Gönderen: adalarpostasi | 02 Ekim 2009

ADALAR POSTASI-2318: ne yazık ki tek imzam var, yoksa yüz tane imza verirdim bu kampanyaya…

http://urun.gittigidiyor.com/KARTPOSTAL-HEYBELIADANIN-BUYUKADADAN-GORUNUSU_W0QQidZZ18311117

* * *
ADALAR’da TARİHTE O GÜN:

2 Mayıs 1895 Perşembe günlü Abram Çörebanyan ve eniştesi Abram Melkonyan tarafından Heybeliada’da manavlık yapan Arabgirli Haçator ve arkadaşları hakkında yapılan ihbarın iftiradan ibaret oduğunun anlaşılması üzerine Haçator ve arkadaşlarının tahliye edilerek müfterilerin Ermeni bulunmayan mahallere sürgün edilmesinin münasip görüldüğüne dair…

* * *

ADALAR’da BİR GÜN:

Vapurda, 18/01/2006 11:13

* * *

3 Ekim 2009 Cumartesi günü
Büyükada’da HAVA DURUMU*
hafif sağanak yağışlı
16-27ºC
% 55-91 nem
B 16km/sa

* http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=BUYUKADA uyarinca

* * *

+
ADALAR’DA NÖBETÇİ ECZANELER:

http://www.istanbulsaglik.gov.tr/w/nobet/liste.asp?lc=1&gun=03.10.2009

Burgazada’da Burgazada Ecz. 381 21 12, Büyükada’da Deniz Ecz. 382 38 78, Heybeliada’da Halk Ecz. 351 84 32, Kınalıada’da Ada Ecz. 381 14 75.

* * *

Cicely Mary Barker, The Beechnut Fairy.

* * *

1- “Adalar’a ‘mopur’ değil ‘vapur’ istiyoruz!” kampanyasına 3 Ekim 2009 Perşembe günü 00:07 itibariyle toplanan 81 imza…

2- Tugay Kartal: “Kampanya duyurusu http://www.kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=605 yapıldı..”

3- Kenan Yüksel: “ADALAR POSTASI’nı yürekten kutlarım. Adalar ilçemizin yaşadığı sorunla ilgili olarak çok iyi bir kamuoyu oluşturuldu. Bu dalga dalga yayılmaktadır. ADALAR POSTASI blogundan [ http://adalar-postasi-guncel.blogspot.com ] istifade eden tüm arkadaşlarımdan şunu rica etmekteyim. Ne olur bu haberleşme ağını büyütelim, eşimize, dostumuza haber verelim, herkesin bu blogdan haberinin olmasını sağlayalım.  Adalılar her konuda bu blog sayesinde görüş alışverişi içinde olsunlar, sanal alemde birbirlerini anlasınlar, yeri geldiğinde de bu Adalılar’ın bir gücü olsun…”

4- Selah Özakın: “Ne yazık ki tek imzam var. Yoksa yüz tane imza verirdim bu kampanyaya…”

5- Ersin Güneralp: “İmzamı memnuniyetle ve kampanyanıza başarı dileklerimle veriyorum…”

6- Nesimi Büyükbabani: “Kışın Adalar’da ikamet etmememe karşın, Boğaz hattında bahsi geçen motorların olumsuzluklarını hergün yaşayan biri olarak imza kampanyanızı destekliyorum…”

7- Gülsevil Tüzün: “ADALAR POSTASI’nın vapurlar konusundaki tüm uyarılarına katılıyor, vapurların eskiden olduğu gibi düzgün olması ve düzgün hizmet vermesini istiyorum…”

8- Nurdan Kazak: “Belki biliyorsunuzdur, motor rezaletiyle ilgili bir imza kampanyası, Adalılar’ın tepkisiyle 2 Ekim Cuma günü başlatıldı. Bu imzaları Adalar Belediyesi Gönüllü grubu —Cevahir Karabulut— topluyor…”

9- Handan Altıneller: “Bugün farkettim ki, motorda kapalı alanda yolculuk sürerken büyük çoğunluk bir müddet sonra uyumaya başlıyor, oksijen azlığından elbette…”

10- Adalar Belediyesi’nden ne haber?

– “Adalar Belediyesi tarafından gerçekleştirilen “Avrupa Birliği Etkileşim Süreci Bilgilendirme Toplantısı” Belediye Binası Toplantı salonunda 28 Eylül Pazartesi günü gerçekleşti…”

11- Direnİstanbul Koordinasyonu 3 Ekim Eylem Çağrısı: “Yaşam Alanlarına Sahip Çıkıyoruz!”

ADALAR POSTASI’nin 2318. sayısında:
http://adalar-postasi-guncel.blogspot.com/2009/10/adalar-postasi-2318-ne-yazik-ki-tek.html

)O(

* * *

BİR de BALIK:

…………………………………………………1

ADALAR’A

MOPUR DEĞİL

VAPUR İSTİYORUZ!

bombardıman!

Kadir Topbaş / İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Saraçhane İstanbul
Tel: 0212 455 14 00-01
Santral: 0212 455 13 00
Faks: 0212 455 27 00
baskan@ibb.gov.tr
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Baskan/Pages/Iletisim.aspx
+
Ahmet Paksoy / İDO Genel Müdürü
İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERI SANAYİ ve TİCARET A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kennedy Cad. Yenikapı Hızlı Feribot İskelesi
Eminönü İstanbul
Tel: 0212 455 69 00
Faks: 0212 517 39 58
info@ido.com.tr
+
Binali Yıldırım / Ulaştırma Bakanı
TC ULAŞTIRMA BAKANLIĞI
Hakkı Turayliç Caddesi No:5
Emek Ankara
Tel: 0312 212 44 16-18
Faks: 0312 212 49 30
binali.yildirim@tbmm.gov.tr
+
Hasan Naiboğlu / Denizcilik Müsteşarı
TC DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI
Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No:128/A
Maltepe Ankara
Tel: 0312 232 38 60 / 2150
Faks: 0312 232 47 70
hnaiboglu@denizcilik.gov.tr

__________________________________

26.9.2009

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı
Sayın KADİR TOPBAŞ,

İstanbul Deniz Otobüsleri Genel Müdürü
Sayın AHMET PAKSOY,

TC Ulaştırma Bakanı
Sayın BİNALİ YILDIRIM,

TC Denizcilik Müsteşarı
Sayın HASAN NAİBOĞLU,

ADALAR’A
MOPUR DEĞİL
VAPUR İSTİYORUZ!

ADALILAR da İSTANBULLULAR da vapur yerine sefere konulan can güvenliği olmayan o uyduruk motorlarla yolculuk etmeyecek!

Şehir Hatları Vapurları’nın Kış Tarifesi’ne geçtiği 24.9.2009 Perşembe günü —ilgili tarifede bu minvalde herhangi bir ibare yer almamasına rağmen— vapurlarımızın yerine sefere konulan seyir dolayısıyla da yolcularının can güvenliği bulunmayan o uyduruk motorlarla değil emniyetli vapurlarımızla yolculuk etmek istiyoruz!

İlgisiz ilgililere, sorumsuz sorumlulara soruyoruz:

Her nasılsa T.C. Denizcilik Müsteşarlığı Marmara Bölgesi Müdürlüğü tarafından verilmiş “denize elverişlilik belgesi”yle tescil ve izinleri bulunan ya da bulunduğu söylenen ancak gerçekte Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunluluğu ve Sorumluluğu” maddeleri ve SOLAS “Denizde Can ve Mal Güvenliği” kapsamındaki kurallara uymayan dolayısıyla da seyir güvenliği bulunmadığından taşıdığı yolcuların can güvenliğini sorumsuzca tehlikeye atan sözkonusu motorların;

· 24.9.2009 Perşembe günü itibariyle başlayan Şehir Hatları Vapurları’nın Kış Tarifesi’nde —bu minvalde herhangi bir ibare yer almamasına rağmen— Adalar–Bostancı hattında vapurlar yerine sefere konulması, kamuoyunun alenen kandırılması değil midir?

· O günkü gün —ve elbette takip eden günlerde de— tarife uyarınca Heybeliada/Büyükada vapur iskelelerine gelen yolcular, tarifede yer aldığı üzere vapurla 45/30 dakikada Bostancı’ya geçecekleri yerde ancak 55/40 dakikada motorla Bostancı’ya varabildiklerinden; işlerine, okullarına, randevularına geç kalmışlardır. Bu kayıplar nasıl tazmin edilecektir?

· Dahası tarifedeki seferlerin vapurla ve 45/30 dakikada Bostancı’ya varacakları belirtilmişken motorla yapıldığı takdirde 7:10/7:25 Heybeliada/Büyükada-Bostancı seferinin yolcuları biçare 5:45/6:00 seferine yetişebilmek üzere Adalar’ın değişik mevkilerinden kim bilir saat kaçta evlerinden çıkmak zorunda kalarak türlü hava muhalefetinde sabahın kör karanlığında iskeleye koşturacaklardır? Yaklaşık bir hesapla ortalama 4:00/4:30’da uyanmak da haliyle öğrenciler için mümkün ve verimli olmayacağından meydana gelecek çözümsüzlüğe, müsebbihi İDO nasıl bir çözüm üretmeyi düşünmektedir? Ailelerin biçare Adalar’dan taşınmasına dahi neden olan/olacak böylesi bir mağduriyet İDO tarafından nasıl tazmin edilecektir?

· Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunluluğu ve Sorumluluğu” maddeleri kapsamındaki esas kurallara uymayan dolayısıyla da seyir güvenliği bulunmayan motorların, hava muhalefeti ve benzeri nedenlerle kaza yapması durumunda —çoğunda yeterli sayıyı bırakın, can yeleği dahi bulunmamaktadır— sorumluluk kimin olacak ve nasıl tazmin edilecektir?

· Vapurlarin dahi sefere çıkamadığı hava ve deniz muhalefetinde motorların para için her türlü riski alarak ve yolcusunu da riske atarak sefer düzenlemelerine izin verilmesi ya da engel olunmaması İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır? 8 Nisan 2007 tarihinde Boğaz trafiğinin sis nedeniyle trafiğe kapanmış olmasına rağmen Eminönü-Üsküdar arasında yolcu taşımaya devam eden İDO’ya bağlı TURYOL bünyesinde çalışan “Urfalı Cemal” adlı motorun Boğaz’dan transit geçiş yapan “Adil Kaptan” adlı kum kosterine çarparak kaza yapmasının ve dahası motorda yeterli can yeleğinin olmayışının nelere mal olduğu (1 ölü, 47 yaralı) ne çabuk unutulmuştur!

· İskeleye ancak burundan yanaşabilen, üst kata çıkan merdivenleri son derece dik olan motorlara inip binmek zaten son derece güç olmakla birlikte olası bir kazanın sorumluluğunu hangi kişi/kurum alabilecek? Can kaybına dahi neden olabilecek zarar nasıl tazmin edilecektir?

· Yaşlı, engelli ve hasta vatandaşlar vapurlara inip binebilirlerken vapur yerine sefere konulan bu motorlara binemeyeceklerdir. “Kamu yararına eşit hizmet” böyle mi olur?

· Az sayıda yolcu alabilen motorların kapalı salonlarına Adalar yolcusu sığmamakta biçare üst kattaki açık alanda oturmak mecburiyetinde kalınmaktadır. Peki kışın ne olacak? Karda kışta motorun üst katında zatürree mi olacağız? Hastalanan Adalılar’ın sağlık masraflarını İDO Genel Müdürlüğü mü verecek? Bu mağduriyet nasıl tazmin edilecektir?

· Motorların oturma yerleri dar, tuvaletleri küçük ve yeterli değildir. Adalılar ve tüm İstanbullular attan inip eşeğe binmek misalinde üstelik de bu çağda neden böylesine ilkel ve uyduruk ulaşım araçlarına mahkum edilmektedir?

· Motorları kullanan “kaptan”ların yetersizliği ve acemiliği, hatta bazen neredeyse 18 yaşından küçüklerin eline bırakılması İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır?

· Kaptan köşkünde disko müziginin sonuna kadar açılarak yolculara rahatsızlık vermek suretiyle laubali ve sorumsuz bir şekilde yolculuk yapılması da İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır?

· Vapurlarda BELTUR tarafından işletilmekte olan büfelere kıyasla motorların büfeleri son derece pahalıdır. Neden ve asıl ne hakla?

· Her ne kadar belli bir standardı yoksa da motorların yolcuları adeta serseme çeviren motorlarının asgarî ve azamî desibeli kaçtır? Bu sesin insan sağlığı üzerindeki etkisi nedir?

· Yan ve arka egzozlarından özellikle de iskeleye yanaşıp kalkarken çıkan dumanın içeriği ve insan-çevre sağlığı üzerindeki etkisi nedir?

· Az sayıda yolcu alabilen dolayısıyla çok sayıda sefer yapılmasını gerektiren haliyle manasız bir deniz trafiğine ve israfa neden olan motorları vapurlar yerine sefere koyan İDO’nun yalnızca kendi kese/kasasını gözetirken “kamu yararı”nı hiçe saymaya hakkı var mıdır?

· Türkiye Denizcilik İşletmeleri’nden “kamu yararına hizmet vermek” şartıyla vapurları devralmış olan İDO’nun: “Yapılan saha araştırmalarının ve anketlerin, potansiyel yolcu sayılarının, çalışan hatların günlük, aylık, yıllık yolcu ve araç sayılarındaki değişimlerin takip edilerek incelenmesi sonucu; yolcu sayısındaki değişimler azalma eğiliminde olduğundan, gerekli düzenlemelerin yapılması ve seferlerin vapur yerine motorlarla yapılması kararı,” minvalindeki mesnedsiz ve dahasi usulsüz türlü zirvayı beyan etmeye usulen/hukuken hakkı var mıdır?

· Kışın Adalar’da her ne demekse “yoğunluk” olmadığı bahanesiyle vapurlar yerine motorları sefere koyan İDO’nun “yoğunluk”tan kastı nedir? İGDAŞ yeterli nüfus olmadığı için mi Adalar’a doğal gazı getirmiştir? Adalar’da “yoğunluk” bu kış mı azalmıştır? Yoksa geçen senelerde gereği gibi ihtiyaca yönelik olarak tasarlamadığınız vapur seferleri arasına kasten koyduğunuz motor seferleri mi vapur yolcusunu çalarak sayısını azmış gibi göstermiştir? Bu haksız ve manasız rekabet değil midir?

· TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Yüksek Kurulu’nun 31.3.1984 tarihli 2234 numaralı kararı uyarınca “Doğal ve Kentsel SİT Alanı Bütünü” ilan edilmiş olan İstanbul Adaları’nda, “görüntü” ve “gürültü” kirliliği nedeniyle her iki SİT kapsamına da aykırı olan motorların sefere konulması gayri kanunî değil midir?

· 1840’lardan beri vapurlarla ulaşımın sağlandığı Adalar’a 2000’lerde vapur yerine uyduruk motor seferleri koymanız, son yerel seçimlerde oylarımızı niçin hakketmediğinizi bir kez daha ayan beyan ortaya koymaktadır!

Yukarıdaki sorularımızın her birine —bugüne değin benzer başvurularımıza vermiş olduğunuz baştansavma basmakalıp uyduruk açıklamalar yerine— hak hukuka dayanan, bilimsel ve gerçek cevaplar vermenizi;

Adalar-Bostancı-Kartal arası da dahil olmak üzere İstanbul Boğazı’nda çesitli hatlarda İDO ve Denizcilik Müsteşarlığı denetiminde işletilen, “yüzerkondu” motorların tümüyle seferden alınarak şehir hatları vapurlarıyla ulaşımın sağlanması için gereğinin gereği gibi yapılmasını;

Ayrıca sözkonusu motorların arasında Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunlulugu ve Sorumluluğu” maddeleri ve SOLAS “Denizde Can ve Mal Güvenliği” kapsamındaki esas kurallara ŞAYET UYGUN OLANLAR VARSA, bunların bir listesinin açıklanmasını ve de her türlü hukukî hakkımız saklı kalmak koşuluyla gelişmeler hakkında tarafımıza ivedilikle bilgi verilmesini arz ederiz.

Kaygılarımızla,

ADALAR POSTASI
adalar.postasi@gmail.com
htpp://adalar-postasi-guncel.blogspot.com

Emine Çiğdem Tugay, Handan Altıneller, Şirin Ünal Kahraman, İpek Yagal Gül, A. Armağan Portakal, Davut Berker, Tuba İlkmen Şenay, Pınar Örtel, Yaşar Özürküt, Recep Yarlığan, Yasemin Baran, Tugay Kartal, Arif Pırnal, Begüm Yavuz, Fethi Okyar, Selda Arkan, Pınar Turhan, Ayşe Çağlar (Prof. Dr.), Birsen Sezgün, Sasa Vasiliadiz, Selah Özakın, Aris Kyriazis, Pınar Satıoğlu, Hakan Satıoğlu, Arif Çağlar (Dr.), Gökhan Akçura, Oya Koca, Orhan Bursalı, Sara Beşkardeş, M. Cemal Beşkardeş, Ali Fuat Beşkardeş, Ahmet Can Beşkardeş, Zehra Taşman, Fatma Samiye Beşkardeş, Selma Kurdakul, Cem Ertekin, Ömer Faruk Beşkardeş, İzzet Beşkardeş, Fatma Artunkal, Mercan Bursalı, Meryem Bursalı, Nisan Özdoğan, Seza Artunkal, Akgül Baylav, Cahit Baylav, Ayşe Bilgin, Ali Bilgin, Kerem Khan, Uğraş Salman, Mehmet Selim Tugay, Canan Alioğlu, Engin Damcı, Nesrin Yazıcı, Mehmet Onaner, Muharrem Demir, İsmail Serdar Demir, Alper Dizdar, Ender Eren, Ersin Güneralp, Seda Zobaroğlu, F. Nur Çakmak, M. Berken Çakmak, Musa Çakmak, Nesimi Büyükbabani (Prof. Dr.), Melek Kızıldağ, Arif Kızıldağ, Aziz Kızıldağ, Keklik Kızıldağ, Deniz Kızıldağ, Derya Kızıldağ, Çağlar Kızıldağ, Menteş Azuz, İlkay Kurdak, Istatis Arvanitis, Kenan Yüksel, Sibel Yüksel, Sinan Yüksel, Aykut Yüksel, Gamze Yüksel, Gülsevil Tüzün, Işık Meriç, … (3 Ekim 2009 Perşembe günü 00:07 itibariyle toplanan 81 imza…)

…………………………………………………2

From: TUGAY KARTAL
Subject: Re: ADALAR POSTASI-2317: “adalara mopur degil vapur istiyoruz!” kampanyasina imzanizi istiyoruz!
Date: October 1, 2009 4:00:20 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

Kampanya duyurusu http://www.kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=605 yapıldı.
 
Web sayfasında ana sayfanın yan tarafına da afiş hazırlanarak konuldu…

Selamlar,

trenci tugay

…………………………………………………3

From: KENAN YÜKSEL
Subject: adalardaki yaşam üzerine küçük bir hatırlatma
Date: October 2, 2009 12:22:07 PM EEST
To: adalarpostasi@gmail.com

Sevgili Adalılar,
ADALAR POSTASI’nı yürekten kutlarım. Adalar ilçemizin yaşadığı sorunla ilgili olarak çok iyi bir kamuoyu oluşturuldu. Bu dalga dalga yayılmaktadır. ADALAR POSTASI blogundan [ http://adalar-postasi-guncel.blogspot.com ] istifade eden tüm arkadaşlarımdan şunu rica etmekteyim. Ne olur bu haberleşme ağını büyütelim, eşimize, dostumuza haber verelim, herkesin bu blogdan haberinin olmasını sağlayalım. Adalılar her konuda bu blog sayesinde görüş alışverişi içinde olsunlar, sanal alemde birbirlerini anlasınlar, yeri geldiğinde de bu Adalılar’ın bir gücü olsun.
 
Uzun yıllar Büyükada’da yaşayan fakat yaklaşık 25-30 yıldır Ada’da yaz-kış yaşamayan sevgili Nur Çakmak ablamın düşüncelerini çok iyi anlıyorum. Ada hakkındaki hislerini çok iyi yansıtmış ancak Adalılar hakkında eksik bilgisi olduğu kanaatindeyim. Gençliğimizde bizlerin idolleri olan Nur ablamız gibi birçok Adalı’nın sayesinde bahsettiği vapur eylemlerinde ben de bulundum. Mavi berelilerin vapur eylemi için bizi Sirkeci’de yere yatırdıklarını hayatım boyunca hiç unutmadım ama bu eylemimizde muvvaffak olmuştuk. Çünkü herkeste ortak Adalılık bilinci vardı.

Sevgili Nur ablacığım,
Eskiden Adalar Belediyesi İstanbul Belediyesi’ne bağlıydı. İstanbul Belediyesi tarafından Adaları yönetmek üzere Şube müdürü atanırdı. Şube müdürünün yönetiminde adalar sevk ve idare edilirdi. İstanbul Belediyesi büyükşehir,  Adalar Beldediyesi ilçe belediyesi oluncaya kadar herhangi çok önemli bir sorun yoktu.

Adalar ilçesi müstakil belediye olduktan sonra siyaset Adalılar’ın kanına işlemeye başladı. Herkes yeni kurulan Belediye’den çıkar hesaplarını yapmaya başladı. Bu dönemlerde Belediye’nin sırtından bayağı zengin olanlar da oldu. Siyasetçiler oy için taviz verdiler. Ada’da çıkar grupları oluştu. Parayı bulanlar baskı grupları oluşturdu. Anlayacağın Adalar İlçe Belediyesi olduktan sonra o senin hâlâ dağarcığında bulunan Adalılık kavramı çok değişti. İnsanlar küçük çıkarları için birbirini ezmeye başladı. Burada tarif edemeyeceğim yöntemlerle baskı unsurları oluşturdu. Bu süre içinde Hastane ve Okul hizmetleri ne yazık ki yozlaştı. Ulaşımda zorluklar oldu. Adalar gittikçe yaşanmaz hale geldi. Senin tanıdığın eski Adalılıar, senin dostaların gibi Ada’dan koptu. Bu nedenle de Adalar’da kışın ortalama 20-30 bin olan nüfus sayısı 10.000′ e düştü. İnan Ada’ya döndüğün zaman o eski Adalı arkadaşlarından kimseyi göremeyeceksin.

Sevgili Nur ablacığım, imza toplayın, kapı kapı dolaşın, boykot yapın diyorsun. Şu anda mevcut Adalılık yapısıyla bunu yapmana imkân yok, beraber yola çıktığınız insanlar küçük bir menfaati için sizi satıyor. Geçmişte 6 adet bardak için siyasi tercihlerini değiştirerek oy verenler oldu. Bu insanların birlikte eylem yapmaları mümkün mü?  Eski Adalılı kavramı hoş bir ütopya olarak kaldı artık. Yani anlayacağın geçtiğimiz 20-30 yıl içinde Adalar’da köprünün altından çok sular geçti. Belki ADALAR POSTASI bloguyla yeniden bir Adalılık bilinci geliştirebiliriz kanaatindeyim.

Sevgilerimle,  

Kenan Yüksel

 …………………………………………………4

From: SELAH ÖZAKIN
Subject: Re: ADALAR POSTASI-2317: “adalara mopur degil vapur istiyoruz!” kampanyasina imzanizi istiyoruz!
Date: October 1, 2009 2:55:40 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

Ne yazık ki tek imzam var. Yoksa yüz tane imza verirdim bu kampanyaya.

İMZA: Selah Özakın

 …………………………………………………5

From: ERSİN GÜNERALP
Subject: Re: “adalara mopur degil vapur istiyoruz!” kampanyasina imzanizi istiyoruz!
Date: October 2, 2009 1:41:33 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

İmzamı memnuniyetle ve kampanyanıza başarı dileklerimle veriyorum.

Ersin Güneralp

…………………………………………………6

From: NESİMİ BÜYÜKBABANİ
Subject: Re: “adalara mopur degil vapur istiyoruz!” kampanyasina imzanizi istiyoruz!
Date: October 2, 2009 2:48:33 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

Kışın Adalar’da ikamet etmeme karşın, Boğaz hattında bahsi geçen motorların olumsuzluklarını hergün yaşayan biri olarak imza kampanyanızı destekliyorum. Adımın listeye eklenmesi ricasıyla,

Saygılar,

Prof. Dr. Nesimi Büyükbabani

…………………………………………………7

From: GÜLSEVİL TÜZÜN
Subject: adalara doru dürüst vapur istiyoruz
Date: October 2, 2009 8:20:36 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

ADALAR POSTASI’nın vapurlar konusundaki tüm uyarılarına katılıyor, vapurların eskiden olduğu gibi düzgün olması ve düzgün hizmet vermesini istiyorum.
 
Gülsevil TÜZÜN

…………………………………………………8

From: NURDAN KAZAK
Subject: RE: ADALAR POSTASI-2317: “adalara mopur degil vapur istiyoruz!” kampanyasina imzanizi istiyoruz!
Date: October 2, 2009 11:10:20 AM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

ADALAR POSTASI’nın aşağıdaki sayısında imza kampanyasından bahsetmişsiniz.
Bu konuyla ilgili size bilgi verme ihtiyacı duydum.
Belki biliyorsunuzdur, motor rezaletiyle ilgili bir imza kampanyası, Adalılar’ın tepkisiyle 2 Ekim Cuma günü başlatıldı.
Bu imzaları Adalar Belediyesi Gönüllü grubu —Cevahir Karabulut— topluyor.
Kınalı, Burgaz, Heybeli ve Büyükada’da olmak üzere toplam şu ana kadar 2.647 imza oldu. Bu kampanya hâlâ devam ediyor.
7 Ekim haftası —hangi gün olacağı daha belli değil— Belediye Başkanımız’ın öncülüğünde bir ekip kurulacak ve bizzat Belediye Başkanımız’ın, Valilik ve ilgili ilgisizlerden alacağı randevularla görüşmeye gidilecek.
Bizlerin topladığı bu imzalarda isimleri olmayanlar —mükerrerlik olmaması adına— ekte size gönderdiğim imza formundan çıktı alıp kendi mahallelerinde çalışabilirler.
Ve sonrasında da bu imzaları Belediye’de Cevahir Karabulut’a teslim edebilirler.
Azmin elinden hiçbirşey kurtulmaz diyerek selam ve saygılarımı iletiyorum.
Nurdan Kazak

VAPURLARIMIZI GERİ
İSTİYORUZ !

Adalar halkının cezalandırılmasına devam ediliyor !

29 Mart 2009 Yerel Seçimleri sonucunda, Adalar Belediyesini CHP’ye teslim eden AKP; İBB üzerinden Adalı halk üzerindeki baskı ve zulmünü genişleterek devam ettiriyor.

01 Haziran 2009’da vapur ücretlerindeki akbil uygulamasına yapılan %35 oranındaki fahiş zamlardan sonra şimdi de kademeli olarak vapurlarımızı hizmetten çekmektedir.

İBB ve İDO yetkililerinin insan onurunu ve sağlığını hiçe sayan bu tutumundan vazgeçmesini;
VAPURLARIMIZI GERİ VERMESİNİ İSTİYORUZ !

AD/SOYAD TELEFON İMZA
……………………………………………………….
……………………………………………………….
……………………………………………………….
……………………………………………………….
……………………………………………………….

…………………………………………………9

From: HANDAN ALTINELLER
Subject: Hürriyetten bir haber..
Date: September 30, 2009 5:06:20 PM EEST

Bugün farkettim ki, motorda kapalı alanda yolculuk sürerken büyük çoğunluk bir müddet sonra uyumaya başlıyor, oksijen azlığından elbette.. İşte aşağıya aldığım Hürriyet’ten bir haber, umarım kimsenin başına böyle bir şey gelmez.

Sevgilerimle,

Handan Altıneller

Hürriyet, 30 Eylül 2009
Süleyman KAYA/İSTANBUL, (DHA)

Yolcu dolu metrobüste kalp krizinden öldü

AVCILAR-Mecidiyeköy arası seferi yapan içi tıkabasa yolcu dolu metrobüste kalp krizi geçiren 57 yaşındaki Şerif Seyrek, gelen sağlık ekiplerinin tüm müdahalelerine rağmen kurtarılamadı. Şerif Seyrek’in cesedi yaklaşık 3 saat boyunca metrobüste savcının gelmesi için bekletildi.

METROBÜS İZDİHAMINDAN FOTOĞRAFLAR

ÖLÜM METROBÜSTE GELDİ / WEB TV  

Metrobüs’teki izdihamın kalp hastalarına olan zararlarıyla ilgili Hurriyet.com.tr’den Nilgün Yıldız’a konuşan Kardiyoloji Uzmanı Gürsel Ateş “Kalp krizinin başında stres gelir. Metrobüs’te ayakta durmak bile stresi arttırır” dedi.

Anadolu Sağlık Merkezi Kardiyoloji Uzmanı Gürsel Ateş, metrobüs ortamının yeterli oksijeni alamamaya, bunun da plak kırılmasına neden olduğunu belirtti.

Bu tür ortamlarda sadece kalp krizi değil, ritm bozukluğuna bağlı problemlerinde görülebileceğini söyleyen Ateş “Bu tür yerlerde daha dikkatli olmak gerekir” dedi.

İşçi emeklisi Şerif Seyrek dün saat 21.00 sıralarında oğlu Engin Seyrek ile birlikte Avcılar’dan evlerine gitmek için metrobüse bindi. Duraklardan aldığı yolcularla metrobüs tıka-basa doldu. Metrobüs Yenibosna’ya geldiğinde, Şerif Seyrek nefes almakta güçlük çekince yere yığıldı. Kalp krizi geçiren Şerif Seyrek’e ilk müdahale metrobüste bulunan oğlu Engin Seyrek ve yolcular tarafından yaptı.

Metrobüs şoförünün olayı fark etmesiyle metrobüs durduruldu ve olay yerine ambulans çağrıldı. Yolcular arkadan gelen diğer metrobüse bindirildi. Olay yerine gelen sağlık ekiplerinin yapmış olduğu kalp masajı ve rağmen Şerif Seyrek kurtarılamadı. Şerif Seyrek’in cesedi yaklaşık 3 saat boyunca savcının inceleme yapması için metrobüste bekletildi.

Gözleri önünde babası ölen Engin Seyrek ”Şoför babam kalp krizi geçirdiği sırada tüm bağrışmalarımıza rağmen metrobüs durmadı. Babama zamanında müdahale edebilirdik. Zaten metrobüs ağzına kadar doluydu. Hava bile alamıyorduk. Babam havasızlık nedeniyle kalp krizi geçirdi.3 saat savcının gelmesi beklendi” dedi.

Olay yerine yaklaşık 3 saat sonra gelen savcının yaptığı incelemenin ardından Şerif Seyrek in cesedi Adli Tıp Kurumu’na kaldırıldı.

 …………………………………………………10

ADALAR BELEDİYESİ’nden
NE HABER?

AVRUPA BİRLİĞİ ETKİLEŞİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

Adalar Belediyesi tarafından gerçekleştirilen “Avrupa Birliği Etkileşim Süreci Bilgilendirme Toplantısı” Belediye Binası Toplantı salonunda 28 Eylül Pazartesi günü gerçekleşti.

…………………………………………………11

From: METİN KARADAĞ
Subject: 02 EKiM 2009 CUMA – Kent HABERLERi – Enerji Sorunlari ve Alternatif Enerji HABERLERi – Suyun Gundemi HABERLERi – Kent DUYURULARI – Kuresel Tukenis HABERLERi
Date: October 2, 2009 3:23:52 PM EEST
To: kentliler@yahoogroups.com

DIRENISTANBUL KOORDINASYONU

3 EKiM EYLEM CAGRISI

YASAM ALANLARIMIZA SAHIP CIKIYORUZ!

Tarih: 03 Ekim 2009 Cumartesi

Saat: 15.00

Yer: Taksim Meydani

6-7 Ekim tarihlerinde IMF ve Dunya Bankasi, Istanbul’da, Harbiye Kongre Vadisinde, yillik toplantilarini yapmak uzere bir araya geliyorlar. Direnistanbul Koordinasyonu Kent Calisma Grubu olarak, bu kuresel kapitalist kurumlarin yani basimiza geliyor olmalarindan duydugumuz rahatsizligimizi dile getirmek ve yasam alanlarimizi ellerimizden alacak, bizi daha fazla yoksulluga mahkûm edecek kararlar almalarini engellemek icin Kongre Vadisi’nde olacagiz.

Yasam alanlarimiz, mahallelerimiz, kamusal alanlarimiz uzerinde ‘kentsel donusum’, ‘kentsel yenileme’ adlari altinda oynadiklari oyunlarin bir soylulastirma, yoksullari ve ‘otekileri’ yerinden etme pratigi oldugunu gorduk, goruyoruz.

IMF ve Dunya Bankasi’nin kuresel mega kent yaratma politikalarinin dogrudan bir sonucu olarak biz bugun Istanbul’da, Ankara’da ve baska yerlerde kentsel donusum ve yenileme amaciyla gecekondu yikimlarina, binlerce insanin evsiz kalmasina tanik oluyoruz.

Direnistanbul Koordinasyonu, 1-8 Ekim arasini IMF ve Dunya Bankasi’nin Istanbul’a gelisini protesto etmek icin direnis gunleri olarak ilan etti. Amac, sermayenin dayatmalarina karsi sesimizi beraberce cikarmak, beraberce engel olmak…

Kapitalizmin talan ettigi yasamsal konulardan biri olarak barinma ve kamusal alan ihtiyacimizi hep birlikte haykirmak ve yasadigimiz kentlerin ve bolgelerin anti-demokratik bir bicimde, bizlere sorulmadan degisime, donusume ugratilmasini protesto etmek icin 3 Ekim’de Taksim Meydani’nda bulusuyoruz.

Destek veren mahalleler;

TARLABASI / BASIBUYUK / TOZKOPARAN / FENER-BALAT-AYVANSARAY

EVLERIMIZ ELLERIMIZDE!

DIRENISTANBUL KOORDINASYONU

ILETISIM:

Web: http://www.direnistanbul.wordpress.com

E-posta: direnistanbul@gmail.com


Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: