Gönderen: adalarpostasi | 20 Mayıs 2010

ADALAR POSTASI-2433: "adalara ulaşım için teşvik kanunu… belki siz bunu bilmiyorsunuz," diye buyurdu yıldırım bakan…

Büyükada hatırası...

* * *
ADALAR’da TARİHTE O GÜN:

9 Ağustos 1900 Perşembe günlü Büyükada’da masrafı Hazine’ce karşılanarak bir müslüman mezarlığı yapılması hususunda irade çıktığına dair…

* * *
ADALAR’da BİR GÜN:

Fotoğraf: Ugo Antonio Corintio, Büyükada’da, 15 Mayıs 2010.

* * *
ADALAR’da HAVA DURUMU:

20 Mayıs 2010 Perşembe
Büyükada’da HAVA DURUMU*
Sağanak yağışlı
13/21ºC
% 66-85 nem
Lodos, GB 15km/sa

Gündoğuşu 05:42… Günbatışı 20:19…

* http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=BUYUKADA uyarınca

* * *

Cicely Mary Barker, The Lords-and-Ladies Fairy.

* * *

1- Bakan Yıldırım’dan Kınalıada kayıplarına ilişkin açıklama: “Denizle şaka olmaz!…” [Dalga geçiyor zaar!]

2- Binali Yıldırım: “Adalar’a ulaşımda en büyük kuruluş haline gelen Mavi Marmara’nın her yeni gemisinin hizmete girmesinden büyük heyecan duyuyorum…”

3- 19-22 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilecek 14. Türkan Saylan Çağdaş Gençlik Kurultayı kapsamında ‘Çağdaş Gençler’ Adalar’ı temizleyecek…

4- Açık Kapı Mimarlık Festivali 2010 kapsamında Adalar’da gezilebilecek yapılar…

ADALAR POSTASI’nın 2434. sayısında…

)O(

Büyükada Aya Yorgi Kilisesi, 5.5.2010.

Haydi siz de bir dilek dileyip de atın Dilek Kutusu’na!
Ne olur ne olmaz tutmaz ya tutacağı da tutabilir!
)O(

………………………………………………….1

Haberler.com, 18.5.2010

http://www.haberler.com/bakan-yildirim-dan-kinaliada-kayiplarina-iliskin-haberi

Bakan Yıldırım’dan Kınalıada Kayıplarına İlişkin Açıklama

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım: “Denizle şaka olmaz. Denize karşı konulmaz. Denize tabii olunur. Bunu en iyi denizciler bilir. Ona karşı koymak adeta ‘beton duvara kafa atmak’ gibidir. Ama öğrenmenin bedeli var. Tecrübe acı bedellerle elde ediliyor.”

“Vatandaşlarımız gecenin geç saatlerinde fırtınalı havalarda yetersiz teknelerle bir maceraya sürüklenmesin, dün yaşadığımız hüzünlü hadiseler yaşanmasın, bunun da çalışmasını yürütüyoruz. Bu konuda formül geliştireceğiz.”

Adalar Bostancı seferini yapacak olan “Erke Han” isimli yolcu gemisi için Bostancı İskelesi’nde düzenlenen açılış törenine katılan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kınalıada açıklarında alabora olan tekneden düşerek denizde kaybolan 4 kişi hakkında şöyle konuştu: “Dün akşam gece geç saatlerde ana karadan adaya giderken alabora olan teknede dört vatandaşımızı henüz bulamadık. Bir vatandaşımız kurtarıldı. Sahilgüvenlik deniz müsteşarlığımız Tüm imkânları seferber etti. Ancak şu ana kadar bir sonuç almış değiliz. Denizle şaka olmaz. Denize karşı konulmaz. Denize tabii olunur. Bunu en iyi denizciler bilir. Ona karşı koymak adeta ‘beton duvara kafa atmak’ gibidir. Ama öğrenmenin bedeli var. Tecrübe acı bedellerle elde ediliyor. Bir yandan denizciliği geliştireceğiz ama diğer yandan can ve mal güvenliğini daha da iyi kavrayacağız.”

“TERSANEMİZDE KENDİ İŞÇİLERİMİZİN EL EMEĞİ GÖZ NURU”

Tersaneciliğin gelişme gösterdiğini söyleyen Bakan Binali Yıldırım, “2 bin yıl önce yaşamış olan bir filozofun isminin bu gemiye verilmesi son derece anlamlı. Erke Han’ın isminin verilmesi son derece önemli. Filozof şöyle diyordu: “İyilik yap dünya sana daha iyi olsun.” Bu tek cümle insanlık için dünya için hâlâ aynı sıcaklığıyla önümüzde. Bugün hizmete giren ‘Erke Han’ gemisinin bir başka özelliği kendi tersanemizde kendi işçilerimizin el emeği göz nuru ile yapılıyor olmasıdır,” şeklinde konuştu.

“15 YIL ÖNCE BİR KULÜBEDE DÖRT YIL GENEL MÜDÜRLÜK YAPTIM”

İDO’nun deniz ulaşımındaki önemine değinen Bakan Yıldırım, “Bundan 15 yıl önce ben burada bir iskelenin içinde bir kulübede dört yıl genel müdürlük yaptım. O kulübede şimdi denizcilik şirketi doğdu. İDO dünyada sınıfının en iyisi. O zaman Adalar’a ulaşım için yoğun çalışmamız olmuştu. Gayet iyi bir diyalog kurmuştuk. Mavi Marmara Taşıyıcılar Kooperatifi’nin nereden nereye geldiğini gelişmelerin ne kadar çarpıcı olduğunu bu tekneyle daha iyi anlıyoruz. 2002’de Bostancı-Adalar arasında. hatruhsatı olan 32 esnaf biraraya gelerek bu kooperatifi kurdu. 2009 yılı itibariyle, 2 milyon yolcuyu taşımış olması. Yaz sezonunda tarifeli seferlerinin 80’nin üzerine çıkmış olması 2002’den bu yana gelinen noktayı en iyi şekilde özetlemektedir. Bu kooperatifimiz Adalar ile İstanbul’u, anakarayı birleştirmiştir. Yakın etmiştir. Sadece anakara ile Adalar’a yolcu taşımamış, esnafımıza tersanemize iş imkânı da sağlamıştır. Mavi Marmara Kooperatifi çalışanlarına teşekkür ederim,” diye konuştu.

“İSTANBUL GİBİ BİR ŞEHİR DÜNYADA YOK”

İstanbul için Adalar için yapılan çalışmalara ilişkin bilgi aktaran Bakan Yıldırım, “2004 yılında İstanbul’un ulaşım sorununun ele aldığımız zaman bu konuda bir entegrasyon ve işbirliğinin olması gerektiğini söyledim. Bütün İstanbullular’a aynı konforda aynı rahatlıkta bir hizmet verilmesinin şart olduğunu söylemiştim. Bu daha da ileriye gidecektir. İstanbul gibi bir şehir dünyada yok. Ortasından deniz geçen, doğusundan batısına 150 metre sahil bandı bulunan bir şehirde bu kapsamda denizden ulaşımı sağlamak en akıllı yoldur. Son yıllarda ÖTV’siz yakıt sağladığımızdan beri bu hatlarda taşımacılıkta yüzde 70’e yakın artış oldu. Bugün artık yılda 110 milyonun üzerinde denizden ulaşım yapılıyor. 9 milyon civarında araç kara yolundan denize aktarılmıştır,” ifadelerine yer verdi.

Bir buçuk asırlık rüyayı MARMARAY’ı 2013’te tamamlayacağız. İstanbul’daki toplu ulaşımda yapılan çalışmalar konusunda da bilgi veren Bakan Yıldırım, “Bir buçuk asırlık rüya olan MARMARAY’ı harekete geçiriyoruz. 2013’te MARMARAY’ı tamamlayacağız. Yanına bir de araçların geçişi için tüp geçit yapacağız. Bir başka projemiz de malum kuzey Marmara çevre yolu ve üçüncü Boğaz köprüsü onun da kararını verdik. Çalışmalarımıza devam ediyoruz,” diye söyledi.

“DENİZCİLERİMİZ HİÇ MERAK ETMESİN”

Deniz ulaşımının her geçen gün artış gösterdiğini bu kapsamda denizcilerin hiç merak etmemesi gerektiğini söyleyen Bakan Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti: “Denizcilerimiz hiç merak etmesin onların işi artarak devam edecektir. Çünkü ülkemizin hareket kapasitesi yolculuk kapasitesi hâlâ çok düşük. İstanbul’un, denize de demiryoluna da köprüye de ihtiyacı var. Her türlü toplu ulaşıma ihtiyacı var. Toplu deniz taşımacılığında Türkiye özelinde de Marmara Havzası alanında dünyada bir marka olmuştur. Tamamen bir entegre sistemiyle denizciliğimiz hak ettiği yere gelmiştir. Bugün 1250 civarında teknenin yabancı bayraktan Türk bayrağına geçişini sağladık. Ama yeterli görmüyoruz. Bu konuda çalışmalar devam edecek. En son olarak küresel krizden etkilenen gemi inşa sektörümüzü rahatlatacak bir teşvik finansman sitemini de birkaç gün önce yürürlüğe soktuk.”

“FIRTINALI HAVALARDA YETERSİZ TEKNELERLE BİR MACERAYA SÜRÜKLENMESİN”

“Adalar’a ulaşımın sağlanması için ulaşımın sadece deniz yoluyla yapıldığı bir teşvik kanunu çıkardık,” diyerek konuşmasını sürdüren Bakan Yıldırım, “Bunun ilk uygulamasını Çanakkale’de yaptık. Deniz bağlantısını yaz-kış sürekli hale getirebilmek için bir mekanizma kurduk. Vatandaşlarımız gecenin geç saatlerinde fırtınalı havalarda yetersiz teknelerle bir maceraya sürüklenmesin dün yaşadığımız hüzünlü hadiseler yaşanmasın bunun da çalışmasını yürütüyoruz. Bu konu da formül geliştireceği,.” diyerek konuşmasına son verdi. Daha sonra şarkıcı Metin Şentürk’le kaptan köşküne geçen Bakan Yıldırım, kısa bir sefer yaptı.

TEHLİKELİ MADDE TAŞIYAN ARAÇLAR

Tekneden ayrılırken tehlikeli madde taşıyan araçlar konusunda verilen eğitimde yapılan değişikliğe ilişkin bir soruya Bakan Yıldırım, “ADR’nin tam anlamıyla Türkiye’de uygulanmasının çok ciddi bir maliyeti var, kime bu maliyet taşımacılara. Bu araçların uygun hale getirilmesi için zamana ve paraya ihtiyaç var. Sektörle koordinasyon şeklinde bunu yürütüyoruz. Herhangi bir sıkıntı yok. Bu konuda verilecek olan eğitimi nerede alacaklarına ilişkin açıklama daha sonra yapılacak,” şeklinde yanıt verdi.

ERKE HAN GEMİSİ’NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Bostancı-Adalar seferini yapacak olan Erke Han gemisi, 42 metre boyunda, 648 yolcu kapasiteli. Saatte 16 mil hız yapabilen Erke Han gemisine ek olarak Haziran ayında iki geminin daha sefere başlaması planlanıyor. Böylece Mavi Marmara’nın bu hattaki gemi sayısı 23’e yükselecek. (Doğan Haber Ajansı) 18.05.2010 23:04 [2061045]

………………………………………………….2

Haberler.com, 18.5.2010

http://www.haberler.com/erke-han-yolcu-gemisi-hizmete-girdi-haberi

‘Erke Han’ Yolcu Gemisi Hizmete Girdi

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul’un ulaşımında yeni yollara, yeni projelerin hayata geçirilmesine ihtiyaç olduğunu belirterek, kent içi ulaşımda en fazla raylı sistemi ve deniz taşımacılığını önemsediklerini bildirdi.

Yıldırım, Halikarnas Acentecilik Şirketi’ne ait olan ve Adalar-Bostancı arasında yolcu taşımacılığı yapacak ‘Erke Han’ adlı yolcu gemisinin hizmete girmesi nedeniyle Bostancı İskelesi’nde düzenlenen törende yaptığı konuşmada, 2002 yılında Bostancı-Adalar arasında hat işletme ruhsatı alan 32 esnafın biraraya gelerek Mavi Marmara Kooperatifi’ni kurduğunu hatırlattı.

2002 yılında ahşap teknelerle başlayan taşımacılığın bugün 23 gemiyle 365 gün tarifeli olarak hizmet verdiğini belirten Yıldırım, ‘Kınalıada, Burgazada, Heybeli ve Büyükada’ya tarifeli en çok seferi yapan Mavi Marmara’nın sektörde 4. büyük kuruluş haline gelmesini, 8 motorunun Türk tersanelerinde yapımının devam etmesini, 2009 yılı itibarıyla 2 milyon yolcu taşımasını, yaz döneminde tarifeli seferlerini hafta sonları 80’e kadar çıkarmasını tek cümleyle özetleyebiliriz’ dedi.

Bakan Yıldırım, Türk denizciliğiyle, tersanelerin, taşımacılık yapan esnafın ve ada sakinlerinin kazançlı çıktığını ifade ederek, şunları söyledi:

‘İstanbul’un ulaşımının her alanında yeni yollara, yeni projelerin hayata geçirilmesine ihtiyaç var. Marmaray’ı yapıyoruz. Lastik tekerlekli tüp geçidi yapıyoruz. İstanbul’u doğuya da batıya da hızlı trenle bağlıyoruz. İstanbul-İzmir yolunu yapıyoruz. Kuzey Marmara otoyolu için bu yıl ihaleye çıkıyoruz. Yeşilköy’ü Avrupa’nın en işlek havaalanı haline getirdik. Atıl durumdaki Sabiha Gökçen neredeyse Atatürk Havalimanı’yla yarışır hale geldi.’ İstanbul’u Asya ve Avrupa’yla buluşturduklarını dile getiren Yıldırım ‘Bu büyük dünya başkentinin ulaşım altyapısında, kent içi ulaşımda en fazla raylı sistemi ve deniz taşımacılığını önemsiyoruz,’ diye konuştu.

Yıldırım, ‘Marmaray’ı bitirdiğimiz de kent içi ulaşımda raylı sistemin payı yüzde 8’den yüzde 28’e çıkacak. Bu açıdan Adalar’a ulaşımda en büyük kuruluş haline gelen Mavi Marmara’nın her yeni gemisinin hizmete girmesinden büyük heyecan duyuyorum’ dedi.

– TEKNE KAZASI-

Yıldırım, Kınalıada açıklarında bir teknenin alabora olması sonucu 4 gencin kaybolduğunu hatırlatarak, ‘Kötü hava şartlarında geç saatlerde alabora olan teknede kaybolan 4 vatandaş henüz bulunamadı. Sahil güvenlik ve Denizcilik Müsteşarlığı ekipleri tüm imkanlarını seferber etti. Denizle şaka olunmaz, denize tabi olunur. Çünkü denizin ürettiği enerjiyi sizin üretmenize imkan yok’ şeklindekonuştu.

Bakan Yıldırım’a, konuşmasının ardından Mavi Marmara Deniz, Yolcu, Turizm Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Bilgin Özkaynak tarafından plaket verildi.

Bu arada, tören katılan ve kaptan kıyafetleri giyen Metin Şentürk, Bakan Yıldırım ile kaptan köşkünde bir süre sohbet etti.

(HTC-KÖS-SEB) – İSTANBUL (Anadolu Ajansı) 18.05.2010 18:40 [2060833]

………………………………………………….3

Haberler.com, 16.5.2010

http://www.haberler.com/cydd-14-turkan-saylan-genclik-kurultayi-basliyor-haberi

ÇYDD 14. Türkan Saylan Gençlik Kurultayı Başlıyor

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) 14. Türkan Saylan Çağdaş Gençlik Kurultayı 19-22 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilecek.

Kurultayın teması, “Kurumsallaşan ÇYDD ve Çağdaş Gençlik Yapılanması” olarak belirlendi. ÇYDD’nin 100 şubesinin genç delegeleri biraraya gelerek kurumsallaşma ve çağdaşlaşma ekseninde çeşitli sunumlar yapacak. Türkan Saylan hayattayken oluşturulan “Kuş Grupları”nın öncülüğünde gerçekleştirilen kurultayda Prof. Dr. Süheyl Batum, Dil Derneği 2. Başkanı Hülya Küçükaras başta olmak üzere akademisyenler konferans verecek. Küçükaras Türk Diliyle ilgili bir konferans verecek. Bununla birlikte kurultayda tiyatro gösterisi, müzikdinletisi de yapılacak.

-“ÇAĞDAŞ GENÇLER ADALAR’I TEMİZLEYECEK”-

Kurultayın en dikkat çeken etkinliklerinden birisi ise “Çağdaş Gençlerin” Adalar Belediyesi ile yaptığı “Adaları temizleme” çalışması olacak.

[…]

………………………………………………….4

http://acikkapi.arkitera.com


Istanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti etkinlikleri kapsamında, Arkitera Mimarlık Merkezi’nin organize ettiği ve BUILdIST Yapı Malzemeleri Fuarı’nın desteklediği Açık Kapı Festivali, 22-30 Mayıs tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleştiriliyor. Festivalle birlikte, İstanbullulara yaşadıkları kentin kültürel ve mimari dokusunu daha yakından hissetmeleri için önemli bir fırsat sunuluyor.

Açık Kapı Festivali’nin gerçekleşeceği 22-30 Mayıs tarihleri arasında, İstanbul’da olağan koşullarda ziyaret edilmesi mümkün olmayan ya da ziyaret için özel izin alınması gereken tarihi ve mimari öneme sahip bina ve mekanlar halkın erişimine açılıyor. Programa ayrıca normalde halka açık olan ancak genellikle göz ardı edilmiş mimari ve tarihi öneme sahip yapılar da ekleniyor. Londra’da her yıl bir haftasonu boyunca düzenlenen ve genellikle halka açık olmayan ilginç binalara giriş imkanı sağlayan Open House Festivali ile aynı amaç doğrultusunda hazırlanan Açık Kapı Festivali ile halkın kentteki binalara ve mimari değerlere ilgisinin artırılması amaçlanıyor.

Açık Kapı Mimarlık Festivali 2010 kapsamında Adalar’da gezilebilecek yapılar:

http://acikkapi.arkitera.com/?paged=4

Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Evi


Adres: Demirtaş Sokağı, Heybeliada / Adalar

Refakatçi: Nihan Manav, Oylum Bülbül

Gezilebilecek Zamanlar:
22 Mayıs 2010 – 10:30-11:00 | BU TURA KAYIT OL

Yapı Hakkında Bilgi:

Cumhuriyet dönemi yazarlarından Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Heybeliada’da, 1912-1944 yılları arasında yaşadığı evin, Kültür Bakanlığı’nın yaptığı restorasyonla müzeye çevrilmesiyle oluşturulmuştur. Heybeliada’da denize hâkim bir tepede bulunan müzede aralarında Hüseyin Rahmi Gürpınar`ın kendi yaptığı el işlerinin de bulunduğu eşyalar ve kitaplar sergileniyor.

http://acikkapi.arkitera.com/?paged=5

Splendid Otel (Büyükada)


Adres: 23 Nisan Cad. No:53 Büyük Ada 81330 İstanbul – Turkey

Refakatçi: Melek Balcıoğlu, Cansu Erbaş, Yeşim Mercan
Gezilebilecek zamanlar:
22 Mayıs Cumartesi 15:00-15:30 | BU TURA KAYIT OL
29 Mayıs Cumartesi 15:00-15:30 | BU TURA KAYIT OL
30 Mayıs Pazar 15:00-15:30 | BU TURA KAYIT OL

Yapı Hakkında Bilgi:

Splendid Palas Oteli…. Gümüşî kubbeler ve kırmızı panjurlarıyla bir tarafta Marmara denizine bir tarafta da İstanbul’a bakan görkemli bir yapı… Doğayla tarihi bir paylaşım içerisinde, Büyükada geçmişinin nostaljik heyecanını koruyan, Büyükada’nın benzersiz, huzurlu ve dinlendirici ada havasıyla şehrin stresinden uzak bir yer. Diğer adalarda olduğu gibi Büyükada’da da atların çektiği arabalar tek toplu taşıma imkanını sağlıyor.
Splendid Palace Oteli 1908’de açıldı. Art Nouveau tarzından belli ölçüde esinlenilmiş olsa da, odaların çevrelediği aydınlık iç avlusu ve avlu etrafındaki sütunlarıyla, otelin mimari tasarımındaki doğu / batı sentezi açıkça görülür. 134 misafiri ağırlayabilecek 70 oda ve 4 süit mevcuttur. Çoğu oda merkezi ısıtmalı, bütün odalar duş, tuvalet ve telefonludur. Açık ve kapalı mekanda 90 kisiye yer sağlayan bir restoran, misafirlerine hem Türk hem dünya mutfağından seçme yemekler sunar. Yeşille çevrili, ağaçlar arasındaki yüzme havuzu doğayla uyum içerisindeki bir yapı tasarımının sonucudur. Splendid Palas Oteli, unutulmaz bir tarihi ve kültürel mirasından dolayı Türkiye’nin Turizm Bakanlığı’nca özel statü verilen sayılı otellerinden biridir.

Heybeliada Ruhban Okulu


Adres: Ümit Tepesi, Heybeliada, İstanbul

Refakatçi: Nihan Manav, Oylum Bülbül

Gezilebilecek Zamanlar:
22 Mayıs 2010 – 12:00-13:00 | BU TURA KAYIT OL

Bu bina turunda fotoğraf çekilmesine izin verilmemektedir. Lütfen kayıt yaptırırken bu uyarıyı dikkate alın.

Yapı Hakkında Bilgi:

19. yüzyılda, Fener Rum Patrikhanesi, Ortodoks milletler arasında dini birliği korumak amacıyla bir teoloji okulunun açılmasını gündeme getirdi. 9. yüzyılda yaptırılan Heybeliada’daki Ayia Triada Manastırı, Patrik 4. Germanos tarafından 1 Ekim 1844’de Heybeliada Ruhban Okulu olarak açıldı. Ruhban Okulu, Ortodoks âleminde, Atina Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden sonra kurulan akademi düzeyindeki ilk okul olma özelliği taşıyordu. Tüm Ortodoksların okulu olduğu için ayrı bir anlamı vardı.Heybeliada Ruhban Okulu açılışından 1923 yılına kadar Yüksek Ortodoks Teoloji Okulu adını taşıdı. 1844-1915 yılları arasında yedi sınıflıydı. Bunların dördünde lise, üçünde teoloji eğitimi veriliyordu. 1915 -1918 yılları arasında Birinci Dünya Savaşı nedeniyle burada da eğitime ara verildi. 1918 -1923 yılları arasında ortaöğretimsiz beş yıllık yüksek okul statüsüne yükseltildi. 1923 -1951 yılları arasında dört yıl ortaokul ve üç yıl teoloji eğitimi, 1951-1971 yıllarında dört yıl lise ve üç yıl teoloji eğitimi verildi.

1971’de Anayasa Mahkemesi tarafından bütün özel yükseköğretim kurumlarının bir devlet üniversitesine bağlanması kararlaştırıldı. Heybeliada Ruhban Okulu da ‘özel yüksekokul’ statüsünde değerlendirildi. Okulun varlığını sürdürebilmesinin ancak Türk üniversitelerinden birisine veya bir ilahiyat fakültesine bağlanarak mümkün olabileceği belirtildi. Patrikhane’nin, okulun Türk üniversitelerine bağlanmasını istememesi üzerine Heybeliada Ruhban Okulu kapatıldı.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: