yeniden iskeleye yanaşmaya çabalıyor!
15:49:43
Motorun hoparlöründen “Kartal İskelesine koşun,” komutu üzerine 
cefakâr yolcular harekete geçiyor!…
15:50:12 
15:50:23
yürüyelim arkadaşlar…
15:50:42
15:51:04
15:51:18 
15:54:55
yolcular kartal iskelesi’nde yerlerini alıyor!…
15:55:27
demokan da iskeleye yanaşıyor!…
15:55:34
hurraaaaaaaa!…
15:55:44
iskeleye iki basamaklı merdiven konuluyor gerçi ya alçak!
15:55:52
yolcular mürettebattan iki adam tarafından koltuklanıp tekneye çekilirken 
aşağıda ön safta sıralarını bekleyenlerce de ellenip yukarıya itiliyor!
15:56:35
perperişan akıllara ziyan bir durum! 
ite kaka tekneye çıkan yaşlı kadınlar dizlerinin üzerine kapaklanıp sürükleniyor!
15:57:13
kaptan bu sefer de “ikişer ikişer gelin,” diye çığırıyor hoparlörden…

15:57:58
yaşlı bir hanım güç bela motora itilip kakılırken kaptan bir kez daha sesleniyor hoparlörden: “hadi artık alın içeri!
yolcu değil patates çuvalıyız ya! 

İDO Müşteri Hizmetleri (14 Ekim 2009 16:27): Yine aynı şekilde hasta, yaşlı ve engelli vatandaşlarımızın bu seferlere zorlanmadan geçiş yapabilmeleri için iskelelerimizde iyileştirme çalışmaları gerçekleştirilmiş ve rampalar eklenerek yolcularımızın seferlere kolaylıkla dahil olmaları sağlanmıştır.
15:58:30
bir adam ve de kedi oturmuş rıhtımdaki taşların üzerine verip veriştiriyor 
motoruna da mopuruna da, idosuna da mavi marmarası’na da…
16:00:17
bir yaşlı hanımefendi daha ite kaka düşe kalka…
16:01:41
en nihayetinde merdiveni alıp kalkmışken…
16:02:20
kaptan anons ediyor: “iskeledeki lastiği de alın,” diye…
16:02:53
hayde… bilmem kaçını kez yanaşıyor yine iskeleye… lastik yükleniyor bu sefer de…
16:03:22
hareket saatinden 28 dakika gecikmeli olarak…
16:04:33
gerisin geri ya sabır ya selamet…
16:06:28
hareket saatinden yarım saat sonra hâlâ büyükada sahillerinde yana yalpa…

İDO Müşteri Hizmetleri (14 Ekim 2009 16:27): […] Bunun yanında söz konusu motorların tarifeye uyumda da vapurla benzer performans gösterdiği ve sefer saatlerine tarifeye uygun bir şekilde uyum gösterdiği tarafımızca saptanmıştır. […]

16:08:09
yolcuların akıbetini merakla…
İDO Müşteri Hizmetleri (14 Ekim 2009 16:27): Teknelerin her biri, İDO’nun diğer deniz araçları gibi [!?] konforlu [!?] ve güvenli olup [!?], tüm hava koşullarında [!?] seyahat ehliyetine sahip, İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışı ile tamamen örtüşen deniz araçlarıdır.

SON
değil daha!
bir sonraki motor
ve
akabindekinin
başına gelenlerse
gelecek sayıda…
)O(


Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: