Gönderen: adalarpostasi | 17 Mart 2009

ADALAR POSTASI-2249: cesedin ayaklarına bağlanan taş büyükada’daki…

ADALAR POSTASI
17 Mart 2009


http://urun.gittigidiyor.com/PRINKIPO-MADEN-AYA-YORGI-FOTOKART_W0QQidZZ15899381

* * *
ADALAR’da TARIHTE O GUN:

26 Ekim 1892 Carsamba gunlu Erdek kazasinin Perme karyesi sahilinde karaya vuran insan cesedinin ayaklarina baglanan tas, Buyukada’daki tas cinsine benzediginden bu yonde arastirma yapilmasi hakkinda…

* * *
ADALAR’da BU GUN:


Buyukada, 15/03/2009 03:40

* * *
http://dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=BUYUKADA uyarinca
17 Mart 2009 Sali gunu Buyukada’da HAVA DURUMU:
cok bulutlu
4/10ºC
% 57-88 nem
K 15km/sa

* * *

Cicely Mary Barker, The Cowslip Fairy.

* * *
1- Nesrin Terzioglu: “Bugun secimlerde oy kullanamayacagimi ogrenmis bulunmaktayim…”

2- Celal Karaca: “Eski ada gorunumu…”

3- Sibel Guvenc: “Kadinin adi her zaman yok, bu belleklerimizde kazili zaten ancak nedendir ki aslan sosyal demokratlarin adayi, ne il genel meclisine ne de belediye meclisine secilebilir yerlere kadinlari yerlestirmemis…”

4- Gul Koksal: “Camialti Tersanesi’ne baglamdan kopuk postmodern bir senaryo…”

ADALAR POSTASI’nin 2249. sayisinda…

)O(

………………………………………………….1
From: Nesrin Terzioglu
Subject: Re: ADALAR POSTASI-2248: yasak yasak mi?
Date: March 16, 2009 11:30:17 PM EET
To: adalar.postasi@gmail.com

iyi aksamlar
bugun secimde oy kullanamiyacagimi ogrenmis bulunmaktayim.1992’den
beri heybeliada’da yasiyorum. ikametgah lazim oldugunda heybeliada
muhtarligi’ndan aliyorum. daha onceki secimlerde ben, annem, eski esim oy
kullandik ama bu secimde kullanamiyoruz. bana gore nedeni heybeliada
muhtarligi’nin lakayit, umursamaz calismasi. Bu aksam muhtarlikta gorevli
ve yeni muhtar adayi asli hanim’la konustum T.C numarami girdigimde kayitli
olmadigim soyleniyor. eger ben kayitli degilsem nasil oluyor da
muhtarlik bana ikametgah verebiliyor, anlamis degilim. bence muhtar
adayimiz ve de yillardir muhtarimiz suleyman amca’nin yaninda calisan
Asli Hanim nasil olur da ada’da yasayan insanlari atlar, cok merak
ediyorum. bu bir ihmal mi yoksa baska bir sey mi? Bu konuda itiraz zamaninin
gectigini bana soyleyen Asli Hanim, iyi calismis olsaydi ben ve benim
gibi bizim ada’da yasayan ve de oy kullanamayan kimse kalmazdi. sadece
ben ve ailem gibi oy kullanamayacak cok insanin olduguna eminim. oy
kullanamiyacagim icin cok uzgunum. isterdim ki atakoy muhtari ayfer hanim
gibi birisi bizim adaya muhtar olsun, ama nerde?
yapilacak bir sey var mi olursa cok sevinirim.
sevgiler, saygilar,

………………………………………………….2
From: Celal Karaca
Subject: eski ada gorunumu
Date: March 17, 2009 9:20:17 AM EET
To: adalar.postasi@gmail.com

………………………………………………….3
From: Sibel Guvenc
Subject: adalar da secim var ama kadın yine yok !!
Date: March 17, 2009 9:51:39 AM EET
To: adalar.postasi@gmail.com

Baki Bey’le ayni dusuncede oldugumuzu bildirmek icin yazmaktayim.

Kadinin adi herzaman yok, bu belleklerimizde kazili zaten ancak nedendir ki aslan sosyal demokratlarin adayi, ne il genel meclisine ne de belediye meclisine secilebilir yerlere kadinlari yerlestirmemis.

Detayli kadin aday adaylarindan haberimiz yok ancak bildigimiz birkac kadin aday, yabanci dilleri bilen, universiteleri derecelerle bitirmis, kamu yonetimi okumuslar, gazetecilik, sanatcilik egitimlerini yurt disinda almislar ama gelgelelim aslan sosyal demokrat baskan adayi ve ilce baskani ercan bey’in makasina ugramislar.

Baki Bey, sizi butun tespitleriniz icin kutluyorum ve mutlaka sizlerle bir STK calimasi yapmayi arzu ediyoruz ADALARimizda…

Saygilarimla,

Sibel Guvenc

………………………………………………….4
From: Gul Koksal
Subject: [vapurlarimizi_vermiyoruz] camialti tersanesi ile ilgili yazi
Date: March 17, 2009 8:55:48 AM EET
To: vapurlarimizi_vermiyoruz@yahoogroups.com

merhaba

camialti tersanesi ile ilgili olarak yeni mimar isimli bir mesleki gazeteye ekteki yaziyi yolladim. ilginize. sevgiler.
gul koksal



Camialti Tersanesi’ne baglamdan kopuk postmodern bir senaryo…

Yrd. Doc. Dr. Gul Koksal
tgulkoksal@hotmail.com
Kocaeli Universitesi, Mimarlik ve Tasarim Fakultesi, Mimarlik Bolumu, Restorasyon ABD.

Bugunlerde yine Istanbul’un onemli bir tarihi alani bazi keyfi kararlar nedeniyle gundemde; Camialti Tersanesi. Halic’in kuzey kiyisinda konumlanan Halic Tersaneleri’nin (ozgun adiyla Tersane-i Amire) bir parcasi olan ve halen gemicilige dair basit bakim onarim islerinin, tersane muduru ve az sayidaki calisaninin ustun gayretleriyle yurutuldugu bir tersane Camialti. Bu alanin bir film platosuna donusturulmesine yonelik meslek odalari, STK’lar ve halktan karsi cikislar oldu, basin bildirileri hazirlandi. Bu kurum ve kisiler olarak alanin film platosu olmasina karsi cikisimizin temelinde, Camialti Tersanesi’nin aslinda Halic Tersaneleri’nin bir parcasi olarak uzun yillara dayanan tarihi, teknolojik onemi, bir butunun onemli bir parcasi olmasi, bos bir acik alan muamelesi gormesinin sakincalari gibi nedenler yatmakta. Bunlari daha iyi anlayabilmek icin, Camialti Tersanesi hakkinda bilgi edinmek ve ardindan tersane alanini gorunuste bir kulturel eyleme mekan olarak “gul gibi kullanmaya” yonelik tavri degerlendirmek yararli olacak…

Camialti Tersanesi’nin ozgun tarihi-teknolojik senaryosu

Camilati Tersanesi, Halic’in kuzey kiyisinda, Ataturk Koprusu’nden Haskoy’e uzanan 2 km’lik kiyi seridinde ve toplam 51 hektarlik alanda konumlanan ve Halic- Taskizak Tersaneleri ile birlikte Tersane-i Amire’nin (Halic veya Istanbul Tersaneleri) bir bolumu olan tesistir. Alan, yuzyillar suren ardarda yapimlar sonucunda, guncel uretim tesislerini iceren teknolojik altyapinin yani sira, Bizans ve Osmanli klasik donemlerinden kalan tarihsel belge niteligindeki cok onemli kalintilari da icermektedir. Gemi bakim ve onariminin yapildigi tesis, ayni zamanda kentin buyuk programli insaat islerinde, egitim ve saglik konularinda da hizmet vermistir. Alanda ayni zamanda bahriyelilerin ve tersane halkinin saglik sorunlari, egitimi vb. hepsi tersane bunyesinde giderilmistir. Hatta bugunku Istanbul Teknik Universitesi’nin temelini olusturan Muhendishane-i Bahri Humayun burada kurulmus, bu teori-pratige bagli iliski bugun de devam etmektedir.

Tarihsel onemi yaninda bugune kadar kendisini yenileyerek gelebilmesi, ileri teknoloji gerektiren konularda dunyadaki gelismelere ayak uydurabilmesi, tersaneye sureklilik tasiyan bir endustri mirasi ozelligi kazandirmaktadir. Tersaneler gemicilik tarihi ve teknolojik gelisimin en onemli belgesi olmanin yani sira, gemi insa ve bakimi konusunda da teknik bilgilerin biriktigi ve guncellendigi, hat analizine bagli gemi uretiminin yapildigi cok onemli bir kaynaktir. Venedik Tersanesi disinda ki o da islevini yitirmistir, dunyanin hicbir yerinde Osmanli gibi buyuk bir imparatorlugun basta denizcilik olmak uzere teknoloji tarihinin neredeyse 6 asirlik bir bolumunu calisir bicimde yerinde izleme ve tanima olanagi yoktur. Bunun yani sira, tersaneler kendi gelisimleriyle es zamanda hem konumlandiklari semtin gelisimine katkida ve etkide bulunmuslar, hem de yeni yapilanmalara neden olmuslardir. Diger yandan bugun bir kitle ulasim araci olan sehir hatlari vapurlarinin bakim-onarim ve imalatinin gerceklestirildigi en ekonomik tek kurulus Halic Tersaneleri’dir. Kentte ulasim bicimi olarak kullanim orani sadece %3’u bulan deniz ulasimini artirmanin ve yetkinlestirmenin yolu tersanenin kullanilmasindan gecmektedir.

Tersaneler kullanici mudahaleleri, kontrolsuz degisiklikler ve hizli bir bozulma surecine ragmen, 20. yuzyilin sonlarina kadar genel karakterini yitirmeden islevini surdurmustur. 1993’te baslayan kapatma, ozel sektore devretme gibi politikalar nedeniyle Halic Tersanesi’nde yeni gemi insa edilmeyerek bazi birimlerde calismalar durdurulmus, sadece gemilerin bakim-onarim isleri yapilmistir. 1995 yili Mart ayinda tersane bolgesi, yukaridaki ozellikleri nedeniyle Istanbul 1 Numarali Kultur ve Tabiat Varliklarini Koruma Kurulu tarafindan SİT bolgesi ilan edilmistir.

Tersaneler, kentin Bizans doneminden baslayarak bugune dek islevini surduren en eski uretim tesisi olma ozelligini halen korumaktadir. Kentsel hafizadaki yeri, sadece gecmisle sinirli degil, yeni kusaklara da bellek olusturacak denli surekli ve gucludur. Tersane, Halic’in iki kiyisinda bugune dek gerceklestirilen donusum calismalarindan da, tabula rasa girisimlerinden de kendini korumus tek “bakir” alandir. Tersane’nin islevsel surekliligi, bolgede sahici ve canli bir uretim ortami yaratmakta, surprizli kentsel karsilasmalara olanak saglamaktadir. Zamaninda mal ve hizmet aktarimiyla Halic’in iki kiyisinin birlikteligini saglayan tesis, bugun artik mevcut olmayan sozkonusu iliskiyi surdurebilecek potansiyeldedir. Ote yandan Tersane alani gecmis tum depremlerde dayanikliligini ispatlamistir ve olasi bir depremde lojistik destek belki de kentte bir tek bu alandan saglanabilecektir.

Camialti Tersanesi’nin saglikli gelecek senaryosu ne olmali?

Goruldugu gibi Osmanli ve Cumhuriyet tarihinin denizcilik tarihi ve teknolojisi anlaminda onemli bir rolu olan Tersane’ye, islev bekleyen bos bir kent alani olarak yaklasmak son derece hatalidir. Bu denli onemli bir alanin, oncelikle tanitilmasi, arastirilmasi, kayitlara gecirmek uzere belgelenmesi, kendi anlam ve onemini ortaya cikaran bir takim duzenlemelerin yapilmasi, bu tur bir endustriyel mirasa sahip akli basinda her ulkenin uygulamasi gereken adimlardir. Buraya ozdes Vedenik Tersanesi’nin nasil irdelenerek degerlendirildigi ortada kayda deger bir ornek olarak durmaktadir. Camialti Tersanesi, Tersaneler butununun bir parcasi olarak, kendi koklu tarihini yansitan, ayni zamanda Istanbul gibi suyla cok ozel bir iliskisi olan kentin su ulasiminin araclari olan gemilerin bakim-onarim-uretim sureclerinin uygulamalari olarak yerinde gerceklestirildigi ve ayni zamanda izleyicilere sunuldugu, Halic’in canli, yasayan ve ureten bir alani olarak kullanilma potansiyeli vardir. Ote yandan insan ve cevre sagligi acisindan nitelikli bir gemi bakim-onarim-uretim alani olan Tersane’nin egitim ve bilimsel tekniklere dayali “bir uretim modeli” olarak surdurulmesi ulke ekonomisi icin yararlidir. Ayrica sadece tuketime dayali bir limana donusen Halic’te, uretim esasli bir tesis olarak Tersane’yi surdurmek, Halic’in kendine ozgu hibrit niteligi de surekli kilacaktir. Alani gemicilik sektorunden uzmanlar, mimarlar, muhendisler, plancilar, koruma uzmanlari, universiteler, STK’lar ile uretim, kamusal alan, kiyi kullanimi gibi durumlari Tersane butunlugu icinde dusunerek yeniden ele almanin gerektigi aciktir. Aksi takdirde “film platosu gibi” son derece keyfi senaryolara zemin olarak, Tersaneler’in yukarida sozedilen tum potansiyellerinin sorumsuzca tukecilecegi ortadadir….

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: