Gönderen: adalarpostasi | 01 Aralık 2010

ADALAR POSTASI-2520: ido’nun genel kriterleri ve kalite anlayışıyla tamamen örtüşen deniz araçları…

* * *
ADALAR’da TARİHTE O GÜN:
25 Şubat 1906 Pazar günlü, Büyükada Cami-i şerifi Müezzin-i sanisi Hafız Hasan Efendi’nin cami-i şerifin muhafaza-i nezafeti ve çocukların tedrisi hususundaki hüsn-i hizmetinden dolayı dördüncü rütbeden Osmani nişanla taltifine dair…
* * *

ADALAR’da BİR GÜN:

Fotoğraf: Ugo Antonio Corintio, Adalar vapurunda, 26 Kasım 2010.
* * *
ADALAR’da HAVA DURUMU:
1 Aralık 2010 Çarşamba
Büyükada’da HAVA DURUMU*
Parçalı bulutlu
16-22ºC
% 68-77 nem
Lodos, GB 32km/sa
Gündoğuşu 07:08… Günbatışı 16:37…
* * *
Cicely Mary Barker, The Robin’s Pincushion Fairy.
* * *

1- Sertaç Dalgalıdere: “Büyükada’daki Yetimhane’de kalmış birisiyle röportaj yapmak istiyorum. Böyle bir isim tanıyor musunuz? Yardımcı olursanız sevinirim…”

2- Engin Damcı: “Adalarda motörlerin yanaştığı bütün iskeleler kaçak olmakla beraber, Kınalıada motör iskelesinin korsanlar tarafından kaçak olarak yapılırken suçüstü olmaları bir ilki teşkil etmektedir…”

3- İsmail Baysal: “Av. Cem Sofuoğlu tapuyu aldıktaktan 2 dakika sonra bina içinde sadece 3 kişiden biri olarak çektiğim tapu resmi…”

4- Adalar Zabıtası, Büyükada Recep Koç Caddesi’nde kaldırım işgaline dair mesaide…

5- Emine Çiğdem Tugay: “29 Kasım 2010 Pazartesi günü 15:35 Büyükada’dan hareketle Heybeliada-Bostancı seferini yapacak olan ‘İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışıyla tamamen örtüşen deniz araçları’ndan Demokan motoru ve yolcularının başına gelenlerin resmidir!…”

)O(

_______________________________________________________1

From: SERTAÇ DALGALIDERE
Subject: BLOG RÖPORTAJ
Date: November 29, 2010 12:18:13 AM GMT+02:00
To: adalar.postasi@gmail.com

Merhabalar, Cihan Haber Ajansı’nda muhabirim, ADALAR POSTASI blogunuzu inceledim ve sizden bana bir konuda yardımcı olmanızı rica ediyorum. Büyükada’daki Yetimhane’de kalmış birisiyle röportaj yapmak istiyorum. Böyle bir isim tanıyor musunuz? Yardımcı olursanız sevinirim.
İyi günler.
Saygılarımla,
Sertaç DALGALIDERE
İSTANBUL İSTİHBARAT MUHABİRİ (CORRESPONDENT)

_______________________________________________________2

From: ENGİN DAMCI
Subject: KAÇAK KORSAN İSKELE
Date: November 29, 2010 5:44:25 PM GMT+02:00
To: adalar.postasi@gmail.com

KORSAN SALTANATI mı?

Adalarda motörlerin yanaştığı bütün iskeleler kaçak olmakla beraber, Kınalıada motör iskelesinin korsanlar tarafından kaçak olarak yapılırken suçüstü olmaları bir ilki teşkil etmektedir.

Nereden mi biliyoruz:

İskelenin yapıldığı sırada ilgili V No.lı Koruma Bölge Kurulu’na 24 Mart 2010 tarihinde yaptığımız müracaat neticesinde bahse konu olan iskelenin “kaldırılmasına, ilgililer hakkında suç duyurusunda bulunulmasına oy birliği ile karar verildi,” şeklinde karar alınmış ve haklarında kaçak inşaat muamelesi başlatılmış olmasından.

Pekalâ, bu kaçak iskelenin yapılmasının şartları nasıl hazırlanmıştır?…

1) Büyükşehir Belediyesi sahibi olmadığı halde, mülkiyeti Maliye Hazinesi’ne ait bu yeri Defterdar’ın haberi olmadan, kaçak olarak 21.07.2009’da bir motörcü ticari şirkete ihale ediyor… Bunun üzerine:

2) Motörcü şirket, Adalar Belediyesi’ne 22.10.2009 tarihinde, yolcular yazın güneşten kışın soğuktan mutazarrır oluyorlarmış da… “çok kıymetli ada sakinlerinin daha modern ve konforlu seyahat olanaklarına kavuşabilmeleri,”ni karşılamak ve sanki orada mevcut bir iskele varmış da onu tentelerle kapamak gibi bir düzeni ifade eden dilekçelerini veriyorlar…

Bunun üzerineyse;

3) Adalar Belediyesi’nin başı, ferman niteliğinde ki 02.11.2009 tarihli bir yazıyla T.C. kanunlarını yok sayan bir eda ve üslupta kamu ve kamu kurumlarını yanıltıcı beyan ve ifadelerle “kapalı alanın” yapılabileceğini hükme bağlıyor…

Aslında ortada iskele miskele yok da varmış gibi yapıyorlar el birliğiyle… Çünkü: iskeleyi meşru yani şeriata uygun hale getireceğiz ki elektirik verebilelim!.. Gerekirse su verebilelim!.. Çünkü: TCK’nun 146. maddesi kaçağa, korsana yasak koymuş!..

Bunun için bu kaçak, salaş korsan iskelede, nasıl oluyor da elektirik oluyor?..

Bunu sorgulamak için Adalar’da elektirik satan şirkete sorduğumuzda cevap alamadık… Kendilerini zorlamak için Ankara’ya Bilgi edinme Değerlendirme Kurulu’na başvurduk. Oraya verdikleri cevapta; “….İstanbul Belediyesi Emlâk Yönetim Dairesi’nce yapılan kira kontratına göre işlem yapılmıştır,” diyorlar. Ama oraya diyorlar, ne hikmetse…

Kurul, verdikleri cevabı eksik bulduğundan şu ifadeleri kullanarak, “kamuya aid olduğu göz önünde bulundurularak,” kaçak iskeleye elektirik veren şirkete: “senden istenen cevapları ver,” diyor… Ayedaş ünvanlı elektirik satan şirket anlaşılan pabucun pahalı olduğunu anlamış olacak ki bu defa doğru cevabı veriyor. O da şudur:

Bir kere yapılan bir kontrat ne iskan iznidir ne de inşaat izni… Kaldı ki onun da nesebi gayr-ı sahih. Buna göre cereyan verdin mi çarpılırsınız… O yüzden bu defaki cevabında, suçu üzerinden atmak için olacak asıl faili ele veriyor… verdiği cevapta:

Adalar Belediye Başkanlığı’nın 02.11.2009 tarih 1692 sayılı yazılarına göre elektirik verdiklerini ikrar ediyor.

Ancak bu yazı veya belge de gayr-ı kanuni olup ne belediyenin hükmi şahsiyetini ne elektirik şirketini ne de diğer kamu kurum ve kuruluşlarını bağlar. Bağlasa bağlasa sulta ve saltanata yeltenenlerle Cumhuriyet ilke ve kanunlarına kafa tutmaya kalkanları bağlar vesselâm.

Engin DAMCI

Bu iskele hakkında bilmek istediklerinizi İSTANBUL ADALARI KÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARINI KORUMA DERNEGİ’nin adalarkoruma.org adlı web adresinden takip edebilirsiniz.

_______________________________________________________3

From: İSMAİL BAYSAL
Subject: Yetimhanene tapusu hk.
Date: November 30, 2010 1:49:47 PM GMT+02:00
To: adalar.postasi@gmail.com

Yetimhane’nin tapusu… 

Yetimhane’nin 1964’lü yıllardan beri kapandığını hatırlıyorum. Bizler taş mektep diye sonradan adlandırılan okulda okuduğumuz 60’lı yıllarda, yetimhanede ve çarşıda bulunan Orman İdaresi karşısındaki okulda ortalama 300 civarında öğrenci olduğunu hatırlıyorum derken o dönemi yaşayanlar da çok iyi hatırlar; öğretmenlerimiz ve baş öğretmenimiz rahmetli Süleyman Nuri Öz, 23 Nisan ve özel günlerde her sene ayrı ayrı yürüyüşlerde yetim okulu birinci oldu, diğer sene Rum Okulu birinci oldu der bizi daha iyi yürümemiz için heyecanlandırırdı.Yetim okulunun gri şort, lacivert blazer ceket, beyaz gömlek ve kravatlı yürüyüşlerini, çok iyi bando takımını ve fizik olarak da bizden büyük öğrencileri vardı. Aynen Rum Okulu da benzer giyimleri, yürüyüşleriyle bizim bile dikkatimizi çekerdi. O dönem karakol veya saat meydanında tören için toplanır, konuşmalar yapılır, şiirler okurduk. Ayrıca her Mayıs ayı sonlarına doğru Hristos tepesi ile Yetimhane civarında, okul olarak piknik yapar, kaşıklı yumurta, çuval yarışları oynar, daha sonra da kiralık eşeklere binerdik. Yine o zamanlar Ada’daki bizden büyükler, Ada’nın gençleri, Çınar, Kumsal, Karanfil, Tepeköy, Nizam mahalleler arası futbol maçı yapılır, bunların karma takımı güçlü olan Yetimhane futbol takımı ile oynardı. Hey gidi günler bir zamanlar cıvıl cıvıl olan okul ortalama 40 yıl civarı adı gibi yetim kaldı.

İnşallah eski/yeni sahibinden sonra Ada için faydalı bir kuruluş olur ve Ada’ya hayat gelir inanıyorum. Av. Cem Sofuoğlu tapuyu aldıktaktan 2 dakika sonra bina içinde sadece 3 kişiden biri olarak çektiğim tapu resmi ve binaya ait resimler…

İsmail Baysal

_______________________________________________________4

Büyükada, 14:15:11.
Adalar Zabıtası, Büyükada Recep Koç Caddesi’nde kaldırım işgaline dair mesaide…

_______________________________________________________5

Adalar’da ulaşım trajikomedisi-1!

29 Kasım 2010 Pazartesi günü 15:35 Büyükada’dan hareketle Heybeliada-Bostancı seferini yapacak olan “İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışıyla tamamen örtüşen deniz araçları”ndan Demokan motoru ve yolcularının başına gelenlerin resmidir!
)O(

15:37:31
yolcuları alıp hareket saatinden 2 dakika gecikmeli olarak iskeleden ayrılıyor!
 15:41:44
yolcu almak üzere yeniden iskeleye yanaşıyor!

15:42:58
iskeleden ayrılıyor!

15:43:27
sola yatarak iskeleye yanaşıyor!

15:43:47
sağa yatarak iskeleye yanaşıyor!

15:44:37
hareket saati çoktan geçti gerçi ya kaç yolcu alsa kârdır! 
kaptan hoparlörden sesleniyor: “teker teker gelin,”

15:44:58
yolcu almaktayken yan yatıp iskeleden ayrılıyor, 
denize düşen olmaması mucize!

15:45:00
bir sağa… yalpalıyor…

15:45:03
bir sola yalpalıyor derken devrildi devrilecek…

İDO Müşteri Hizmetleri (14 Ekim 2009 16:27): Teknelerin her biri, İDO’nun diğer deniz araçları gibi [!?] konforlu [!?] ve güvenli olup [!?], tüm hava koşullarında [!?] seyahat ehliyetine sahip, İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışı ile tamamen örtüşen deniz araçlarıdır.

15:47:19
iskeleden uzaklaşıp tekrar yanaşmaya çabalıyor!




15:48:09
kalan yolcuları da almak azmiyle yeniden iskeleye yanaşmaya çabalıyor!

15:49:43
Motorun hoparlöründen “Kartal İskelesine koşun,” komutu üzerine 
cefakâr yolcular harekete geçiyor!…

15:50:12 

15:50:23
yürüyelim arkadaşlar…

15:50:42

15:51:04

15:51:18 

15:54:55
yolcular kartal iskelesi’nde yerlerini alıyor!…

15:55:27
demokan da iskeleye yanaşıyor!…

15:55:34
hurraaaaaaaa!…

15:55:44
iskeleye iki basamaklı merdiven konuluyor gerçi ya alçak!

15:55:52
yolcular mürettebattan iki adam tarafından koltuklanıp tekneye çekilirken 
aşağıda ön safta sıralarını bekleyenlerce de ellenip yukarıya itiliyor!

15:56:35
perperişan akıllara ziyan bir durum! 
ite kaka tekneye çıkan yaşlı kadınlar dizlerinin üzerine kapaklanıp sürükleniyor!

15:57:13
kaptan bu sefer de “ikişer ikişer gelin,” diye çığırıyor hoparlörden…

15:57:58
yaşlı bir hanım güç bela motora itilip kakılırken kaptan bir kez daha sesleniyor hoparlörden: “hadi artık alın içeri!
yolcu değil patates çuvalıyız ya! 

İDO Müşteri Hizmetleri (14 Ekim 2009 16:27): Yine aynı şekilde hasta, yaşlı ve engelli vatandaşlarımızın bu seferlere zorlanmadan geçiş yapabilmeleri için iskelelerimizde iyileştirme çalışmaları gerçekleştirilmiş ve rampalar eklenerek yolcularımızın seferlere kolaylıkla dahil olmaları sağlanmıştır.

15:58:30
bir adam ve de kedi oturmuş rıhtımdaki taşların üzerine verip veriştiriyor 
motoruna da mopuruna da, idosuna da mavi marmarası’na da…

16:00:17
bir yaşlı hanımefendi daha ite kaka düşe kalka…

16:01:41
en nihayetinde merdiveni alıp kalkmışken…

16:02:20
kaptan anons ediyor: “iskeledeki lastiği de alın,” diye…

16:02:53
hayde… bilmem kaçını kez yanaşıyor yine iskeleye… lastik yükleniyor bu sefer de…

16:03:22
hareket saatinden 28 dakika gecikmeli olarak…

16:04:33
gerisin geri ya sabır ya selamet…
16:06:28
hareket saatinden yarım saat sonra hâlâ büyükada sahillerinde yana yalpa…

İDO Müşteri Hizmetleri (14 Ekim 2009 16:27): […] Bunun yanında söz konusu motorların tarifeye uyumda da vapurla benzer performans gösterdiği ve sefer saatlerine tarifeye uygun bir şekilde uyum gösterdiği tarafımızca saptanmıştır. […]

16:08:09
yolcuların akıbetini merakla…
İDO Müşteri Hizmetleri (14 Ekim 2009 16:27): Teknelerin her biri, İDO’nun diğer deniz araçları gibi [!?] konforlu [!?] ve güvenli olup [!?], tüm hava koşullarında [!?] seyahat ehliyetine sahip, İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışı ile tamamen örtüşen deniz araçlarıdır.

SON
değil daha!
bir sonraki motor
ve
akabindekinin
başına gelenlerse
gelecek sayıda…
)O(



Subject: Re: IDO aciklaMA’sinda… adalilar’in arzuhalindeki soru(n)larin cevabi nerede?
From: emine.cigdem.tugay@gmail.com
Date: October 20, 2009 3:29:10 PM GMT+03:00
To: YKaya@ido.com.tr
Cc: Kadir Topbas , Ahmet Paksoy , Binali Yildirim , Hasan Naiboglu , Salih Keser , Mustafa Farsakoğlu , ADALAR POSTASI , adalarkoruma@adalarkoruma.org
Bcc: Avni Kurtuldu

İDO’nun açıklaMAsı’na dair
[KÖŞELİ PARANTEZ] içindeki değerlendirmelerimiz şöyle:

Kimden: İDO
Tarih: 14 Ekim 2009 16:27
Konu: İDO Bilgi
Kime: İPEK YAĞAL

Sayın İpek Yağal Gül,

Öncelikle düşüncelerinizi bizimle paylaşarak sizlere sunduğumuz hizmetin [!?] iyileştirilmesine katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederiz.

Şikayetlere konu olan motorlar Türk Lloyd’unun belirlemiş olduğu standartlara

[SÖZKONUSU STANDARTLARI ACEP NEREDEN/NASIL TEMİN EDEBİLİRİZ?]

göre üretilmekte [!?] ve aynı şekilde SOLAS kurallarına

[SÖZKONUSU STANDARTLARI ACEP NEREDEN/NASIL TEMİN EDEBİLİRİZ?]

uygunluğu da Liman Başkanlığı tarafından denetlenmektedir. Bu denetimden geçemeyen motorlar sefere çıkamamaktadır. Ancak söz konusu motorlar yıllardır İstanbul halkına hizmet vermekte ve Sarıyer – Boğaz, Eyüp – Üsküdar, Beşiktaş – Üsküdar, Kadıköy – Eminönü – Karaköy gibi hatlarda da

[BOĞAZ VAPURLARI İDO TARAFONDAN VAN GÖLÜ’ne GÖNDERİLMİŞ OLDUĞUNDAN HALKIN TEPKİ ve MEMNUNİYETSİZLİĞİNE RAĞMEN]

sefere çıkmaktadır. Motorların denize elverişlilik belgeleri

[BİRER KOPYASINI İSTEYİP BİR BİLENE İNCELETİTRMEK GEREK!]

mevcut olup, sefer çıkmalarında herhangi bir sakınca bulunmamaktadır. İDO’nun, yukarıda belirtilen belge ve izinlere sahip olmayan motorları çalıştırmasının mümkün olmadığını ve yine yukarıda belirtilen hatlarda da motor seferleri kullanıldığını belirtir, bu uygulamaların filo kullanımını olumlu [!?] şekilde etkilediğini sizlerle paylaşabiliriz.

İDO, tarifelerin açıklamalar kısmının 2. Maddesinde de belirtildiği gibi yolcu talepleri [!?] ya da diğer sebeplerle mevcut tarifelerde

[!? ARAÇLARDA DEĞİL SEFERLERDE ZAAR]

değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Bu doğrultuda “Yapılan saha araştırmalarının ve anketlerin, potansiyel yolcu sayılarının, çalışan hatların günlük, aylık, yıllık yolcu ve araç sayılarındaki değişimlerin takip edilerek incelenmesi sonucu

[İSTİNADSIZ ve KANITSIZ KLİŞE PALAVRALARI!]; yolcu sayısındaki değişimler azalma eğiliminde olduğundan [DAHA DOĞRUSU SEFERLERDE ASLA KOORDİNASYONU SAĞLA(YA)MADIKLARI YETMEZMİŞ GİBİ MOPUR SEFERLERİNİ DE KASTEN VAPUR YOLCUSUNU AYARTIP ÇALACAK BİR ŞEKİLDE DÜZENLEDİKLERİNDEN],

gerekli düzenlemelerin yapılması ve seferlerin vapur yerine motorlarla yapılması kararı” alınmıştır. Ve yine bu doğrultuda milli servetimiz sayılan ve İstanbulluların tamamına ait olan vapurların, daha yoğun hatlara kaydırılarak

[BU UTANMAZ ARLANMAZ PALAVRA KAZARA AKIL KAYMASINA NEDEN OLMASIN DİYE İŞİN ASLI ASTARINI BEYANLA: “VAPURLARIMIZI VERMİYORUZ!” KAMPANYASI’ndan İLHAMLA ZAAR İDO’dan “HER BELEDİYEYE ve İSTEYENE BİRER İKİŞER VAPUR VERİYORUZ!” KAMPANYASI DERKEN AK(P)li EVVEL BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARININ BİR SEÇİM YATIRIMI OLARAK “HAYDEEE VAPURLARIMIZI ALIYORUZ!” KAMPANYASI: SAMSUN’a ‘YALOVA’ (restoran); YALOYA’ya ‘İNKILAP’ (nikâh salonu); VAN’a ‘SÜTLÜCE’, ‘DEFTERDAR’, ‘KÂĞITHANE’, ‘YENİ YAVUZ’; MUDANYA’ya (BCR A.Ş.) ‘TURAN EMEKSİZ’ (yuzen otel), HALİÇ ÜNİVERSİTESİ’ne ‘ALİ İHSAN KALMAZ’, RAHMİ M. KOÇ MÜZESİ’ne ‘FENERBAHÇE’ (20101’da ŞEHRE KÜLTÜREL ve TURİSTİK BİR DEĞER KATMASI İÇİN), YALOVA’ya ‘BÜYÜKADA’ (YALOVA BELEDİYESİ İŞLETMESİNDE ADALAR SEFERİ YAPMAK ÜZERE VERİLDİ BİR İKİ SEFER SONRASI BU HEVES DE…)],

söz konusu hatta yaşanan yolcu sayısındaki azalma doğrultusunda 600 kişi kapasiteli motorları çalıştırıp, kaynak kullanımında optimizasyon düşüncesi ile konuya proaktif bir çözüm getirmiştir. [YUH ARTIK! YAZIKLAR OLSUN!]

Bunun yanında söz konusu motorların tarifeye uyumda da vapurla benzer performans gösterdiği ve sefer saatlerine tarifeye uygun bir şekilde uyum gösterdiği tarafımızca saptanmıştır.

[BÜYÜKADA-BOSTANCI SEFERİNİ 30 DAKİKADA YAPAN VAPURLARA GÖRE BASILAN TARİFE NAFİLE! ZİRA MOPURLAR AYNI MESAFEYİ 40 DAKİKADA KATEDEBİLMEKTEDİR. AYRICA ANCAK BAŞTANKARA İSKELEYE YANAŞABİLDİKLERİNDEN YOLCUNUN İNİP BİNMESİ DE BİR HAYLİ ZAMAN ALMAKTA HALİYLE ÇALIŞANLAR İŞLERİNE, ÖĞRENCİLER OKULLARINA GEÇ KALMAKTA ZATEN KOORDİNELİ OLMAYAN DENİZ OTOBÜSÜNE EVVELCE YETİŞMEK ÜZERE BİR UMUT TABANA KUVVET KOŞANLAR ARTIK HAVAYI ALMAKTADIRLAR!]

Yine aynı şekilde hasta, yaşlı ve engelli vatandaşlarımızın bu seferlere zorlanmadan geçiş yapabilmeleri için iskelelerimizde iyileştirme çalışmaları gerçekleştirilmiş ve rampalar eklenerek yolcularımızın seferlere kolaylıkla dahil olmaları sağlanmıştır.

[BU İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI GERÇEKLEŞTİRİLİNCEYE DEĞİN TARİFE UYARINCA VAPURA BİNMEK ÜZERE VAPUR İSKELESİNE GELEN HASTA, YAŞLI VE ENGELLİLER “MOPUR” ENGELİYLE KARŞILAŞTIKLARINDAN MİSAL KARGA TULUMBA TEKERLEKLİ İSKEMBELYEL MOPURA ALINANLAR KARGA TULUMBA (BAKINIZ FOTOĞRAFINA: https://adalarpostasi.files.wordpress.com/2009/09/97.jpg 
SERSEFİL OLMUŞLARDIR!]

Konu hakkında yapılan basın açıklaması aşağıdaki gibi olup, konu hakkında bazı rakamlar da sunmaktadır.

Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla,
İDO Müşteri Hizmetleri.

+
http://adalar-postasi-guncel.blogspot.com/2009/10/adalar-postasi-2318-ne-yazik-ki-tek.html
ADRESLİ, İLGİSİZ İLGİLİLERE SORUMSUZ SORUMLULUARA GÜN AŞIRI ‘BOMBARDIMAN’ YAPTIĞIMIZ “ADALAR’A MOPUR DEĞİL VAPUR İSTİYORUZ!” BAŞLIKLI ARZUHALİMİZDE “SORULARIMIZIN HER BİRİNE —BUGÜNE DEĞİN BENZER BAŞVURULARIMIZA VERMİŞ OLDUĞUNUZ BAŞTANSAVMA BASMAKALIP UYDURUK AÇIKLAMALAR YERİNE— HAK HUKUKA DAYANAN, BİLİMSEL VE GERÇEK CEVAPLAR VERME”LERİNİ ARZ ETMEMİZ DE KÂR (!) ETMEMİŞ OLACAK! ÇOĞU HAYATî SORU DA CEVAPSIZ BIRAKILMIŞ ZATİ!]

Basın Açıklaması 29.09.2009

[BU TARİH DE YALAN YANLIŞ HANİ SANKİ, BU BASIN AÇIKLAMASI BÜYÜK OLASILIKLA DÜNKÜ GÜN YAZILIP BASIN’A YOLLANDI. 29.09.2009 TARİHİNDE YAZILIP YOLLANAN BAŞKAYDI!]

“Ada vapurlarının kaldırılması kesinlikle söz konusu değildir”

[PEKİ ADA VAPURLARI’nın YERİNE SEFERE ‘MOPUR’ KONULMASI NEDİR?]

Sayın Basın Mensubu,

İDO’nun 2009 Kış Tarifesi kapsamında, güçlendirerek [!?] sefer sayılarını artırdığı [!?] Adalar hattı hizmetine ilişkin, kamuoyuna doğru bilgiye dayanmayan bazı ifadelerin yansıdığı gözlemlenmiş; bu nedenle sağlıklı bilgilendirme adına açıklama yapma gereği doğmuştur.

Öncelikle, Ada Vapurları’nın kaldırılması kesinlikle sözkonusu değildir, bu konudaki görüş ve değerlendirmeler yanlış bilgiden kaynaklanan spekülatif yaklaşımlardır. Bu sürece konu edilen Adalar- Bostancı hattının tekne seferleri ile güçlendirilmesine ilişkin planlama aşağıdaki gibi olmuştur:

Filosundaki farklı tipteki deniz araçlarını, deniz koşulları, yolcu sayıları ve taleplerinin birbirleriyle uyumunu esas alarak optimize eden [!?] İDO, diğer hatlarda olduğu gibi Adalar hattında da öncelikle bir kamuoyu araştırması ile

[!? BU KAMUOYU ARAŞTIRMASI HANGİ TARİHLER ARASINDA KAÇ KİŞİYLE YAPILMIŞTIR? NOTER MİSALİ RESMİ BİR DAYANAĞI VAR MIDIR? İDO’NUN PALAVRASI MIDIR? TARAFIMIZA BİR KOPYASININ DELİL OLARAK VERİLMESİNİ İSTEYELİM!]

yolcu beklentilerini ölçümlemiştir. Bu saha araştırmalarında, Ada yolcuları yüzde 76 gibi yüksek bir oranla, ‘seferlerin arttırılarak vapur yerine yolcu motorlarıyla sefer yapmayı tercih eder misiniz?’sorusuna olumlu yanıt vermiştir. [!?]

Bu veriler [!?] ışığında İDO, Ada hattında hizmet veren 5 vapur hattını, 4’e indirerek; söz konusu 1 vapur hattını, yolcu kapasiteleri 400 ile 600 olan yolcu tekneleri ile sık sefer yapılan bir hatta dönüştürmüştür. 40 metre uzunluğundaki büyük tekneler, Denizcilik Müsteşarlığı tüzüklerine uygun [!?] inşaa edilmiş, ehliyetli personel tarafından sevk ve idare edilen, yetkin ve klaslı teknelerdir. Teknelerin her biri, İDO’nun diğer deniz araçları gibi [!?] konforlu [!?] ve güvenli olup [!?], tüm hava koşullarında [!?] seyahat ehliyetine sahip, İDO’nun genel kriterleri ve kalite anlayışı ile tamamen örtüşen deniz araçlarıdır.

[İŞTE açıklaMA’daki EL-HAK TEK DOĞRU TARAF! HAKİKATEN ‘MOPUR’LAR İDO’NUN GENEL KRİTERLERİ ve KALİTE ANLAYIŞIYLA TAMAMEN ÖRTÜŞEN DENİZ ARAÇLARIDIR! BOZUK SAAT BİLE GÜNDE İKİ KEZ DOĞRUYU GÖSTERİR! İDO EN NİHAYETİNDE BİR KEZ DE OLSA DOĞRU SÖYLEMEYİ BAŞARMIŞTIR! KUTLARIZ!]

Kuşkusuz araştırma sürecinde, Ada yolcularına sık sefer ile daha fazla ulaşım alternatifi sunmanın yanında, işletmenin ekonomik verimlilik esasları

[YANI SIRA PALAVRASINI BİR YANA BIRAKALIM TDİ’den ‘KAMU YARARINA İŞLETMEK’ KAYDIYLA BEDAVAYA ALDIKLARI İŞLETME VE VAPURLAR’DAN SALT AMAÇLARI KÂR ETMEK OLUP DENİZOTOBÜSLERİNDEN ZARAR EDİYORKEN 2009’DA YAĞLAYIP BALLAYIP ‘DÜNYANIN EN ÇOK YOLCU TAŞIYAN DENİZCİLİK ŞİRKETİ’ PALAVVRASIYLA SATIŞA ÇIKARTMAK ASIL AMAÇLARI!]

da dikkate alınmıştır. 1200 ila 2 bin kişi kapasiteli vapurlarımızın, Ada hattında doluluk oranına bağlı ekonomik zararı aşağıdaki gibidir:

Kış döneminde günlük ortalama taşınan yolcu sayısı; 108 yolcu

Söz konusu hattın yıllık zararı 7.4 milyon TL

Adalar hattında sefer başına ortalama 100 civarı yolcu ile sefer yapan vapurlarımızın, sabah ve akşam en yoğun saatlerde dahi- iskelemizdeki elektronik sayaçlarca da kayıt altına alınan- doluluk oranı 200’ü geçmemiştir.

[BU RAKAMLARDAKİ HİLE İSE ŞÖYLE: BİR TÜLÜ VERİMLİ VE KOORDİNELİ DÜZENLEYEMEDİKLERİ VAPUR SEFER SAATLERİ ARASINA TUZAKLI BİR BİÇİMDE KASTEN KONULAN MOTOR SEFERLERİNİN, VAPUR YOLCUSUNU ÇALMASIYLA…]

Kamu hizmeti yaklaşımını hassasiyetle koruyan [!?] ve ekonomik zorunluluklar karşısında olabildiğince özverili [!?] davranan bir ticari işletme

[Mİ? KAMU İŞLETMESİ Mİ? İŞTE ASIL MESELE!]

kimliğiyle İDO’nun, titiz araştırmalara [!?] dayanmayan planlamaları, bir teknik işletme kimliği ile de hayata geçirmesi söz konusu olamaz.

[HAYDEEEE! YOK MU ALAN? TAZE GELDİ… HARAÇ MEZAT SATILIK İDOOOOO!]

100 gemiyi aşan filosu ile günde 1300 sefer yapan “Dünyanın En Büyük Yolcu Taşımacılık Şirketi” [!?] unvanına sahip İDO’nun, günü birlik planlamalar [!?] ile hareket etmesi mümkün değildir.

Nitekim, iyi niyetli ve kamu yararı gözeten bir düzenleme olan Adalar arası “Ücretsiz” ulaşım imkanı da,

[BU BİR İMKANDAN ZİYADE ZATEN VAROLAN VE ADALILARDAN ZORBACA ALINAN BİR HAKTIR VESSELAM!?] yine Ada halkının menfaatleri doğrultusunda plananlanan [HAVUÇ! YEM! NE DERSENİZ ARTIK! VAH Kİ VAH YUTACAKLARA!]

bir uygulama olup, İDO’nun yukarıda ifade edilen “kamu yararını esas alan” iyi niyetli yaklaşımının [!?] en somut [!?] göstergesidir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

İDO Genel Müdürlüğü

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: