Gönderen: adalarpostasi | 12 Haziran 2009

ADALAR POSTASI-2278: büyükada’da bazı muhtâcînin menfaatine…

ADALAR POSTASI
12 Haziran 2009


http://urun.gittigidiyor.com/drhm-ISTANBUL-BUYUKADA-AYA-YORGI-YOLU-SB-FK_W0QQidZZ18083964

* * *
ADALAR’da TARIHTE O GUN:

9 Eylul 1893 Cumartesi gunlu Buyukada’da bazi muhtacinin menfaatine, icrasi mukarrer olan musamere icin bahriye mizikalarindan birinin gonderilmesi hakkinda…

* * *
ADALAR’da BIR GUN:


Buyukada, 1/06/2009 16:46

* * *
12 Haziran 2009 Cuma gunu
Buyukada’da HAVA DURUMU*
parcali bulutlu
17-29ºC
% 59-98 nem
K 13km/sa

* http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=BUYUKADA uyarinca

* * *
BIR BALIK:

* * *

Cicely Mary Barker, The Nightshraoe Fairy.

* * *
1- Ozlem Yuzak: “Hasret kaldigimiz bir yerel yonetim anlayisiyla karsi karsiyayiz bu kez…”

2- Nur Cakmak: “Ekonomi koordinatorlerinin asilsiz haberinin, insanlari yanlis bilgilendirmenin sorumlusu kim olacak acaba?”

3- Belgin Yuksel: “[Denizanalarinin fotograflari] Buyukada’da Maden tarafinda cekilmistir…”

4- Bulent Bulgurlu: “Ankara dogumluyum ama yazlari buyukada’ya gelirdik…”

5- Adalar’a giden su borusu patladi sahil yolunu su basti…”

6- Yaz seferleri basliyor!

ADALAR POSTASI’nin 2278. sayisinda…

)O(

………………………………………………….1
Cumhuriyet, 10.06.2009
Ozlem Yuzak
ozlem.yuzak@cumhuriyet.com.tr
BILGI TOPLUMUNA DOGRU

Adalar’da Garip Bir Seyler Oluyor!..

Hasret kaldigimiz bir yerel yonetim anlayisiyla karsi karsiyayiz bu kez. Seffaf, katilimci, cozum ureten, hizmet goturdugu her kesimin sorunlarini ve isteklerini dinleyen bir yonetim…

Cumartesi gunu belediye meclis salonunda farkli kesimlerden 100’e yakin Adali, CHP’li Belediye Baskani Dr. Mustafa Farsakoglu’ndan gorevi devraldigi 2 Nisan’dan beri neler yapildigini, Adalar’in sorunlarini ve cozum planlarini dinledik. Sadece icraat dinleme toplantisi degildi, soz almak isteyenler kalkip sorunlari ve yapilmasini talep ettikleri konulari da siraladilar.

Mazbatasini alir almaz ilk sozleri “Ozlenen Adalar’i halkla beraber yeniden insa edecegiz” olan Farsakoglu, aradan daha iki ay gecmesine karsin icraata en hizli baslayan belediye baskanlarindan biri… Faytoncularla, pazarcilarla, esnafla hep ayri toplantilar yapti, yeni yonetmelikler olusturdu. Motorlu arac trafigine kapali Adalar’da resmi araclarin gorevlerinin disinda birilerinin yakinlarini oradan oraya tasimasi halki cildirtiyordu. Hemen bunun onune gecti. Kendi makam aracini bile fayton olarak secti.

Adalar, eski evleri, ahsap konaklari ile cam ormanlari ve her seyden onemlisi motorlu arac trafigine kapali olmasiyla Istanbul’un en sira disi ilcelerinden biri. Ustelik 1. derecede sit alani. Boyle olmasina karsin 1980’li yillardan baslayarak carpik yapilasmadan, cikarilan yanginlar sonucu kul olan ahsap evlerin yerine dikilen beton binalardan, Rumlarin terk etmek zorunda olduklari evlerin isgal edilmesinden, bakimsizliktan, Marmara Denizi’nin incisi Adalar da nasibini aldi. Farsakoglu onceki yillarda Adalar kaymakami olarak gorev yaptigi donemde de imar yolsuzluklarinin uzerine gitmis bir isimdi. Yeni gorevine gelir gelmez Buyukada’da daha vapurla yanasmadan insanin gozunu alan, yikim karari olmasina karsin 25 yildan beri sahilde butun cirkinligiyle oylece dikilen yarim kalmis Lido insaatinin yikilmasi icin dugmeye basti. Ustelik sahipleri ile anlasarak. Kinaliada’nin tepesine dikilen ve halkin sagligi icin ciddi tehdit olusturan televizyon antenlerinin de kaldirilmasina baslandi.

Dedigimiz gibi Adalar’in gunden gune cig gibi buyuyen, hele hafta sonlari Istanbullularin akin etmesiyle katmerlenen sorunlari var. Ancak bunun da otesinde bir onceki AKP’li belediye yonetiminin biraktigi devasa bir borc yuku… Aralarinda tasit kredisiyle alinan onlarca midibus ve aracin, bir onceki donem yapilan kaldirim projesinin, yine bir onceki doneme ait cop toplama islerinin de oldugu 25 milyon lirayi gecen bir borc. Bu isin bir boyutu. Bir digeri ise 22 bin civarinda konutu ve 80 bini asan yazlik nufusa sahip Adalar kisin yapilan sayimlara gore sadece 14 bin nufusa sahip gorunuyor. Bu da belediyenin altyapi calismalarinda kullanmak uzere Iller Bankasi’ndan aldigi maddi destegi son derece yetersiz kiliyor. Farsakoglu, “Bu nufusa gore belediyemizin aldigi genel butce payi aylik 40 bin lira civarinda. Oysa yalnizca personel giderimiz aylik 220 bin lira” diyor. Ve ekliyor: “Bu olumsuzluklari gidermenin tek yolu, oncelikle Adalar’in nufusunun 50 binin uzerine cikmasi. Bunu basarabilirsek butcemiz yaklasik 3 kat, kadromuz yuzde 50 oraninda artacak. Yillik gelirinin yaklasik 5 kati borc yukuyle devraldigimiz belediyenin butce payinin arttirabilmek ve baslattigimiz donusum hamlesinde guclu adimlar atabilmemiz icin Adali yazlikcilarin oturduklari adresi belirtir nitelikte bir belge ile Adalar Ilce Nufus Mudurlugu’ne basvurarak ikametgahlari olarak burayi secmeleri.”

Farsakoglu bunlari soyluyor ama kendisi de bu arada bos durmuyor. 2’si komiser 15 zabita ile Adalar’a hizmet etmenin yetersizligi uzerine Maltepe ve Kadikoy belediyelerinden yardim istemis ve ek personel temini saglamis.

Adalarin yillardir en onemli sorunlarindan biri, 24 saat saglik hizmeti olmamasi.

Farsakoglu bunu da cesitli temaslarla ve yaptigi sponsorluk anlasmalariyla cozmus gorunuyor. Bundan boyle Buyukada merkezli ancak tum adalara ulasabilecek sekilde donatilmis bir acil yardim istasyonunda gorevli saglik personeli 112 hizmeti sunacak. Tam donanimli bir ambulans tekne de hastalari ana karaya sevk edecek. Ayrica Heybeliada’daki saglik ocagi icin sponsor bulunmus. Dunya Goz Hastanesi de belli donemlerde gelip goz taramasi yapacak. Farsakoglu “Bunu tabii ki tek basimiza yapmadik. Olusturdugumuz gonullu koordinasyon merkezimizde sorunlarin cozumune yonelik ciddi projeler uretiliyor. Ornegin Sayin Dogan Basak (Prof. Dr.) gonullu olarak saglik koordinasyonunu ustlendi” diyor.

Bunlarin hepsi yillardir bekleyen, bekledikce de buyuyen sorunlar. Farsakoglu iyi ve guven verici bir baslangic yapti. Yolsuzluklara, usulsuzluklere gecit vermeyeceginin sinyallerini verdi.

Demek ki iyi bir yonetim anlayisiyla adim adim bircok sorunun ustesinden gelinebiliyormus. Ustelik onca borc yukune, gecmis yonetimden kimi personelin pasif direnisine karsin… demek ki yasadiklari mekana sahip cikmak onu gelistirmek isteyen gonulluler bir araya getirilebiliyor, calismalari, proje uretmeleri icin imkan saglanabiliyormus…

Peki, o zaman neden bizim ulkemizde bu ornekler bir turlu cogaltilamiyor?

………………………………………………….2
From: Nur Çakmak
Subject: HABERTÜRK EKONOMİ – İDO adalar arasını neden bedava turluyor? – HTEKONOMİ HABER
Date: June 11, 2009 10:26:13 PM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

http://www.facebook.com/p.php?i=693209338&k=Y5MT46TZU32AUGLBTAVZUT

Yorumlarin altina “Sayfamizda yer alan okur yorumlari, kullanicilarimizin kendi gorusleridir. Okur yorumlarindan haberturk.com sorumlu tutulamaz.” diye not dusmusler. Okurlarin densizliklerinin sorumlusu olmalari yanlis olurdu da kendi ekonomi koordinatorlerinin asilsiz haberinin, insanlari yanlis bilgilendirmenin sorumlusu kim olacak acaba? Herkes bilir bilmez pek cok yorumda bulunmus bile…

http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/152215-IDO-adalar-arasini-neden-bedava-turluyor.aspx

Haber Turk, 10.6.2009 – 13:53
Guntay Simsek

IDO adalar arasini neden bedava turluyor?

Istanbul’da buyuk tartismaya neden olan konuyu Haberturk Ekonomi Koordinatoru Guntay Simsek yazdi…

Adalar’da yasayanlarin bedava turlarinin parasini Istanbul halki mi oduyor? Haberturk Ekonomi Koordinatoru Guntay Simsek, son donemde Istanbul kamouyunun tartistigi konuyu Gazete Haberturk’teki kosesine tasidi. Iste Simsek’in yazisi:

”Istanbul Deniz Otobusleri AS (IDO) adi uzerinde bir sirket, ama kamuya ait bir sirket. Dolayisiyla basiretli bir tuccar gibi yonetilmesi gerekir. Ustelik alaninda dunyanin en buyuk deniz ulasim sirketi. 2005 yilinda, Istanbul Buyuksehir Belediye Baskanligi ile Ozellestirme Yuksek Kurulu (OYK) arasinda yapilan protokolle Turkiye Denizcilik Isletmeleri’nin (TDI) Sehir Hatlari Isletmesi’ni devralarak Istanbul’un tek deniz ulasim adresi oldu. Sonra gelisti, buyudu ve modernlesti.

Hafta ici Topcular – Eski Hisar arasindaki arabali vapurlari kullandigimda bu degisimi daha yakindan gordum. TDI mantigi gitmis, yerine modern bir isletmecilik anlayisi gelmis. Icerisindeki oturma duzeni degismis. Kazik gibi ahsap koltuklari gitmis, kirlendigi an degisebilen kumas koltuklar gelmis. Merdivenler, yer dosemeleri kismen tuvaletler yenilenmis. Daha da onemlisi defalarca yazdigim, kendini bile yuzdurme imkani olmayan can yeleklerinin tamami degismis. 

Ayrica 2 yeni yanasma (iskele) ve rampa yapilmis. IDO’nun butun etki alanlari (kapali ve acik mekanlar) 1200 adet kamera sistemiyle donatilmis. Ancak, halen daha giselerinde kredi karti gecmiyor, ama ogrendigim kadariyla bu durumda yakinda tarih olacak. Buraya kadar guzel, takdir ve tebrik etmek gerekir.

Peki, bir ticari isletme olan IDO, hangi hakli ve kimin parasiyla Kinali, Burgaz, Heybeli ve Buyukada arasinda bedava turlar yapiyor? Hafta ici mesai saatlerinde yapilan bu beles turlarin amaci nedir? Adalar’da yasayanlarin bu bedava seferlerinin hesabini neden diger Istanbullular karsiliyor? Ada’da yasamanin bir berdeli varsa, yasayanlar karsilamalidir. Yani adalar arasi seyahatlerin bir bedeli, karsiligi olmalidir. Aksi takdirde IDO, iki yaka arasina da acilen ucretsiz seferler koymalidir?”     
 

………………………………………………….3
From: Belgin Yuksel
Subject:
Date: June 12, 2009 9:07:42 AM EEST
To: adalar.postasi@gmail.com

Buyukada’da Maden tarafinda cekilmistir.


………………………………………………….4
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=857632

Zaman, 11.6.2009
Gunseli Ozen Ocakoglu

Koc Holding Ust Yoneticisi (CEO) Bulent Bulgurlu: […] Ankara dogumluyum ama yazlari Buyukada`ya gelirdik. Aslen Norvecli olan esimle de adada tanistim. […]

………………………………………………….5
http://www.stargazete.com/guncel/sahil-yolunu-su-basti-haber-193939.htm

Star, 12.6.2009

Adalar’a giden su borusu patladi sahil yolunu su basti


Kartal’da Adalar’a su saglayan ana boru hattinda, Turk Telekom’un kazi calismasi sirasinda patlama oldu. Yaklasik 3 saat bosa akan su, sahil yolunu basti.

Iddialara gore, Kartal, sahil yolu Tekel Kampus’u mevkiinde Turk Telekom’un hat dosemek icin kazi calismasi yaptigi sirada, Adalar’a giden ana su borusu patladi. Yukariya fiskiran su nedeniyle sahil yolunu su basti. Sahil yolu, Kartal istikametine arac trafiginde aksamalar oldu.

Sahil kenarindaki parkta bulunan vatandaslar, aniden patlama oldugunu ve cok korktuklarini soyledi. Vatandaslar, suyun bosa akmasina “Yazik, milli servet saatlerce bosa akiyor.” diye tepki gosterdi.

ISKI gorevlilerinin, vanayi kapatmasinin ardindan yaklasik 3 saat bosa akan su kesildi. Borunun patlamasina neden oldugu iddia edilen Turk Telekom gorevlilerine ise olay yerinde ulasilamadi.

………………………………………………….6
15 Haziran’da yaz seferleri basliyor!

Vapur Seferleri

http://ido.com.tr/2009/?page=SubPage&kapsam=224&textid=2077&ln=TR

http://ido.com.tr/2009/?page=SubPage&kapsam=224&textid=2078&ln=TR

http://ido.com.tr/2009/?page=SubPage&kapsam=224&textid=2075&ln=TR

http://ido.com.tr/2009/?page=SubPage&kapsam=224&textid=2076&ln=TR

Deniz Otobusu Seferleri

http://ido.com.tr/2009/?page=SubPage&kapsam=223&textid=2017&ln=TR

http://ido.com.tr/2009/?page=SubPage&kapsam=223&textid=2018&ln=TR


Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: