Gönderen: adalarpostasi | 10 Mayıs 2009

ADALAR POSTASI-2271: adalar üstünden uçMA! sükûneti bozMA!

ADALAR POSTASI
11 Mayis 2009

http://urun.gittigidiyor.com/Heybeliada-Motorda-Bahriyeliler-9×14-cm_W0QQidZZ17128173

* * *
ADALAR’da TARIHTE O GUN:

21 Agustos 1893 Pazartesi gunlu Selahaddin adli sahsin Heybeliada’daki Mekteb-i Bahriye’ye kaydinin yapilmasi talebi hakkinda…

* * *
ADALAR’da BIR GUN:


Buyukada, 30/03/2009 17:52

* * *
BIR BALIK:

* * *
http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=BUYUKADA uyarinca
11 Mayis 2009 Pazartesi gunu Buyukada’da HAVA DURUMU:
az bulutlu
11-23ºC
% 47-90 nem
KD 17km/sa

* * *

Cicely Mary Barker, The Herb Robert Fairy.

* * *
1- “gercekten bulunmaz! cunku artik yok!” MU?

2- Gunduz Vassaf: “Acaba bu yaz Sabiha Gokcen ucaklarinin ucus hatlarini Adalar’in ustunden uzaklastirmalarini saglayabilecek miyiz?”

Adalar ustunden ucMA! Sukuneti bozMA!

3- Zeytin Hanim’a bahceli bir yuva araniyor!

ADALAR POSTASI’nin 2271. sayisinda…

)O(

………………………………………………….1
gercekten bulunmaz!

http://urun.gittigidiyor.com/Heybeliada-Mozaik-Pano-1960-lar-ozgun-foto_W0QQidZZ15694588

“GERCEKTEN BULUNMAZ! (Cunku artik yok).
Heybeliada Deniz Lisesi duvarindaki mozaik pano.
Preveze Zaferi’ni anlatan Ferruh Basaga yapiti. 2003’te yok oldu!
“Ne oldu?” diye herkes soruyor.
1960’larda cekilmis ozgun fotograf (s/b). 10.5 x 7 cm.
Arkasi temiz. Albumden.
NOSTALJIK.”
diye pazarlanmakta yukaridaki fotograf sanal dunyada!

Bir zamanlar Heybeliada Deniz Harp Okulu onunde yer alan Ferruh Basaga’nin Preveze Savasi’ni anlatan mozaik panosunun icler acisi hikayesi… Ada sahillerine adeta uzaydan dusmus o sakalet binanin kapisinin uzerine bir kopyasini koymuslar simdilerde… Herhalde gunah cikartmak uzere! (Fotograf: Heybeliada, 19/03/2009 10:17)
)O(

* * *

Cumhuriyet, 10.9.2003
Oral Calislar

Heybeliada vapur iskelesinin hemen yani basinda tarihi Deniz Harp Okulu binasi yer alirdi. Deniz Harp Okulu icin, gecen yillarda Tuzla’da bir kampus insa edildi ve okul oraya tasindi. Deniz Harp Okulu’nun tasinmasiyla binalar Deniz Lisesi’ne kaldi. Deprem sirasinda buyuk binalardan birisi hasar gordu.

Heybeliadalilar bundan sonra olanlar hakkindaki dusuncelerini bir mektupla dile getirdiler. Bu mektubu sizlerle paylasmak istiyorum: ”Bahriye Okulu ilk olarak Kasimpasa’da 1773 tarihinde kuruldu. Kasimpasa’daki bina yetersiz gelince Heybeliada’ya tasindi. Bu tarihi okulda Osmanlilar ilk defa, donanmalarinda gereksinim duyduklari yuksek egitim duzeyinde denizciler yetistirmeyi hedeflemekteydiler. Yurtdisindan modern top dokumhaneleri ve gemi tezgahlari getirtildi ve okul kisa surede modern egitimin onemli kurumlarindan biri oldu. Halic, Karaagac’tan baslayan bu atilim, Cami Alti Mevkii’nde ‘Muhendishane-i Humayun’ adi ile Deniz Harp Okulu’na donustu.

Iskeleden bakilinca kurumun en eski iki binasi sol tarafta bulunuyor ve hala egitim amaciyla kullaniliyor. Uzerinde adanin sembolu haline gelmis, ressam Ferruh Basaga’nin yaptigi, Preveze Savasi’ni betimleyen (7×30 mt) 210 m2’lik mozaik panonun bulundugu, daha yeni ucuncu bina, Mayis 2001’de, panoyla beraber yikildi.”

2000 sonbaharinda adayi terk eden yazlikcilar baharda geri donduklerinde, adanin sembolu haline gelmis binanin ve de panonun yikildigini buyuk bir saskinlikla ogrendiler. Depremden sonra bina hasar gormus, onarim yerine okulun yikilmasina ve yeni gereksinimlere cevap verecek bir binanin yapilmasina karar verilmisti. Yeni yapilan bina 7 kata denk gelen bir yukseklikte, eski binaya ve yanindaki binalara gore cok hantal, durus olarak cok onde ve diger binalara neredeyse bitisik duzende insa edildi. Adanin 1. derecede SIT alani olmasina karsin, hangi izinlerle bu binanin yapilabildigi anlasilmadi. Binanin ustunde yeni panolar yapilmasi icin iki bos duvar birakildigi goruluyor.

Adalilar tarihi panolarini kaybetmis olmaktan ve yeni binanin artik telafisi mumkun olmayan cirkinliginden son derece uzgunler. Bina simdiki haliyle etrafindaki tarihi binalari ezip geciyor, adanin dokusunu ve gorunumunu bozuyor, imar kurallarinin delinmesi konusunda cok ciddi bir ornek olusturuyor. Ada halki, emekli askerler dahil durumdan son derece rahatsiz ve binayi bir mimarlik faciasi olarak degerlendiriyorlar.

Adalilar, yetkililere su sorulari soruyorlar: —Tarihi pano yikilirken Kultur Bakanligi ve koruma kurullari neredeydiler? Cumhuriyet devrinin boyle buyuk bir yapitinin yok olmasina nasil seyirci kaldilar? Is Bankasi sponsor olmayi teklif etmisken nasil bu isi yarim birakti? Medya bu olaya neden yeterince yer vermedi?

Heybeliada gibi cok onemli bir noktaya neden fazladan bir duyarlilik gosterilmiyor? Bina estetik nitelik tasimamasinin yaninda, imar yasalarini ihlal eden bir durumdadir. Neden bina profesyonelce hazirlanmis bir projeyle yapilmiyor? Pek cok durumda devlet binalarinin imar yasalarini ihlal ettiklerini biliyoruz. Oyleyse bu konuda bir yasa degisikligi gerekmez mi?

Heybeliadalilar Dernegi Yonetim Kurulu Baskani Baki Kara’nin gorusleri soyle: Preveze Savasi panosu ve Deniz Lisesi adayla ozdeslesmislerdi. Adaya gelince ilk dikkati ceken bunlardi. Binayi bir muze gibi algilatiyordu, adaya gelirken sanki bir muzeye yaklasiyormusuz gibi hissediyorduk. Simdi bir sunguye benziyor. Saniyorum asker bu konuda duyarli olacaktir.

Emekli Deniz Lisesi ogretmeni Turkan Uras da binayi elestirenlerden: Birdenbire oldu. Pano cok guzeldi. Yeni bina bir beton yigini! Bunu nasil yaptilar! Deniz Otobusu Iskelesi de oyle… Binanin bir kati daha yikilmali. Tuylerimiz diken diken oldu. Mahvetti adayi.

Ressam Deniz Aygun’un dusunceleri de farkli degil: Adalar’daki kuskusuz en cirkin yapi; bahriyeli gelenegine yakismayan, sivil topluma hic de iyi ornek olmayan bir tavir. Bu ayibin kismen de olsa telafi edilmesi icin bina bir kat yikilmali ve Ferruh Basaga ziyaret edilerek yeni proje cizmesi icin kendisine ricada bulunulmali.

Sanirim, Deniz Kuvvetleri de bu binadan hoslanmamistir. Adalilar bir cozum uretilmesini bekliyorlar.

* * *

http://www.mimarist.org/mmektup/index.cfm?sayi=9&RecID=59

Heybeliada’da Ferruh Basaga Panosunun Yikilmasi
ve Yeni Deniz Lisesi Binasi Tepkiyle Karsilandi

Ada dostlari ve sanatcilar, Heybeliada Deniz Lisesi’nin bahcesindeki panonun yikilmasina ve yerine Ada mimarisine yakismayan, yuksek bir yapinin yapilmasina tepki gosteriyorlar.

Heybeliadalilar iskeleden bakilinca Deniz Lisesi’nin, hala egitim amaciyla kullanilan sol taraftaki en eski iki binasinin yaninda, depremden sonra hasar goren ucuncu ve yeni binanin, onarilmak yerine yikilmasina ve bu vesileyle okulun yeni gereksinimlerine cevap verecek daha buyuk bir binanin yapilmasina karar verildigini, Heybeliada icin ozel bir proje cizilmeden bir kisla projesinin burasi icin duzenlendigini, Heybeliada’nin ozel konumunun goz onune alinmadigini bildiriyorlar.

Heybeliada Deniz Lisesi’nin ucuncu binasinin uzerine yapilan ve Preveze Savasi’ni tasvir eden, 210 m2’lik Turkiye’nin en buyuk duvar panosu Ferruh Basaga’nin projesiydi ve bir yarisma sonucu belirlenmisti. Ada’nin sembolu haline gelmis binanin ve panonun Mayis 2001’de yikilmasi, buyuk bir saskinlik yaratmistir. Panonun korunacagi one suruldugu, bunun icin bazi cabalarin oldugu, ancak maddi sebeplerle bu cabalarin sonuclandirilamadigi ogrenilmistir. Panodan bir bolum dahi saklanmamis, hepsi molozla beraber atilmistir.

Yeni yapilan bina 5+1 yuksek kat, yani 7 kata denk bir yukseklikte, eski binaya ve yanindaki binalara gore cok hantal, durus olarak cok onde ve diger binalara neredeyse bitisik duzende insa edilmis, bir kati da sonradan yikilmistir. Binanin ustune yeni panolar yapilmasi icin on cephe tamamen sagir birakilmis ve binanin ust kati sonradan yikildigi icin bina catisiz olarak kapatilmistir.

Yediden yetmise Adalilar, tarihi panolarini kaybetmis olmaktan ve yeni binanin, artik telafisi mumkun olmayan, cirkinliginden dolayi son derece uzgunler. Cogunluk en azindan bir katin daha yikilmasi ve Ferruh Basaga’dan yeni bir pano projesi cizmesi icin ricada bulunularak, bu buyuk ayibin bir parca olsun telafi edilmesi gerektigini dusunuyor. Bina, simdiki haliyle etrafindaki tarihi binalari ezip gecmekte, Ada’nin dokusunu ve siluetini bozmakta, imar kurallarinin delinmesi konusunda cok ciddi bir ornek olusturmaktadir.

Binanin izin surecleri Mimarlar Odasi Istanbul Buyukkent Subesi tarafindan Koruma Kurulu’na verilen dilekceyle arastirilmaya baslandi. Duyarli vatandaslar konunun takipcisi olmaya devam edecekler. Bazi Heybeliadalilar yayimladiklari bildiride duygularini soyle ifade ediyorlar:

Deniz Aygun (ressam): “Tum Adalilar yeni binayi gorunce buyuk bir sok gecirdiler. Ister istemez ben soyle dusundum: Heybeliada’nin on cephesi gibi Deniz Kuvvetleri icin bu kadar tarihi bir noktada, hem de Istanbul’un en onemli sit alanlarindan birisinde, Deniz Kuvvetleri gibi halk arasinda guven duyulan, sanata katkilariyla sanat cevrelerinin takdirini toplayan bir kurum, bu ayricalikli noktaya Turk cagdas mimarisinin basyapitini yapmaliydi. Biz cagdas Turk mimarisi hakkinda her kitabin kapaginda o binanin fotografini gormeliydik. Heybeliada’daki bu okul, boyle bir proje yapmak icin essiz bir firsatti. Modern Turk dusuncesini, modern bir orduyu ve modern Turk mimarisini temsil edecek bir bina yapilmaliydi. Bu firsatin degeri bilinmedi. Bu kadar baglamina duyarsiz bir binanin yapilmis olmasi ve Ada’nin dokusuna indirilen bu buyuk darbe cok uzucu.”

Heybeliadalilar Dernegi Yonetim Kurulu Baskani Baki Kara: “Eger bina gercekten yikilacaksa yerine daha iyisi yapilmaliydi. Preveze Savasi panosu ve Deniz Lisesi, Ada’yla ozdeslesmisti. Ada’ya gelince ilk dikkati ceken bunlardi. Eski bina, panoyla beraber hem ordunun gucunu simgeliyor, hem de gizliyordu. Binayi bir muze gibi algilatiyordu, Ada’ya gelirken sanki bir muzeye yaklasiyormusuz gibi hissediyorduk.”

Ziya Isik (emlakci): “Bu binaya halk karsi. O pano cok guzeldi. Hic kimse boyle bir binanin yapilacagina inanmiyordu, tahmin etmiyordu. Ada’nin butun susunu bozdu. Vapurdan gelip gecen lanet okudu. 1954’te biz Ada’ya geldigimizde, o panolu bina ve lojmanlar da yoktu. Onlarin yerinde tek katli Rum evleri vardi. Hepsi yikildi. Okul binasinin yerinde de bir baraka vardi. Boyle bir binayi goren Ada’ya gelmek bile istemiyor. Bitisik nizam oldu resmen, manzarayi kapattilar. Tek care, o bina yikilacak yerine en fazla tek katli bina yapilacak. Gelen gecen, “siz Ada’da degil miydiniz, niye boyle bir seye izin verdiniz” diyor. Deniz otobusu iskelesi nasil haykiriyorsa, bu yeni bina da oyle haykiriyor. Once dendi ki bahce olacak. Gokdelen oldu.”

Ahmet Dilmac (pastaneci): “Eskiden daha guzeldi. Bu bina Ada’ya gore buyuk ve yuksek. Imar kurallari Ada’da neyse, Ahmet’e de Mehmet’e de aynisi uygulanmali.”

Turkan Uras (emekli Deniz Lisesi ogretmeni): “Birdenbire oldu. Pano cok guzeldi. Yeni bina bir beton yigini. Bunu nasil yaptilar? Deniz otobusu iskelesi de oyle. Binanin bir kati daha yikilmali. Tuylerimiz diken diken oldu. Mahvetti Ada’yi.”

* * *

http://www.galeribinyil.com.tr/sergi/ferruh_basaga/ferruh_basaga.htm

Ferruh Basaga

Yasayan en yasli sanatcimiz olan Ferruh Basaga 1914 Istanbul dogumludur. Ilk ogretimi Istanbul’da tamamladiktan sonra Yugoslavya’ya giden Basaga, orta ve teknik liseyi bitirdikten sonra donuste bir yil sure Besiktas Ucak Fabrikasi’nda calisti.

1936 yilinda Istanbul Guzel Sanatlar Akademisi’ne girdi. Akademi’de Nazmi Ziya, Zeki Kocamemi ve Leopald Levy gibi o donemin onemli isimlerinden dersler alan Basaga mezun oldugu 1940 yilinda Nermin Saner’le evlendi.

Mustakiller, Yeniler, Tavanarasi Ressamlar gibi gruplara, Ressam ve Heykeltraslar Dernegi’ne katilan sanatci 1950 yilinda Ressamlar Dernegi’nin kuruculari arasindaydi.

1940’li yillarin sonundan bugune kadar Turkiye icin oncu sayilacak soyut-lirik anlatimla resim yapmaya baslayan sanatci konkret-kubik, geometrik soyut, tasizm, lekeci, non-figur formlar kullandigi eserlerindeki uslup tutarliligi sasirtici bicimde basarilidir.

Hicbir ideolojiye bagli kalmaksizin ve pazarin ‘satis’ baskisini dikkate almaksizin 65 yildir taviz vermeden, buyuk bir sabirla yalnizca sanatla ugrasan sanatci cok sayida eser uretmistir.

Bir donem icin soyut denemesi yapan, sIk sIk gorus ve uslup degistiren, satisi iyi giden isleri degistirmeden ureten, zamaninin buyuk kismini kendi tanitimina harcayan bir cok sanatcinin tersine Basaga’nin ilk kisisel sergisini actigi 1945 yilindan bugune kadar tum isleri bir butunluk icindedir.

Basaga sadece bir resim sanatcisi olmayip, bugun ulkemizin en onemli kurumlarinda mevcut mozaik ve vitraylarin yani sira, heykel, ozgunbaski, seramik, rolyef isleri yapmistir. Bugun Heybeliada Deniz Harp Okulu’nda olan [olmayan!] 1.5 yil yapimi suren, 210 metrekarelik Preveze Deniz Savasi’ni konu alan mozaik pano sanatciya aittir.

1971-1981 yillari arasi Istanbul Guzel Sanatlar Akademisi’nde Vitray ve Mozaik atolyelerinde hocalik yapan sanatci okulda cok sevilen bir hoca olup cok sayida ogrenci yetistirmistir.

60 yildir evli oldugu cok sevgili esi Nermin Saner’den dort kizi vardir.

Sanatcinin yurtici ve yurtdisi kisisel ve karma sergilerinin sayisi sayisizdir. Cok sayida odul sahibidir. Bugun butun onemli koleksiyonlarda eserleri mevcuttur. Halen buyuk bir dinamizm ve sevkle yaptigi eserler herkesi sasirtmaktadir.

* * *

From: Rezan Peya Gokcen
Date: Fri, 2 Dec 2005 06:12:25 -0800 (PST)
To: ADALAR POSTASI
Subject: Heybeliada  Deniz Okulu Mozaik Panosu:  Kültür Varliklari Kimin –  Nasil korunur?

Heybeliada Deniz Okulu Mozaik Panosu:
Kultur Varliklari Kimin- Nasil Korunur?

Heybeliada Deniz Okulu mozaik panosunun dunya sahnesinden yok olmasiyla ilgili soruma gelen yanitlardan anlasiliyor: 1954’te briket duvar ustune cekilen harc satiha yapistirilmis, boyutlari bu 7m.’ye 30m.lik yani 210 metrekare olan mozaik tarzi sanat eseri, binanin tumu yikilirken kirilip, kutulara konulmus (son ayrinti Erendiz Ozbayoglu iletisinden). Sonrasi bilinmiyor, simdilik. Kendi elinden ciktigi icin yapitin birinci sahibi sanatci Ferruh Basaga bir konusmasinda soyle demis:

”Ben bastan beri, yaptigim islerin, eserlerin topluma ulasmasini, toplum tarafindan gorulmesini isterim. Bu acidan mimaride yer alan duvar resimlerini, mozaikleri, vitraylari, freskleri, rolyefleri cok sevdigimden, resmi daire, okul, hastane, banka gibi yerlerde eserler yapmaya hep oncelik verdim. Bunlar hem buyuk boyutlarda olabildiginden uzaktan bile gorulebiliyor, hem de her zaman halkin onunde. Dolayisiyla seyircisi cok ve seyirci bunlara alistikca resmi de, sanati da benimsiyor. Bunun resim ve plastik sanatlarin ulkemizde gelismesinde buyuk faydasi olacagini dusunuyorum.”

Kultur Varliklari bu demek; hepimize sunulan, insan hayalinden cikma, tasinir veya tasinmaz, bir takim nesneler, yapilar ve benzeri… gecmisten veya cagdas hayatin dogurdugu, o yerin yasam dokusunu insanlarin bellegine isleyen seyler. Bu bakimdan, Heybeliada mozaik panosu yalniz Deniz Kuvvetleri’nin, hatta sanatcinin bile degil, artik hepimizin maliydi. Korumak gerekirdi.

Dev Mozaik Pano’nun yikim surecini biraz acmak icin 17 Mayis 2001 tarihli Cumhuriyet gazetesinde Deniz Som’un yazisindan aktariyorum:

”Su siralar binanin yikimi suruyor. Binanin cephesindeki pano ise henuz duruyor ve yerinden sokulup baska yere nakledilmesi icin en az 100.000 $ gerekiyor… Hic olmazsa panonun bulundugu duvar yikilmasin… Duvar dursun… Hatta bugun bile baslatilacak bir kampanyayla sanata, tarihe ve denizcilige saygi duyan kurum ve kuruluslarin 5’er 10’ar bin dolarlik katkisiyla 100 bin dolar da toplanir, 150 bin dolar da… Panoyu biz yikmayalim…”

Mozaik panonun sokulmesi, tasinmasi, restorasyonu icin 100.000 dolarlik butceyi kim cikardi? Pano nereye tasinacak? Teknik Universitesi’nin, Mimar Sinan’in, Yildiz Universitesi’nin Restorasyon Bolumu’ne yahut Mimarlar Odasi’na hic danisildi mi? Hani, Deniz Kuvvetleri Komutanligi Genel Sekreteri Dn. Kur. Albayi Caner Bener’in sozlerine bakilirsa Preveze Deniz Savasi Panosu’nu teknik olarak sokmek mumkun degildi? Deniz Kuvvetleri’nin 1953’te actigi yarisma sonucu birinci secilen ve 1954’te insa edilen ayni Mozaik Pano, Genel Sekreter Bener’in aciklamasina gore, gene Deniz Kuvvetleri’nin talebi uzerine sanatci F. Basaga tarafindan 6 Aralik 2000 tarihinde, sokulmesi, tasinmasi, restorasyonu masraflari karsiligi, Is Bankasi’na bagislanmis (architera sitesinden). Yani, Deniz Kuvvetleri’nin bu islemleri yapacak 100.000 $’i yok mu imis de eserini kurtarmayi sanatcinin uzerine yikmislar? Neden bir kultur varligini kurtarma sorunu kamuoyuna gereken sorumlulukla duyurulmadi? Daha sonra, kendisine hibe edildigi halde, Is Bankasi cikacak zorluklardan ve para harcamaktan kacinarak, Heybeliada Mozaik Pano projesini ustlenmekten vazgecmis. Bu olay da sanatciya yapilan son derece kaba bir davranis. Ayrica, toplumumuzda bir takim kisi ya da kurumlarca Kultur Varliklari’nin vakarina, sevgisine, koruma anlayisina yeter derecede onem verilmedigini gosteriyor.

Simdi biz, polemige girmeden, adi gecen ilgili makamlardan yukarida isaret edilen muglakta kalmis noktalara aydinlatici yanitlar bekliyoruz. Belki de yikik mozaik panomuz kutular icinde bir kenara atilmistir! Bu, arkeoloji ve sanat egitimi almis birinin ruyasina benzemekle beraber, netice hic belli olmaz. Hic olmazsa, anayasal hakkimiz olan bilgileri edinmis oluruz. Ferruh Basaga 1914 dogumlu… Comertce, elinde eskizler oldugunu, yeniden yapilmak istenirse yardimci olabilecegini belirtmis; kendisini rahatsiz etmeden, ilk once durumu etraflica anlayalim istemistik.

Heybeliada Deniz Okulu’nda F. Basaga’nin yapiti mozaik panonun 2001’de yikimiyla sergiledigi celiski acisindan, tuhafi, gecen ay, 11 Kasim 2005 gununde, Cumhurbaskanligi Kultur ve Sanat Odulu alanlar arasinda sanatci Ferruh Basaga’nin var oldugunu kaydedelim. Cumhurbaskani Ahmet Necdet Sezer’in odul merasiminde soyledigi su sozler gayet cesaret verici:

”Uluslar, ekonomik zenginliklerinin otesinde, bilim, kultur ve sanat gibi degerleriyle varlik gosterdiklerinde cagdas dunyayla butunlesebilir, gelisip sayginlik kazanabilirler. Bu nedenle, bir ulkenin bilim ureterek, insanligin ilerlemesine katkisinin yani sira, kultur ve sanatin evrensel anlatim olanaklarini kullanmadaki basarisi da cagdas uygarlik duzeyine ulasmasindaki temel olcutlerdendir.”

Rezan Peya Gokcen
Not: bu kisa yaziyi yazarken (denizhaber.com)  ve Emre Kongar’in sitesinden de  faydalandim.

………………………………………………….2
adalar
ustunden
ucMA!
sukuneti
bozMA!

http://urun.gittigidiyor.com/1940-ISTANBUL-HEYBELIADA-HAVADAN-GORUNUS-FOTO_W0QQidZZ14067576

* * *

From: Gunduz Vassaf
Subject: Re: ADALAR POSTASI-2270: iskelede bekler on dokuz on biri kinali’nin kedileri…
Date: May 9, 2009 1:17:06 PM EEST
To: adalar.postasi.1@gmail.com

Sevgili Cigdem,
Ingiltere sahillerinden selamlar…
Acaba bu yaz Sabiha Gokcen ucaklarinin ucus hatlarini Adalar’in
ustunden uzaklastirmalarini saglayabilecek miyiz?
Ozellikle Ruslar cok gurultu yaptigi icin AB ulkelerine ucus hakki
olmayan tayyare kullaniyorlar duyduguma gore…
Ikinize de sevgiler,
G

* * *

sevgili gunduz,
bu konuda hakikaten bir seyler yapmali!
ilkin gundeme tasimali…
sonra bilmem ki kime/nereye basvurmali?
ustelik ufo goruyorum galiba diye de heyecanlaniyorum cogu zaman! :)
kalp ve akil sagligina da ziyadesiyle ziyan!
saka bir yana havadan ucak, denizden motor, karadan kamyon gurultusuyle sarip sarmalandi adalar’in sukuneti…
su gunlerdeyse harikulade bulbul sesleri!
oyle anlasiliyor ki kiyin kiyin yaklasiyorsun ada sahillerine… ozledik pek coook…
ikimizden de sevgiyle selam…
)O(

* * *

sevgili ADALAR POSTASI,
bu sayinin hazirlanmakta oldugu 10.5.2009 gecesi 00:40 sularinda ada sahillerinde seyretmekte olan bir tekneden sesi sonuna kadar acilmis disko muzigi yayini, rakimin bilmem kac oldugu hristos tepesi eteklerindeki turkoglu sokagi’ndaki pencereleri kapali evimizin icinden dahi duyulmakta! (02:45’te muzik hala devam ediyordu… uyuyakalmis neden sonra…) halbuki bahcede bulbuller cilemekte… ada sakinleriyse bu gurultuden cile cekmekte! yaz geliyor! anadolu kulubu, seferoglu vesaire bar ve lokantalar sinirsiz gurultuye baslayacaklar yine! denizde surat tekneleri ile motorlarin, sokaklarda otomobil ve dahi kamyonlarin, evlerin onunden sessizce gecilmesi egitimini almamis dahi bahcedeki kopege havlayan meskun ve/veya ziyaretci guruhun, semada ucaklarin gurultuleri… peki bu kontrolsuz gurultu kirliligine kim dur diyecek? bildigim kadariyla saat ve desibel kistasiyla gurultu kontrolu adalar kaymakamligi’nin sorumlulugundadir. deniz polisi de varken bu gurultu kirliligine neden mudahale edilmemektedir?
emine cigdem tugay
)O(

http://www.spo.org.tr/mevzuat/mevzuat_detay.php?kod=56

GURULTU KONTROL YONETMELIGI

Resmi Gazete Tarihi: 11 Aralik 1986

Resmi Gazete Sayi : 19308

BIRINCI BOLUM
GENEL HUKUMLER

Amac ve Kapsam

Madde 1 – Bu yonetmeligin amaci, kisilerin huzur ve sukununu beden ve ruh sagligini gurultu ile bozmayacak bir cevrenin gelistirilmesini saglamaktir. Bu amaca uygun olarak gurultu ile ilgili terimlerin tarifi ile gurultu kontrolunun uygulanacagi sinirlarin belirlenmesi esaslarini kapsar.

Kanuni Dayanak

Madde 2 – Bu yonetmelik 9 Agustos 1983 tarih ve 2872 sayili Cevre Kanunu’nun 14 uncu maddesi hukmune dayanilarak hazirlanmistir.

Uygulama Alani

Madde 3 – Bu yonetmelik, belediye ve mucavir alan sinirlari icinde ve disindaki alanlarda uygulanir.

[…]

IKINCI BOLUM

Gurultu Kaynaklari; Karayolu, Havayolu Tasima Araclari,

[…]

Madde 9 – Havayolu, Demiryolu Tasitlari;

1)         Turk tescilindeki ve yabanci ulke tescilindeki havayolu araclarinin ic ve dis trafige acik hava alanlarimiza inis ve kalkis yapabilmeleri icin gurultu sertifikasina sahip bulunmalari gerekir. Gurultu sertifikasi bulunmayan Turk ve yabanci ulke tescilli havayolu tasitlari ic ve dis trafige acik havaalanlarimiza gurultu tazminati odeyerek inis ve kalkis yapabilirler. Bu tazminatlarla ilgili esaslar Ulastirma Bakanliginca belirlenir ve teblig seklinde yayimlanir.

[…]

Dorduncu Bolum
Diger Gurultu Yasaklari

Madde 17 – Gerek bahceli gazino, kahvehane, diskotek, dans salonlari, lunaparklar, piknik yerleri, dugun salonlari, acik hava sinemalari, kulupler, lokantalar, barlar, dukkanlar gibi kamuya acik yerlerde ve gerekse konutlar bahce ve balkonlar, avlular gibi ozel yerlesim alanlarinda elektronik olarak yukseltilmis muzik seslerinin ses seviyeleri kaynagin hemen yakininda 90 dBA’yi asamaz. Yerlesme bolgelerinde konutlar, oteller gibi dinlenme tesisleri ve diger hassas yapilarin bulundugu cevrelerde yayilan bu seslerin degerleri, mevcut arka plan gurultusu duzeylerini 5 dBA?dan fazla asamayacak bicimde kontrol altina alinir.

[…]

Madde 24 – Motor gucu ile calistirilan ve gurultu rahatsizligi yapan model deniz motorlari, model ucaklar gibi model araclari oturma alanlari ve yakin cevresi ile gurultuye hassas bolgelerde ve kamu acik alanlarinda 20.00 – 8.00 saatleri arasinda calistirmak veya calistirilmasina izin vermek yasaktir.

[…]

Besinci Bolum
Cesitli Hukumler

Denetim

Madde 31 – Bu yonetmelikle getirilen sinirlamalar ve yasaklamalara uyulup uyulmadiginin denetimi, gerekli musaadelerin verilmesi; Bayindirlik ve Iskan Bakanligi’nin imar mevzuatlari, Isci Sagligi ve Is Guvenligi Tuzugu, 1593 sayili Umumi Hifzissihha Kanunu, 5442 sayili Il Idaresi Kanunu, 1580 sayili Belediyeler Kanunu ve 3030 sayili Buyuksehir Yonetimi Hakkindaki Kanun hukumlerine gore yapilir. Mahallin en buyuk mulki amiri ve onlarin yetkili kilacagi belediyeler ve koy tuzel kisilikleri tarafindan tatbik edilir.

* * *

………………………………………………….3
From: Kebire Bozkurt
Subject: Zeytin Hanım
Date: May 9, 2009 9:23:04 PM EEST

Bir hafta 10 gun icerisinde yuva bulmasi gereken bu minik kurt melezi bebege acil yuva ariyoruz. Bir arkadasim gecici olarak sahiplendi. Su an evinin balkonunda kaliyor ama orada cok fazla kalamaz.

3 aylik disi kurt melezi bulundugu zaman ayakta durmakta zorluk cekiyordu. Cocuklar hirpalamis, ac ve susuz kalmis, cok seker, biraz urkek, sessiz sakin bir kiz o…

Uygun bahcesi olan bir evde cok da guzel bakilabilir. Sizden bu bebegin fotograflarini cevrenize iletmenizi rica ediyorum.

Bir an evvel yuva bulamazsa pansiyonda kalmaya baslayacak, oradaysa ne kadar zaman tutulabilir bilemiyorum.

Detayli bilgi almak isteyenler: 0535 287 38 37’i arayabilirler.

Sevgilerimle,

Kebire Bozkurt


Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: