Gönderen: adalarpostasi | 28 Eylül 2009

ADALAR POSTASI-2315: adalılar’dan teknelere bir tekme…



http://urun.gittigidiyor.com/Buyukada-gemiden-cekilmis-fotografi-9×14-cm-CIL_W0QQidZZ17923229

* * *

ADALAR’da TARİHTE O GÜN:

1 Mart 1895 Cuma günlü Nimet-i Hüda Vapuru’nun Büyükada önünde karaya oturduğuna dair…

* * *

ADALAR’da BİR GÜN:


Büyükada, 6/10/2005 04:35

* * *

28 Eylül 2009 Pazartesi günü
Büyükada’da HAVA DURUMU*
parçalı bulutlu
15-22ºC
% 62-74 nem
KD 27km/sa

* http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=BUYUKADA uyarinca

* * *

+
ADALAR’da NÖBETÇİ ECZANELER:

http://www.istanbulsaglik.gov.tr/w/nobet/liste.asp?lc=1&gun=28.09.2009

Burgazada’da Bülent Ecz. 311 81 15, Büyükada’da Büyükada Ecz. 382 67 56, Heybeliada’da Hayat Ecz. 351 99 07, Kınalıada’da Deniz Ecz. 3815181.

* * *


Cicely Mary Barker, The Mountain Ash Fairy.

* * *

1- BOMBARDIMAN (derhal pimi cekiniz!) >>> ARZUHAL: adalilar da istanbullular da vapur yerine sefere konulan seyir-can güvenliği olmayan o uyduruk teknelere asla binmeyecek! vapurlarımızı istiyoruz!

2- ADA HATTI ZARARDAymış! ADA VAPURU ZARAR EDİYORmuş!

3- HaberTürk Gazetesi’nin 28.9.2009 tarihli İstanbul ekinde yayımlanan “Ada vapuru zarar ediyor” başlıklı haberde çocukların dahi inanmayacağı İDO zırvalarına cevaben:

Vapura binmek üzere vapur iskelesine gelen tekerlekli iskemledeki bir vatandaşın vapur yerine sefere konulan tekneye karga tulumba taşınmasının fotografında da açıkça görüldüğü gibi zaten iniş ve binişi hayli güç olan “İDO kriterlerine ve kalite anlayışıyla tamamen örtüşen doğru (!) tekneler”…

4- Gökçen Kılıç: “Bir fizikçi edasıyla gazoz kapaklarının da yüzebildiğini hatta yüzerken ne kadar çok ses de çıkarabildiğini göstermek istemiş İDO herhalde…”

5- Pınar Örtel: “Ada vapurunu ne hakla kaldırdınız?”

6- Oktay Yüksel: “Adalılar zaten kışın yarı açık cezaevinde yaşıyor, kaldırın vapurları, İmralı’ya bağlayın Adalar’ı, avukatlarımız gelir görüşürüz…”

7- Yasemin Baran: “Adalar’ın CHP’ye geçmesiyle garip şeyler yaşanmaya başlandı, sanki eski iktidar partisi tarafından cezalandırılıyormuşuz gibi… Yalnız bu tip politikaların yanlış, çiğ ve gelişmemiş ülkelere mahsus olduğunu unutmayalım. Vatandaşı en çok düşünen, en iyi ve güvenli hizmeti sağlayan parti oyu toplar, hayatı zorlaştıran-kalitesini düşüren ve çocukları sorumsuzca tehlikeye atanlar değil…”

8- Engin Damcı: “Üç kağıdın böylesini de görmüş olduk…”

9- Bir garip İDO yolcusu :(

10- Andersen: “Karşımızda Marmara Denizi servilerin altında yatan kabirler gibi sessiz uzanmış, olağanüstü güzel renklerdeki adalarını bize gösteriyor; adalardan en büyük olanı tepeleri, bağları, servi, çınar ve çam ormanlarıyla küçük bir cenneti andırıyor!”

11- Lefter ve Alex`in tarihî buluşması…

12 – İstanbul’un inci gerdanlığı Prens Adaları…
– Ada halkı önce Allah’a sonra Farsakoğlu’na emanet…
– Adalar’ın sorunlarına acil çözüm lazım…

ADALAR POSTASI’nin 2315. sayısında:
http://adalar-postasi-guncel.blogspot.com/2009/09/adalar-postasi-2315-adalilardan.html

)O(

* * *

BİR de BALIK:

…………………………………………………1

BOMBARDIMAN!

Kadir Topbaş / İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Saraçhane İstanbul
Tel: 0212 455 14 00-01
Santral: 0212 455 13 00
Faks: 0212 455 27 00
baskan@ibb.gov.tr
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Baskan/Pages/Iletisim.aspx
+
Ahmet Paksoy / İDO Genel Müdürü
İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERI SANAYİ ve TİCARET A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kennedy Cad. Yenikapı Hızlı Feribot İskelesi
Eminönü İstanbul
Tel: 0212 455 69 00
Faks: 0212 517 39 58
info@ido.com.tr
+
Binali Yıldırım / Ulaştırma Bakanı
TC ULAŞTIRMA BAKANLIĞI
Hakkı Turayliç Caddesi No:5
Emek Ankara
Tel: 0312 212 44 16-18
Faks: 0312 212 49 30
binali.yildirim@tbmm.gov.tr
+
Hasan Naiboğlu / Denizcilik Müsteşarı
TC DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI
Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No:128/A
Maltepe Ankara
Tel: 0312 232 38 60 / 2150
Faks: 0312 232 47 70
hnaiboglu@denizcilik.gov.tr

__________________________________

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı
Sayın KADİR TOPBAŞ,

İstanbul Deniz Otobüsleri Genel Müdürü
Sayın AHMET PAKSOY,

TC Ulaştırma Bakanı
Sayın BİNALİ YILDIRIM,

TC Denizcilik Müsteşarı
Sayın HASAN NAİBOĞLU,

ADALILAR da
İSTANBULLULAR da
vapur yerine sefere konulan
can güvenliği olmayan
o uyduruk teknelerle
yolculuk etmeyecek!

Şehir Hatları Vapurları’nın Kış Tarifesi’ne geçtiği 24.9.2009 Perşembe günü —ilgili tarifede bu minvalde herhangi bir ibare yer almamasına rağmen— vapurlarımızın yerine sefere konulan, seyir dolayısıyla da yolcularının can güvenliği bulunmayan o uyduruk teknelerle değil emniyetli vapurlarımızla yolculuk etmek istiyoruz!

İlgisiz ilgililere, sorumsuz sorumlulara soruyoruz:

Her nasılsa T.C. Denizcilik Müsteşarlığı Marmara Bölgesi Müdürlüğü tarafından verilmiş “denize elverişlilik belgesi”yle tescil ve izinleri bulunan ya da bulunduğu söylenen ancak gerçekte Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunluluğu ve Sorumluluğu” maddeleri ve SOLAS “Denizde Can ve Mal Güvenliği” kapsamındaki kurallara uymayan dolayısıyla da seyir güvenliği bulunmadığından taşıdığı yolcuların can güvenliğini sorumsuzca tehlikeye atan sözkonusu teknelerin;

· 24.9.2009 Perşembe günü itibariyle başlayan Şehir Hatları Vapurları’nın Kış Tarifesi’nde —bu minvalde herhangi bir ibare yer almamasına rağmen— Adalar–Bostancı hattında vapurlar yerine sefere konulması, kamuoyunun alenen kandırılması değil midir?

· O günkü gün —ve elbette takip eden günlerde de— tarife uyarınca Heybeliada/Büyükada vapur iskelelerine gelen yolcular, tarifede yer aldığı üzere vapurla 45/30 dakikada Bostancı’ya geçecekleri yerde ancak 55/40 dakikada tekneyle Bostancı’ya varabildiklerinden; işlerine, okullarına, randevularına geç kalmışlardır. Bu kayıplar nasıl tazmin edilecektir?

· Dahası tarifedeki seferlerin vapurla ve 45/30 dakikada Bostancı’ya varacakları belirtilmişken tekneyle yapıldığı takdirde 7:10/7:25 Heybeliada/Büyükada-Bostancı seferinin yolcuları biçare 5:45/6:00 seferine yetişebilmek üzere Adalar’ın değişik mevkilerinden kim bilir saat kaçta evlerinden çıkmak zorunda kalarak türlü hava muhalefetinde sabahın kör karanlığında iskeleye koşturacaklardır? Yaklaşık bir hesapla ortalama 4:00/4:30’da uyanmak da haliyle öğrenciler için mümkün ve verimli olmayacağından meydana gelecek çözümsüzlüğe, müsebbihi İDO nasıl bir çözüm üretmeyi düşünmektedir? Ailelerin biçare Adalar’dan taşınmasına dahi neden olan/olacak böylesi bir mağduriyet İDO tarafından nasıl tazmin edilecektir?

· Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunlulugu ve Sorumluluğu” maddeleri kapsamındaki esas kurallara uymayan dolayısıyla da seyir güvenliği bulunmayan teknelerin, hava muhalefeti ve benzeri nedenlerle kaza yapması durumunda —çoğunda yeterli sayıyı bırakın, can yeleği dahi bulunmamaktadır— sorumluluk kimin olacak ve nasıl tazmin edilecektir?

· Vapurlarin dahi sefere çıkamadığı hava ve deniz muhalefetinde motorların para için her türlü riski alarak ve yolcusunu da riske atarak sefer düzenlemelerine izin verilmesi ya da engel olunmaması İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır? 8 Nisan 2007 tarihinde Boğaz trafiğinin sis nedeniyle trafiğe kapanmış olmasına rağmen Eminönü-Üsküdar arasında yolcu taşımaya devam eden İDO’ya bağlı TURYOL bünyesinde çalışan “Urfalı Cemal” adlı teknenin Boğaz’dan transit geçiş yapan “Adil Kaptan” adlı kum kosterine çarparak kaza yapmasının ve dahası teknede yeterli can yeleğinin olmayışının nelere mal olduğu (1 ölü, 47 yaralı) ne çabuk unutulmuştur!

· İskeleye ancak burundan yanaşabilen, üst kata çıkan merdivenleri son derece dik olan teknelere inip binmek zaten son derece güç olmakla birlikte olası bir kazanın sorumluluğunu hangi kişi/kurum alabilecek? Can kaybına dahi neden olabilecek zarar nasıl tazmin edilecektir?

· Yaşlı, engelli ve hasta vatandaşlar vapurlara inip binebilirlerken vapur yerine sefere konulan bu teknelere binemeyeceklerdir. “Kamu yararına eşit hizmet” böyle mi olur?

· Az sayıda yolcu alabilen teknelerin kapalı salonlarına Adalar yolcusu sığmamakta biçare üst kattaki açık alanda oturmak mecburiyetinde kalınmaktadır. Peki kışın ne olacak? Karda kışta motorun üst katında zatürree mi olacağız? Hastalanan Adalılar’ın sağlık masraflarını İDO Genel Müdürlüğü mü verecek? Bu mağduriyet nasıl tazzmin edilecektir?

· Teknelerin oturma yerleri dar, tuvaletleri küçük ve yeterli değildir. Adalılar ve tüm İstanbullular attan inip eşeğe binmek misalinde üstelik de bu çağda neden böylesine ilkel ve uyduruk ulaşım araçlarına mahkum edilmektedir?

· Tekneleri kullanan “kaptan”ların yetersizliği ve acemiliği, hatta bazen neredeyse 18 yaşından küçüklerin eline bırakılması İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır?

· Kaptan köşkünde disko müziginin sonuna kadar açılarak yolculara rahatsızlık vermek suretiyle laubali ve sorumsuz bir şekilde yolculuk yapılması da İDO’nun denetim ve sorumluluğunda mıdır?

· Vapurlarda BELTUR tarafından işletilmekte olan büfelere kıyasla teknelerin büfeleri son derece pahalıdır. Neden ve asıl ne hakla?

· Her ne kadar belli bir standardı yoksa da teknelerin yolcuları adeta serseme çeviren motorlarının asgarî ve azamî desibeli kaçtır? Bu sesin insan sağlığı üzerindeki etkisi nedir?

· Yan ve arka egzoslarından özellikle de iskeleye yanaşıp kalkarken çıkan dumanın içeriği ve insan-çevre sağlığı üzerindeki etkisi nedir?

· Az sayıda yolcu alabilen dolayısıyla çok sayıda sefer yapılmasını gerektiren haliyle manasız bir deniz trafiğine ve israfa neden olan tekneleri vapurlar yerine sefere koyan İDO’nun yalnızca kendi kese/kasasını gözetirken “kamu yararı”nı hiçe saymaya hakkı var mıdır?

· Türkiye Denizcilik İşletmeleri’nden “kamu yararına hizmet vermek” şartıyla vapurları devralmış olan İDO’nun: “Yapılan saha araştırmalarının ve anketlerin, potansiyel yolcu sayılarının, çalışan hatların günlük, aylık, yıllık yolcu ve araç sayılarındaki değişimlerin takip edilerek incelenmesi sonucu; yolcu sayısındaki değişimler azalma eğiliminde olduğundan, gerekli düzenlemelerin yapılması ve seferlerin vapur yerine teknelerle yapılması kararı,” minvalindeki mesnedsiz ve dahası usulsuz türlü zirvayı beyan etmeye usulen/hukuken hakkı var mıdır?

· Kışın Adalar’da her ne demekse “yoğunluk” olmadığı bahanesiyle vapurlar yerine tekneleri sefere koyan İDO’nun “yoğunluk”tan kastı nedir? İGDAŞ yeterli nüfus olmadığı için mi Adalar’a doğal gazı getirmiştir? Adalar’da “yoğunluk” bu kış mı azalmıştır? Yoksa geçen senelerde gereği gibi ihtiyaca yönelik olarak tasarlamadığınız vapur seferleri arasına kasten koyduğunuz tekne seferleri mi vapur yolcusunu çalarak sayısını azmış gibi göstermiştir? Bu haksız ve manasız rekabet değil midir?

· TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Yüksek Kurulu’nun 31.3.1984 tarihli 2234 numaralı kararı uyarınca “Doğal ve Kentsel SİT Alanı Bütünü” ilan edilmiş olan İstanbul Adaları’nda, “görüntü” ve “gürültü” kirliliği nedeniyle her iki SİT kapsamına da aykırı olan teknelerin sefere konulması gayri kanunî değil midir?

· 1840’lardan beri vapurlarla ulaşımın sağlandığı Adalar’a 2000’lerde vapur yerine uyduruk tekne seferleri koymanız, son yerel seçimlerde oylarımızı niçin hakketmediğinizi bir kez daha ayan beyan ortaya koymaktadır!

Yukarıdaki sorularımızın her birine —bugüne değin benzer başvurularımıza vermiş olduğunuz baştansavma basmakalıp uyduruk açıklamalar yerine— hak hukuka dayanan, bilimsel ve gerçek cevaplar vermenizi;

Adalar-BostancI-Kartal arası da dahil olmak üzere Istanbul Boğazı’nda çesitli hatlarda İDO ve Denizcilik Müsteşarlığı denetiminde işletilen, “yüzerkondu” teknelerin tümüyle seferden alınarak şehir hatları vapurlarıyla ulaşımın sağlanması için gereğinin gereği gibi yapılmasını;

Ayrıca sözkonusu teknelerin arasında Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunlulugu ve Sorumluluğu” maddeleri ve SOLAS “Denizde Can ve Mal Güvenliği” kapsamındaki esas kurallara ŞAYET UYGUN OLANLAR VARSA, bunların bir listesinin açıklanmasını ve de her türlü hukukî hakkımız saklı kalmak koşuluyla gelişmeler hakkında tarafımıza ivedilikle bilgi verilmesini arz ederiz.

Kaygılarımızla,

[Arzuhali ilgili kişi/kurumlara gönderdiğinden ADALAR POSTASI’nı da haberdar edenler: ]

Emine Çiğdem Tugay, Şirin Kahraman, İpek Yagal Gül, A. Armağan Portakal, Davut Berker, Tuba İlkmen Şenay, Tugay Kartal, …

…………………………………………………2

HaberTürk, 28.9.2009

ADA HATTI ZARARDAymış!

ADA VAPURU ZARAR EDİYORmuş!


…………………………………………………3

From: emine.cigdem.tugay@gmail.com
Subject: “IDO kriterlerine ve kalite anlayisiyla tamamen ortusen dogru (!?) tekneler”
Date: September 28, 2009 5:39:53 PM EEST
To: baskan@ibb.gov.tr, info@ido.com.tr, binali.yildirim@tbmm.gov.tr, hnaiboglu@denizcilik.gov.tr, adalar@istanbul.gov.tr, mustafafarsakoglu@adalar.bel.tr
Cc: BASIN, adalar.postasi@gmail.com

HaberTürk Gazetesi’nin 28.9.2009 tarihli İstanbul ekinde yayımlanan
“Ada vapuru zarar ediyor” başlıklı haberde
çocukların dahi inanmayacağı İDO zırvalarına cevaben:

Bir türlü ihtiyaca yönelik ve diğer hat-ulaşım araçlarıyla uyumlu saatlerde planlayamadıkları vapur seferleri arasına “yolcu çalarcasına” kasten koyulan tekne seferleri, zaman içerisinde vapur yolcusunu biçare teknelere yönelterek sayısını azmış gibi göstermiştir!

Derken yolcu sayısının azlığı dolayısıyla zarar ettikleri bahanesiyle, “kamu yararı”na işletmek şartıyla TDİ’den devraldıkları vapurları seferden kaldırarak yerine “seyir güvenliği” olmayan dolayısıyla da yolcuların can güvenliğini tehlikeye atan ekteki fotografta da görüldüğü üzere kendi deyişleriyle “İDO kriterlerine ve kalite anlayışıyla tamamen örtüşen doğru (!?) tekneler” koymuşlardır! “Ey benim dev memesinde cüceler emziren acayip memleketim!”

1 haftalığına noter gözetimli bir denemeye var mısınız? Kaldırın tekneleri, koyun doğru dürüst düzenlenmiş vapur seferleri o vakit sayın bakalım akbilleri! Değilse bu açıklaMAlarınıza kimse inanmaz, sözünüze kimseler kanmaz!

“Denizcilik Müsteşarlığı tüzüklerine uygun olduğu” iddia edilen tekneler Lloyd “Uluslararası Deniz ve Gemi Kazalarına Karşı Sigorta Zorunluluğu ve Sorumluluğu” maddelerine uygun mudur? Öyleyse tekneler neden vapurlar gibi bu kapsamda değildir?

İDO, yaşanan mağduriyet yanı sıra olmuş ve olası kazalara dair BASIN’a basma kalıp baştan savma açıklaMA yapmadan önce çoktandır göndermiş olduğumuz ekteki arzuhalimizdeki sorulara tek tek gereği gibi gerçek ve bilimsel cevaplar versin!

Kaygılarımızla,

ADALAR POSTASI adına
Emine Çiğdem Tugay
)O(

From: NURDAN KAZAK
Subject: RE: ARZUHAL: adalilar da istanbullular da vapur yerine sefere konulan seyir-can güvenliği olmayan o uyduruk teknelere asla binmeyecek! vapurlarımızı istiyoruz!
Date: September 28, 2009 12:51:55 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

28 Eylül 2009 Pazartesi Heybeliada Şehir Hatları Vapur İskelesi sabah saat 08:55 vapuru pardon motorundan görüntüler.
Lütfen yayınlayın.
Nurdan KAZAK



…………………………………………………3

From: GÖKÇEN KILIÇ
Subject: Re: [vapurlarimizi_vermiyoruz] yazin yogunluk var diye kisin ise yogunluk yok diye ha babam o adi motorlari calistiriyorlar…
Date: September 26, 2009 8:00:55 AM EEST
To: vapurlarimizi_vermiyoruz@yahoogroups.com

Bir fizikçi edasıyla gazoz kapaklarının da yüzebildiğini hatta yüzerken ne kadar çok ses de çıkarabildiğini göstermek istemiş İDO herhalde.

Biraz daha bekleyelim, bir sonraki derste de Kadir Topbaş’ın da dediği gibi “İstanbul’a yeni ‘simge’ olacak motorları” Haliç Tersanesi’nde ürettikten sonra gürültülü konserve kutularının da nasıl yüzeceğini göstereceklerdir.

…………………………………………………4

From: PINAR ÖRTEL
Subject: ada vapuru
Date: September 26, 2009 12:21:37 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

Bu maili  info@ido.com.tr ve İstanbul Büyük Şehir Belediyesi’ne  hergün bıkıp usanmadan
göndereceğim.

ADA VAPURUNU NE HAKLA KALDIRIRSINIZ?
 
2009/2010 Kış Tarifesi’ne göre sabah 7:25 BÜYÜKADA – BOSTANCI seferi saatinde olması gereken Şehir Hatları Vapuru yerine MOTOR’a binmek zorunda kaldık. 
Bununla ilgili hemen bir açıklama bekliyorum.
Yolcu sayısı az mazeretini kabul etmiyorum, 
Toplu Taşıma Araçları istanbul’da hergün her saat dolu olmayabiliyor,
Ne yapıyor Büyükşehir Belediyesi, otobüs yerine minübüs mü gönderiyor?
 
Bu durumun acilen düzelmesi gerekiyor.
 
İyi çalışmalar,
 
Pınar Örtel

…………………………………………………5

From: OKTAY YÜKSEL
Subject: Re: BOMBARDIMAN (derhal pimi cekiniz!) >>> ARZUHAL: adalilar da istanbullular da vapur yerine sefere konulan seyir-can güvenliği olmayan o uyduruk teknelere asla binmeyecek! vapurlarımızı istiyoruz! ulan seyir-can güvenliği olmayan o uyduruk tekneler
Date: September 28, 2009 12:37:21 PM EEST
To: adalar.postasi.1@gmail.com

adalılar zaten kışın yarı açık ceza evinde yaşıyor, kaldırın vapurları, imralı’ya bağlayın adalar’ı, avukatlarımız gelir görüşürüz.

…………………………………………………6

From: YASEMİN BARAN
Subject: Vapurları geri istiyoruz
Date: September 28, 2009 1:52:55 PM EEST
To: baskan@ibb.gov.tr, info@ido.com.tr, binali.yildirim@tbmm.gov.tr, hnaiboglu@denizcilik.gov.tr
Cc: adalar@istanbul.gov.tr, mustafafarsakoglu@adalar.bel.tr, adalar.postasi@gmail.com
 

Adalilar da İstanbullular da vapur yerine sefere konulan seyir-can güvenliği olmayan o uyduruk teknelere asla binmeyecek!

Vapurlarımızı istiyoruz!

Lütfen sel felaketinden sonra birşeyler öğrenelim ve artık vatandaşların canını cehalet ve rant uğruna tehlikeye atmayalım. Motorların —büyük olanların dahil— kış koşullarında vapurlar kadar güvenli olmadığı kesin. Bu motorları en yoğun olarak kullanacak grup da öğrenciler, yani en çok üzerine titrenilmesi gerekenler, en güvenli koşullar sağlanılması gerekenler… Merak ediyorum elinizde bu motorların Marmara fırtınalarına dayanıklılığı konusunda yapılmış bir araştırma, güvenilir bir kurumdan alınmış bir rapor var mı? Ya da bu motorların  vapurlardan daha çok sallanacaklarından dolayı çocukların okula gidip-gelirken korkabilecekleri veya kusabilecekleri düşünüldü mü?
Adalar’ın CHP’ye geçmesiyle garip şeyler yaşanmaya başlandı, sanki eski iktidar partisi tarafından cezalandırılıyormuşuz gibi… Yalnız bu tip politikaların yanlış, çiğ ve gelişmemiş ülkelere mahsus olduğunu unutmayalım. Vatandaşı en çok düşünen, en iyi ve güvenli hizmeti sağlayan parti oyu toplar, hayatı zorlaştıran-kalitesini düşüren ve çocukları sorumsuzca tehlikeye atanlar değil…

Saygılarımla,

Ada halkından Yasemin Baran

…………………………………………………7

From: ENGİN DAMCI
Subject: Kayıktan Vapur
Date: September 27, 2009 4:43:19 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

ÜÇ KAĞIDIN BÖYLESİNİ DE GÖRMÜŞ OLDUK

Deniz otobüsü iskelelerinden ne kalkar?
Kartal kalkar dal sarkar, dal sarkar kartal kalkmaz herhalde…
Deniz otobüsü kalkar.
Peki vapur iskelesinden ne kalkar?
Vapurlar kalkar.
Bilemediniz! İşte…
Kayık kalkar, motor kalkar!

***

Rey mey vermedik ya! Anlaşılan birileri iyice tozuttu… Vapur tarifelerine baktığınızda kapaklarında “Kış Tarifesi”, “Şehir Hattı Vapurları” yazıyor; gözünüzü kaldırıp da iskeleye baktığınızda ise vapur yerine kayık azmanı motör yanaşıyor. Aaaaa! şeklinde ağzınız açık, üç kağıda mı geldik diye düşünmeye başlıyorsunuz. Öyle ya; göster vapuru, koy motoru.

Vapura bineceksin diye bastırtmışlar akbili, geçirtmişler turnikeyi, göstermişler kayık azmanı motörü… Sen aslında vapura bastın; turnikeden geçerek kayık-motörü görünce de şaştın. Hiç şaşma! Sen aslında;

İDO nam imtiyazlı şirket, vapur saatlerini sinsi sinsi seyrekleştirir iken, şehir merkezindeki Sirkeci Eminönü iskelelerinden seni mahrum eder iken, Bostancı alternativi var olduğu halde ada İstanbul vapurlarının tamamını Kadıköy’e uğratarak yolu uzatırda seni yolculukta bîzâr eder iken, Adalar Belediyesi’nin deniz ulaşım aracı sahibi olmak yerine; kamyonlar kamyonetler, makam arabaları ile resmi araçları aile arabası olarak kullananlara seyirci olup da motörlü kooperatifleri teşvik ettiğinde şaşı beş olmuştun. Şimdi niçin şaşarsın a be! Kuzum…

Engin DAMCI

…………………………………………………8

http://www.burgazada.org/gazete.htm

İDO 24 Eylül 2009 Tarihi itibariyle kış tarifesine geçti.

Bu yıl yeni bir uygulama ile Bostancı-Adalar arasında bazı seferlerde Vapur yerine yolcu motorları kullanılmaya başlandı.
Fakat hangi seferler motor hangileri Vapur ile yapılıyor bir açıklama yok şimdilik 24 Eylül sabah 8:40 H.Ada – B.Ada Bostancı seferi motorla yapıldı mesela, hatta sahilde oturan birkaç kişi motoru görmeyip vapur beklerken, iskeleden yapılan kısık sesli anonsuda duymayınca kaçırdılar seferi, yavaş yavaş alışacağız sanırım ama keşke İDO yetkilileri önceden duyursalardı bu uygulamalarını, ne yeni tarifelerde nede internet sitelerinde bu konuyla ilgili bir bilgi yok maalesef :( . İnşallah havalar sertlediği dönemlerde daha dikkatli yaparlar araç seçimlerini, yada sefer iptali için gerekçe olarakta kullanabilirler bu motorları, bakalım bekleyip göreceğiz. Özelleşen Şirket-i Hayriye her yıl kötüyü gidiyor, en azından adalar hattı için, yeni yapılan, eskilere göre daha süratli ve konforlu olan yolcu vapurları işletmenin en uzun seferleri olan adalar seferlerine hiçbir şekilde yollanmıyor, 15-20 dk. ara hatlarda çalışıp duruyorlar, oysaki birçok seferler 1 saati aşan ada yolcuları kışın kimi zaman kaloriferleri bile çalışmayan eski vapurlara gidip gelmeye devam ediyorlar.

Haberi ekleyen : Bir garip İDO yolcusu :(

…………………………………………………9

Zaman, 26.9.2009
Selim İleri

ANDERSEN’in İSTANBUL’u

Hans Christian Andersen: Çocukluğumun eşsiz masalcısı.

Andersen 1841 yılının ilkbaharında pâyitaht İstanbul’a gelmiş.

[…]

`Scutari Kabristanı`nı ziyarette `Prens Adaları`nın tasviri de yıllar önceki okuyuşumda ilgimi çekmiş; satırların altını çizmişim, alıntılıyorum:

`Karşımızda Marmara Denizi servilerin altında yatan kabirler gibi sessiz uzanmış, olağanüstü güzel renklerdeki adalarını bize gösteriyor; adalardan en büyük olanı tepeleri, bağları, servi, çınar ve çam ormanlarıyla küçük bir cenneti andırıyor! Ölüler bahçesinin tam karşısında ne muhteşem bir güzellik bu!`

Masalcı sonra Bizans`a geçiyor, sürgüne gidenlere ve adalar sürgün adaları olup çıkıyor.

İlgimi çeken, on dokuzuncu yüzyılda Adalar`ın Bizans`takine çok yakın bir görünüm sunması…

[…]

…………………………………………………10

28.09.2009

Lefter ve Alex`in tarihî buluşması

FENERBAHÇE takım kaptanı Alex de Souza`nın, kulübün GSM hattı Fenercell`in bir etkinliğinde sarf ettiği `Fırsat bulup da bir gün Lefter`le konuşursam mükemmel olur` şeklindeki dileği kısa sürede gerçekleşti. Geçtiğimiz hafta içinde yapılan bir organizasyonla Alex Büyükada`ya gitti ve Fenerbahçe tarihinin efsane isimlerinden Lefter Küçükandonyadis`le buluştu. Duygusal ve tarihe geçecek anların yaşandığı buluşmada, Alex, Lefter`in elini öptü; Lefter Alex`in, Alex de Lefter`in formasını giydi.

EVLAT BİZİ ŞAMPİYON YAPIN YETER…

Buluşmaya torunları Özlem ve Özcan`la gelen 84 yaşındaki efsane oyuncu Lefter Küçükandonyadis, Alex de Souza ile bir çok konuda uzun uzun sohbet etti. Yürekten istediği tek şeyin bu sezonki şampiyonluk olduğunu ifade eden Lefter, `Evlat bizi şampiyon yapın yeter. Gelip seninle birlikte kupa kaldıracağım, seni omuzumda taşıyacağım` derken, Alex de Lefter`e takım olarak tüm güçlerini bu amaç için harcadıklarını söyleyip, şampiyonluk sözü verdi. Futbol kariyerindeki en gururlu ve duygu dolu anları yaşadığını belirten Alex, 10 numaralı Fenerbahçe formasının gerçek sahibinin Lefter olduğunu belirterek, `Tarihi, Lefter gibi insanlar yazıyor` dedi.

…………………………………………………11

İstanbul’un inci gerdanlığı Prens Adaları…


http://www.adalar.bel.tr/gazete_resim/H.O._TERC%DCMAN_20090920_4.jpg

Ada halkı önce Allah’a sonra Farsakoğlu’na emanet…


http://www.adalar.bel.tr/gazete_resim/H.O._TERC%DCMAN_20090921_4.jpg

Adalar’ın sorunlarına acil çözüm lazım…


http://www.adalar.bel.tr/gazete_resim/H.O._TERC%DCMAN_20090922_4.jpg


Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: