Gönderen: adalarpostasi | 21 Ekim 2008

ADALAR POSTASI-213: ido’nun işletmecilik anlayışı…

ADALAR POSTASI
3 AralIk 2005

From: Cemal Beskardes
Date: Sat, 3 Dec 2005 04:13:18 -0500
To:
Subject: IDO’NUN ISLETMECILIK ANLAYISI

Degerli Arkadaslarim,

02 Aralik 2005 Cuma günü aksami saat 18.30’da Bakirköy-Kadiköy seferini
yapmak üzere IDO Bakirköy Iskelesi’nden hareket etmeye hazirlanan ORUÇ REIS
deniz otobüsünde bir isletmecilik rezaleti yasandi. Ancak bu olayin bir
deniz faciasi ile sonuçlanmasina, önce seslerini duyuran bir avuç yolcu
(naçizane ben de elebasi rolünde idim) ve geminin kaptaninin girisimleri
sayesinde engel olundu.

Kadiköy Sükrü Saraçoglu Stadyumu’nda oynanacak Fenerbahçe-Trabzonspor
maçina gitmek üzere Bakirköy IDO Iskelesi’ne gelen yolcularin sayisi deniz
otobüsünün kalkis zamanina dogru giderek artiyordu. Kadiköy’de saat
19.00’daki bulusmama yetismek üzere gemiye ilk binenler arasindaydim.
Kalkis zamani olan 18.30’a yaklastikça gemiye binen yolcu sayisinin geminin
tasima kapasitesini astigini gördük, söyle ki deniz otobüsünün tüm
koridorlari, üst salon merdivenleri ve arka platformu salkim saçak ayakta
duran taraftarlarla dolmustu bile. Saat tam 18.29’da geminin kaptan kösküne
girerek kendisinden gemiyi bu durumda hareket ettirmemesini istedim. Zaten
kaptanlar da bu karari almislardi. Kaptanlar gemiden indiler, Iskele (kendi
terminolojilerinde terminal) yöneticileri ile görüstüler. Hoparlörlerden
bir anons yapilarak “Kadiköy yolcularinin gelmekte olan BARBAROS HAYRETTIN
PASA deniz otobüsüne binmeleri”, “Yenikapi-Bostanci yolcularinin ise
hareket etmekte olan ORUÇ REIS otobüsünde kalmalari”
belirtildi…Böylelikle 20 dakikalik bir gecikme ile Kadiköy’e dogru yola
çikan BARBAROS HAYRETTIN PASA deniz otobüsüyle yolculuguma basladim.
Mübalagasiz, ORUÇ REIS gemisine 450 kisilik yolcu kapasitesine karsilik
800-850 kadar yolcu binmisti. Acilen konulan ek sefer ile (yumurta kapiya
ve facianin esigine geldikten sonra) durum idare edilmisti…

Gemiye biner binmez dogru kaptan kösküne çiktim, kaptanlar ve gemi
mühendisi ile görüs alis verisinde bulundum. Kaptanlar, deniz otobüsü
iskelelerinde gemilere binen yolculari sayma olanagi bulundugu halde,
terminal sorumlularinin bunu yapmadiklarini, her hafta sonunda ve özellikle
Fenerbahçe’nin maçlari olan günlerde gemilerin fazla yolcuyla hareket etme
durumunda kaldiklarini belirtiler. Kaptanlarla görüstügüm diger konular
asagidadir:
-Vapurlar ile deniz otobüslerini karsilatirmalarini;
-Deniz otobüslerinin motorlarinin onarimlarinin nerelerde ve nasil
yapildigi (burada Gemi Makineleri Isletme Mühendisleri Odasi Baskani’nin
bizim Darphane-i Amire’deki toplantimizda yaptigi açiklamalar ile ciddi
çeliskiler saptadim…Öyle görünüyor ki, bizim sitemizde yayinladigimiz
bazi konulara açiklamalar yapmamiz gerekecek!);
-Bogaziçi’ndeki hiz sinirlamasi hakkinda düsündükleri;
-Ada sahillerindeki “wash” tipi dalganin durumu;
-5 adet yeni deniz otobüsünün siparisinin yurtdisina verilmis oldugu ve
kaptanlara yeni deniz otobüslerinin geleceginin bildirilmis bulundugu (Buna
göre IDO’nun geri adim atmadigi, tersine bildigi yolda devam ettigi
anlasiliyor!);

Bu konulari gelecek hafta basinda dün aksam cep telefonumla çektigim
fotograflar ile birlikte size aktaracagim.

Hepinize iyi bir hafta sonu dilerim.

M. Cemal Beskardes


Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: